siDDis Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Eg får opp denne feilmeldinga når eg skal kjøre rake db:migrate eller script/server Liquid doesn't seem to be loaded... uninitialized constant Liquid Eg har gjort ein gem install liquid som ser ut til å bli innstallert fint. Vises og fint med gem list. Kva andre moglegheiter kan det vere? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 require 'liquid' i enviroments.rb? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Eg fekk det til nå med script/plugin install svn://home.leetsoft.com/liquid/trunk/liquid Men eg har ikkje prøvd din metode, er det ein *manuell* måte å bruke gems på? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Gems er ikke det samme som plugins. Før du kan bruke en gem fra rails må du require <gem>, enten i enviroment.rb, application.rb eller rett før du bruker den i koden. Plugins derimot lastes automatisk: vendor/plugins/<name>/init.rb blir kjørt, og gjør ofte langt mer enn bare require <fil> sqaweb:/home/torlin01/sqaweb # irb irb(main):001:0> Liquid NameError: uninitialized constant Liquid from (irb):1 irb(main):002:0> require 'rubygems' => true irb(main):003:0> require 'liquid' => true irb(main):005:0> Liquid => Liquid irb(main):013:0> Liquid::Template.new => #<Liquid::Template:0xb7b6ec88> Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Takk, då lærte eg noko nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå