Lakus Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Dette er ganske enkelt ungdom med psykiske problemer. Ikke mer komplisert enn det. Det morsomme er jo at folk tror at dette er svaret på alt det "gale" som blir gjort i verden. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Dette er ganske enkelt ungdom med psykiske problemer. Ikke mer komplisert enn det. Det morsomme er jo at folk tror at dette er svaret på alt det "gale" som blir gjort i verden. 8125925[/snapback] Det har jeg ikke sagt, men jeg mener at det er noe grunnleggende galt når noen begynner å drepe uteliggere for gøy 99,9% av alle ungdom ville aldri gjort noe sånt, så derfor mener jeg de er abnormale, med en psykisk feil. Kanskje ikke helt nøyaktig begrepsbruk, men poenget er at de sannsynligvis trenger behandling, eller fengsel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 tror nok flere enn 00,1% er i stand til dette. Lenke til kommentar
Mimi Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Selvfølgelig kan ikke folk som dreper gamle for gøy være helt normale i det hele tatt! Men man kan jo også se hvor hjernevasket det går ann å bli, så da kan man jo prøve å finne den skyldige, den som dreper eller de som påvirker den som dreper. Lediggang er roten til alt vondt, er det ikke det det heter? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis du virkelig går inn for å drepe noen kan du gjøre det på tusenvis av måter. Jeg tror at tilgangen til skytevåpen kan være en faktor, men jeg tror absolutt ikke det er den avgjørende. Hvis du ser på eksempelene i sitatet fra wikipedia ser du at ingen av disse brukte skytevåpen for å drepe uteliggerene. Det gjelder vel forsåvidt også saken det linkes til i Aftenposten. 8114845[/snapback] Nå vet jeg ikke hvordan det er med akkurat mord på uteligggere, men generelt har forkning vist at raten dødsfall går opp når folk drasser rundt på våpen. Gerenrelt så betyr ikke det at disse personene har psykiske problemer at det ikke er samfunnsmessige forhold som spiller inn på hvor sannsynlige slike handlinger er. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå