Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våken i en sovende kropp?

Hoon

Anbefalte innlegg

Er dette mulig?

Av og til er det akurat som jeg våkner midt på natten og jeg kan ikke røre meg, jeg kan se alt rundt meg etc, men kroppen min vil ikke røre seg, blir selvfølgelig ganske redd men det kan ta en stund før jeg våkner på ordentlig.

Og når jeg våkner så åpner jeg øynene, så det kan virke som det er ett bilde av rommet jeg sover i jeg ser før det.

Tror ikke dette er noe overnaturlig, men heller kansje ett kjent fenomen, finnes det noe info eller forskning på dette?

Har noen opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette mulig?

Av og til er det akurat som jeg våkner midt på natten og jeg kan ikke røre meg, jeg kan se alt rundt meg etc, men kroppen min vil ikke røre seg, blir selvfølgelig ganske redd men det kan ta en stund før jeg våkner på ordentlig.

Og når jeg våkner så åpner jeg øynene, så det kan virke som det er ett bilde av rommet jeg sover i jeg ser før det.

Tror ikke dette er noe overnaturlig, men heller kansje ett kjent fenomen, finnes det noe info eller forskning på dette?

Har noen opplevd det samme?

8090535[/snapback]

Hei. Jeg har akkurat opplevd det samme som deg. Jeg er 13år nå, men opplevde det mest i 10-12 alderen. Veldig Veldig ekkelt så jeg slenger meg på denne.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Opplevde det i natt, faktisk. Skikkelig ekkelt. Jeg lå helt stille og så rundt meg, men klarte ikke å røre en muskel.

Lenke til kommentar

Akuurat sånn føles det or meg og espen.

Dette må være ett slags fenomen i og med at vi allerede er 3 personer som opplever det samme.

Tok det til legen en gang, og han begynte og snakke om insomnia og ødelagte søvrytmer, jeg er pendler så jeg har veldig varieren søvn sykluser.

Men jeg er litt skeptisk til begrepet insomnia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Insomnia

Endret av donsai
Lenke til kommentar

Jeg tror det skyldes elektromagnetisk energi!

Så noe om det på et program på TVN for en stund tilbake...

Noen ser også syner og tror de blir kidnappet av romvesner under slike omstendigheter...

Skal være helt ufarlig, hvis det er det som er skylden da :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd det, men noe annet rart :S Det var lenge siden, jeg hadde hatt mareritt. Plutselig våknet jeg brått og gikk opp fra liggende til sittende stilling. Jeg ristet noe helt forferdelig i ca 10 sekunder. Ristingen føltes ut som hele kroppen "sov" (slik føtter og hender kan gjøre hvis de blir holdt stille lenge). Da ristingene var ferdig bare datt jeg ned i sengen igjen. Det var ganske ekkelt.

Lenke til kommentar

hadde det i natt igjen, problemet mitt er at de foregår i 10minutter eller lignende, men jeg blir kjempe redd for jeg tror jeg er lam, og det er helt forferdelig og bare ligge der og ikke kunne røre noen ting

Lenke til kommentar
Pleier oppleve det motsatte på jobb, det å sove i en våken kropp. Pleier inntreffe et par tre timer etter lunch når det er lite å gjøre. Rimelig skremmende, ja..  :ohmy:

8097604[/snapback]

Been there done that, grusomt kjedelig.

Har aldri opplevd å vakne, men ikkje kunne bevege meg, er svært sjeldan eg vaknar midt på natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...