anelka9 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 jeg vil tegne styrestrømsskjema en stopp/start uten lamper. her det vedlegget kan dere gjøre det med styrestrømsskjema uten lamper? 8100715[/snapback] Sånn som dette, mener du? retningsvender.bmp 8101335[/snapback] jaja 8101349[/snapback] dette vedlegget er at styrestrømsskjema m/lys. men jeg liker gjerne tegne styrestrømsskjema uten lys Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 skal ikke ta å gjøre leksene dine selv da? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 skal ikke ta å gjøre leksene dine selv da? 8102034[/snapback] Støtter forsåvidt denne! og så til anelka9: Selv om den redigerte filen jeg lastet opp har samme navn og størrelse som din originale, så er det en forskjell du tydeligvis ikke har oppdaget enda... Lenke til kommentar
101st_Stingray Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er ikke lamper i Inge sin.. Lenke til kommentar
zckumling Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Legger ved et skjema med lamper.. Har ikke tatt med indikasjon for nettspenning, eller nødstopp -john ELEKTRO_lamper.bmp Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kan noen si meg hva forrigling er? Lenke til kommentar
frøken strøken Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er en kobling man legger slik at man ikke kan f.eks la motoren gå i stå da legger man inn 21 og 22 på q2 i kretsen til q1 og motsatt. da vil ikke den andre kontaktoren kunne trekke mens den andre er trekkt.. gosj det ble kronglete forklart Lenke til kommentar
Tigergutt13 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kan noen si meg hva forrigling er? Skal prøve med et eksempel: Sett at du har en elektrisk pumpe som pumper væske gjennom et rør. I enden av dette røret sitter en ventil med en sensor som registrerer om ventilen er åpen eller lukket. Hvis pumpen går når ventile er lukket kan den brenne eller trykket gjøre skade på røret/ventil. Det vil vi ikke.... Derfor lager vi en forrigling. Den kan være elektrisk eller mekanisk. Elektrisk er nok vanligst. Forriglingen; Styringen av pumpen er koblet slik at pumpen ikke kan starte uten at sensoren indikerer at ventilen er åpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå