toazty Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 noen som har en ÜBER god oppskrift til pizza fyll? jeg bruker alltid denne: 500g kjøttdeig, 1løk halv paprika 1\2 kinesisk hvitløk dette stekes.. ha så i 1. glass tomatpure 1 boks hakkede tomater 1 hønsebuljong 2 ss sukker 2 ss oregano 2 ss basilikum 1 toppet ts spisskumin (kebab krydder) salt pepper lar dette puttre i 15min.. men begynner å bli lei denne oppskrifta nå.. så ønsker meg gjerne noen gode oppskrifter til helga.. Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Vi varierer mellom å lage skinke/pepperoni-pizza og kjøttdeig-pizza. Når vi lager kjøttdeig-pizza lager vi gjerne taco-pizza. Den er en veldig enkel og rask å lage. Stek kjøttdeigen og bland i tacokrydder. Smør et passelig lag enkel pizzasaus på deigen, legg deretter på taco-kjøttdeigen og grønnsaker etter ønske. Vi foretrekker mais, paprika, champignon og jalapenos. Så er det selvfølgelig ost. Her er det jo smak og behag om osten skal over eller under kjøttet. Jeg foretrekker denne med en god tykk bunn og servert med rømme eller guacamole til. Gjerne noen nachos også. Stekemåte er også smak og behag. Noen sier midt i ovnen, 200 grader i 20 minutt. Vi sier nederste rille, 250 grader i ca. 10 minutter. Vi skal ha denne på fredag. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Basis: - Pizzabunn - Pizzasaus (hjemmelagd) - Ost Deretter komme fyllet. Skinke, bacon, kylling, kjøttdeig, biff, spekekjøtt, ananas, løk, tomatskiver, oliven, soltørkede tomater, cashewnøtter, etc. Mulighetene er uendelige, så her er det bare å velge og vrake. Selv går jeg ofte for killerkombinasjonen skinke, spekeskinke, bacon, ananas og løk. Til slutt toppes det med et godt dryss nykvernet pepper, oregano og et lite dryss gastromat. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Pizzabunn: (nok til to store bunner, evt en stor og 4-5 minibunner) o 1 pakke tørrgjær o 4.7 desiliter vann o 2 spiseskjeer sukker o 1.1 desiliter olje(blir godt om du bruker f.eks basilikums-olje, men raps og soya funker også flott) o 1 teskje salt o 13 desiliter mel o 6 fedd hvitløk (finhakket/knust i hvitløkspresse) Bland sammen gjær, vann og sukker, la gjæret løse seg helt opp. Ha i oljen og saltet og hvitløken, bland godt. Ha i litt av melet først, elt godt, så ha i resten gradvis. La deigen heve til dobbel størrelse.(gjerne litt til også) Om du lager to bunner, skal de stekes omtrent 20 minutter på 200-215 grader. Saus: o 1 boks tomatpure o 1 medium løk(både gul og rød funker bra) o Basilikum o Oregano o Knust svart pepper o Yoghurt naturell Hakk løken og sauter den først. Bland sammen tomatpure, basilikum, oregano, knust svart pepper etter smak. Ha i løken, og noen spiseskjeer yoghurt naturell.(smak til alt etter hvor syrlig du liker det). Smør rikelig utover pizzabunnen(e). Fyll: o Pepperoni/skinke/kyllingstrimler/biffstrimler/whatever o Tomatskiver av plommetomat eller cherrytomat o Rødløk i ringer o Ost(Jarlsberg eller mozzarella er mine personlige favoritter) o Parmesan Først ha på osten, så alt fyllet oppå der. Først kjøttet, deretter løkringene, tomatskivene og enten finhakket eller revet parmesan strøs på toppen av det hele. Stek i cirka 20 minutter på 200-215 grader. Håper det smaker. Lenke til kommentar
xmarionx Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 FØRST! gå i butikken.. gå til frysediken, ta opp noen granidosaer (gjerne lørdagspizza ) så drar du hjem. setter ovnen på. sleng inn pizzaen 15-20 minutter etter på sitter du igjen med en digg pizza!! DET ENKLESTE ER OFTE DET BESTE! Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Nå mener ikke jeg å være grinete, men å i det hele tatt tenke på å sammenligne grandiosa med skikkelig pizza, er en dødssynd. Ja, jeg spiser i meg styret en gang eller to i året jeg også, å liker det som regel, men det kan på ingen måte sammenlignes med det de fleste utenfor skandinavia kaller pizza. Lenke til kommentar
Edel Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Her finner du mange ekte resepter for å lage pizza i forskjellige måter (http://www.pizza.it/default.asp?l=eng), men hvis du vil vite den originale pizza resepten, må du følge akkurat denne (det er en lov i Italia som sier hvordan en pizza må lages for å kalles original og ekt): -350 g San Marzano tomatoer (de er små tomatoer som likner røde druer) -250 g Mozzarella di Bufala Campana (en spesiel type av ost laget i Sør-Italia) -Noe blad basilikum -Extra-Vergine oliveolje Denne resepten er sikkert veldig vanskelig å realisere utenfor Italia, men eg tenkte at du ville like å vite den. I alle fall, liker eg pizza laget med løk, würstel og pølser. Og Grandiosa!=Pizza Endret 10. mars 2007 av Edel Lenke til kommentar
Teodorull Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Her finner du en kanongod oppskrift. Endret 11. mars 2007 av Teodorull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå