Lindo Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Akkurat formatert og installert ny xp samt alle drivere. Disablet noen av disse driverne som ikke var i bruk for å gjøre maskinen min raskere. Disablet alt av raid i og med at jeg ikke bruker det, men har en følelse av at problemet ligger her. Nå finner ikke bios verken harddisk eller cd-rom så jeg får ikke bootet maskinen. Jeg kan ikke velge noen av disse under boot sequence, kun diskett og nettverkskort. Når jeg sjekker primary master og slave står det not installed, men når jeg går inn på de enkelte og velger auto dukker både hardisken og cd rom opp. Dette viser vel at det ikke er noen fysisk feil? Noen som har peiling på om raid kan være problemet, isåfall hvordan skrur jeg av raid i bios? Noen som har andre forslag til hva som kan være feil? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 ... Disablet noen av disse driverne som ikke var i bruk for å gjøre maskinen min raskere. ... Nå finner ikke bios verken harddisk eller cd-rom så jeg får ikke bootet maskinen. ...8089961[/snapback] Det at du fjerner drivere i Windows vil ikke påvirke om BIOS finner harddisker eller ikke. BIOS viser harddisker lenge før Windows starter. Sjekk hvilke harddiskteknologi du har, hvordan det er koblet til hovedkortet (for IDE at det ikke er konflikt mellom Master/Slave) etc. Lenke til kommentar
Lindo Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 ... Disablet noen av disse driverne som ikke var i bruk for å gjøre maskinen min raskere. ... Nå finner ikke bios verken harddisk eller cd-rom så jeg får ikke bootet maskinen. ...8089961[/snapback] Det at du fjerner drivere i Windows vil ikke påvirke om BIOS finner harddisker eller ikke. BIOS viser harddisker lenge før Windows starter. Sjekk hvilke harddiskteknologi du har, hvordan det er koblet til hovedkortet (for IDE at det ikke er konflikt mellom Master/Slave) etc. 8090243[/snapback] Det var det jeg også mente, mens syns det var så rart at det cd rom og harddisk var borte fra boot sequence etter jeg hadde disablet disse driverne! Når jeg går inn i bios og sjekker står det not installed på master og slave. Når jeg så trykker auto på disse to dukker både cd rom og harddisk opp, men jeg får fortsatt ikke lov å boote fra noen av disse... Hva tenker du på når du sier harddisk teknologi? Bruker pata, ikke sata hvertfall! Og har kun 1 harddisk så bruker ikke noe raid opplegg heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå