ze5400 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Holder på å sette opp en liste over bøker byens biblotek bør kjøpe om emnet programmering (og scripting), de er ganske utdaterte kan man si (nyeste er fra år 2000 elsn ). Trenger forslag på gode bøker innen: C# VB.NET php perl C++ (Vet at nyeste standard er fra 1998, men hører at nyere bøker er bedre pga. større fokus på oop). HTML SQL (Ms + My) Java Bør jeg også legge med bøker om disse på lista? OS Programmering? phyton? ruby (on rails)? (common) lisp? javascript? Pøs meg ned med forslag folkens! Både bøker på norsk og engelsk gjerne Har jeg glemt noen viktige språk nå? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Haha! Intercal! OpenGL og Direct3D bøker hadde kanskje noen brukt en gang imellom Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvis du vurderer å kjøpe bøker om OS-programmering, bør du skaffe deg bøker om C og Assembly også. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Hvis du vurderer å kjøpe bøker om OS-programmering, bør du skaffe deg bøker om C og Assembly også. 8090921[/snapback] Jeg vurderer ikke å kjøpe bøker nei, men jeg har tenkt å skrape sammen en liste over bøker, som jeg har tenkt å be de tenke på å skaffe Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Accelerated c++ syntes jeg er et must. Python burde være med. Lenke til kommentar
backup Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 I forbindelse med html er bøker om javascript et must, eventuelt også vbscript! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvis du skal ha en Ruby-bok så må det bli Pickaxe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sannsynligvis de beste bøkene noen gang skrevet om emnet: The C Programmering Language, kjent som K&R Structrure and Interpretation of Computer Programs, kjent som SICP Begge disse er "gamle", men innholdet er like viktig i dag som da de ble skrevet. Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå