Martin-_ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei folkens! Jeg fikk nylig et 3 år gammelt Ati Radeon 9800 Pro kort av ukjent produsent (har ikke sjekket). Det som var problemet og grunnnen til at kortet ble kassert var at eller ca 5 minutter i Windwos kommer mange artifacts og grafikkfeil. Etter en kjapp sjekk, fant jeg ut at viften på kortet var ødelagt, og gikk til innkjøp av en North Q gpu fan med minnekjølere. Denne passet supert, og skal være meeeer enn nok kjøling for dette kortet. Startet opp Windwos og kjørte 3D Mark 03 og fikk igjen grafikkfeil og artifacts. Lastet ned RivaTuner og finnner ut at det eneste jeg kan gjøre er å klokke kortet NED fra de originale 368 mhz på gpu til 290 mhz for at kortet skal kjøre stabilt. Hva kan være årsaken? Kan gpu'en være delvis brennt? Får mange vertikale striper med grønne prikker, som forsvinner hvis jeg bytter vindu eller trykker "vis skrivebord" i windwos. Eneste grafikkfeilen som blir hengende er musepekeren :-P Jeg har montert den nye kjøleren som den skal og installert de nyeste driverene. Noen tips/råd? mvh Martin Lenke til kommentar
rAstha Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg har lignende problem med mitt Radeon 9800xt Jeg er ganske sikker på at det har med kjølingen å gjøre. Kommer disse grafikkfeil og artifacts på bare bestemte spill og programmer eller på alle? Lenke til kommentar
Martin-_ Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg har lignende problem med mitt Radeon 9800xt Jeg er ganske sikker på at det har med kjølingen å gjøre. Kommer disse grafikkfeil og artifacts på bare bestemte spill og programmer eller på alle? 8091158[/snapback] Kommer ekstra godt fram når jeg kjører 3D Mark, men også i vindows hvis jeg cascader vinduer eller lignende. Kjører nå på 290 MHz gpu, og maskninen har stått på i ca 4 timer uten en eneste artifact Skal prøve å klokke meg sakte men sikkert opp igjen, for å se akkurat hvor langt jeg kan gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå