Ripper overclock Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 er det noen som har laget en vifte regulator før som har en liste over komponenter man trenger... kanskje en guide også? :smile::) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hmmm... et pot meter?? (potensiometer) eller kossen det skrives??? er det eneste du trenger! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Nå sier ikke du hvordan du vil regulere vifta, trinnløst eller bare skifte mellom f.ek 7 og 12 volt, men på Virtual-Hideout finner du kanskje det du ser etter :smile: Lenke til kommentar
krisfred Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Haha!! Pot-meter er vel ikke helt det eneste du trenger, eller hva? Hvis du absolutt må ha det sånn så må du nok ha en rheostat. Men jeg ville nok heller brukt et pot-meter og en NPN transistor... Da er man et godt stykke på veien :wink: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Så det funker ikke med et pot meter??? Hmmm.. Rart det fuket med meg! Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg tenkte på en trinnløs vifte regulator, fra 5-12V kanskje med av/på funksjon. trenger det til 6-7 vifter i mitt chiftech bigtower(www.krispo.tk)... sia kommer snart opp, må bare bruke et par minutter til så... Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 eehh... ikke "www.krispo.tk", men www.home.no/krispo sjekk ut noen bilder av pc'en min... :wink: PS: hvordan lager man en link her? [ Denne Melding var redigert av: Ripper overclock på 2002-12-10 00:30 ] Lenke til kommentar
hce Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Ripper overclock skrev (2002-12-09 21:27):er det noen som har laget en vifte regulator før som har en liste over komponenter man trenger... kanskje en guide også? :smile::) Jeg lagde en viftekontroller med 5 kanaler, les denne tråden. På hjemmesiden min kan du se bilder av resultatet og du vil finne kretsskjema i en underkatalog. Lenke til kommentar
hce Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 PS: hvordan lager man en link her? link lages ved å skrive: [ url=http:// ][ /url ] Du skal ikke ha mellomrom mellom [ og url= og /url, litt vanskelig å skrive kode når den tolkes automagisk :smile: Se også i FAQ til forumet. _________________ HcE [ endret av hce den 2002-12-10 00:08 ] Lenke til kommentar
RockeRolf Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Neida, det er ikke vanskelig... Bare å hake av "Skru av BBcode" nederst under meldingen det. Verdens beste sider for overklokkere!!! Jaja, lov å smiske litt? Lenke til kommentar
sten Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 her er en automatisk regulator. se nettsiden under. Lenke til kommentar
krisfred Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 23:12, skrev CaNaBiS:Så det funker ikke med et pot meter??? Hmmm.. Rart det fuket med meg! Nei, det fungerer nok ikke med et pot-meter. Hvis ikke du har en inni varmere strøk down unders svak vifte da, de kraftigste po-meteren har en effekt på 0,5 watt. Du har nok heller brukt en rheostat som fint kan komme opp i 5 watt eller mer. Men skal du derimot bruke et pot-meter MÅ du ha en transistor som driver. Eventuelt kan du bruke en spenningsregulator slik som hce har gjort det. Så det så! :razz: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Rheostat og en bryter funker fett! Pot-metere er en smule svake, men burde funke på mindre vifter. Ville ikke prøvd pot-meter på en Delta-vifte(Selv Rheostaten min blir ganske varm sammen med 80mm Delta'n min). Effekten en Rheostat/pot-meter tåler er når den/det er stilt inn til max resistans/motstand, så hvis den står konstant på max fart (null ohm) så kan selv et pot-meter overleve kraftige vifter. :smile: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 jeg brukte et gammelt pot meter på ei 40 mm vifte jeg hadde på nor brua mi! :wink: den funka flott den! Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Om du ikke har de aller heftigste viftene kan det nok gå bra med en slags variabel motstand. Det holdt i hvertfall til noen 80mm coolermaster vifter jeg hadde.. Men det er jo litt kulere med en mikrokontroller og noen mosfeter da :smile: (under utvikling..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå