Gå til innhold

Klikke lyd fra nyinnkjøpt harddisk, garanti?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Kjøpte for en liten stund tilbake en harddisk av typen Hitachi

https://prisguiden.no/product.php?productId=43680

Det som er litt dumt nå som jeg har lagt over en del filer på den er at jeg meker det er en veldig utprega klikkelyd fra den ved skriving..

Gjelder ikke alltid, og hvis jeg bøyer hdd'en i en spesielposisjon blir den stille.. :ermm:

Har skrudd den godt fast i kabinettet..

Spørsmål:

Hva kan dette komme av?

Sansynlig at denne harddisken kommer til å krasje snart?

Bør jeg benytte meg av garantien selv om det er litt tungvindt å legge over igjen?

takk!...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er mest tungvindt, legge over data eller miste data totalt? Er det en unormal klikkelyd, er det sannsynligvis ett problem med harddisken, få data ut og i sikkerhet så fort som overhode mulig

Hva mener du egentlig med å legge den over på sida? Du er klar over at en harddisk helst ikke skal flyttes når den står på? Du gjør bare vondt verre da, og kan risikere å ødelegge for deg selv (selvforskyldte feil blir ikke dekket av garanti).

Lenke til kommentar

Har bare merker at når jeg letter litt på bakdelen av hdd'n forsvinner lyden...

Mpx mente de først måtte ha disken for å så se om de også kunne se feilen for å eventuelt sende meg en ny..

Burde ikke firmaet sende meg først en ny så jeg får overført og så kunne jeg sendte feilvaren tilbake?

Er en hdd har jo ikke noe annen disk å overføre så mye plass til.. :ermm:

Lenke til kommentar

det er bare å bite i det sure eplet og brenne ut på CD/DVD

grunnen til at mpx ikke vil sende i retur er fordi de ikke kan være sikre på at det er disken det er noe galt med. Jeg er sikker på at hvis du forfatter deg i en moden og opplyst tone, feilsjekker disken din skikkelig og virkelig bekrefter at det er en feil (med grundige beskrivelser av metode og resultat) så kan de bekrefte via mail at det er feil på den og sende deg en ny.

Netshop var iallefall greie på det punktet med noen RAM brikker jeg fikk defekte. Men så skal det sies at jeg Memtest86'a livskiten utav dem før jeg i det heletatt tok kontakt med netshop ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...