Gå til innhold

Kommunikasjonsproblemer hos Lefdal


Anbefalte innlegg

Hvor gammel er du Largie?

du oppfører deg som en jævla drittunge på 10 år!

 

hvis tolmodighetsstrikken blir tøyd, så er det fortsatt viktig å ikke la den ryke!

 

hvis du stopper opp, og prøver å lese denne tråden på nytt, sakte, rolig, og reflekterer litt over det som står her UTEN å være en arrogant drittsekk, så tror jeg du kan klare å både forholde deg mer saklig til tråden, og kanskje fremtidige tilfeller også :)

8091120[/snapback]

mmm.. Og DU er helt sikkert roen selv når du bestiller saker, får beskjed om at alt er på plass, kjører langt for å hente det du har fått vite at er der, og bli møtt med "beklager" tre ganger på rad. Ikke bare koster det deg masse penger i transport frem og tilbake, men det koster tid også. Slike hendelser burde refunderes kunden i form av rabatt tilsvarende reisekostnader minst, og helst også arbeidsinntekt i perioden det tok å reise.

 

Jeg har hatt en del hendelser med både elkjøp, lefdal og expert. Hvor bra service du får er helt avhengig av hvem du treffer, og ofte hvor god kjennskap de har til forbrukerkjøpsloven. Det finnes fryktelig mange selgere som ikke vil annet enn å lure deg til å kjøpe noe han selv (ja, ikke mange jenter som gjør dette her. Er vel derfor de fleste ansatte er unge menn) vil tjene mer penger på. I alle fall virker det slik.

 

I denne situasjonen så hadde jeg vært og hentet pengene jeg hadde betalt for lenge siden, og jeg hadde krevd både renter og kjørepenger i tillegg. Det er en grense for hvor mye tid en butikk kan bruke på å rette opp slike feil, og mye av dette står faktisk beskrevet i forbrukerkjøpsloven. Dårlig service dreper gleden av å kjøpe noe nytt. Det å skylde på datasystem, mennesklig feil og problemer med leverandør kan kanskje godkjennes et par ganger, men etter det blir det bare tåpelig. Å ikke ringe tilbake til kunder, og å ikke gi beskjed når noe uforutsett skjer er kanskje den største synden man kan gjøre mot en kunde. Merkelig at ikke store bedrifter som elkjøp og lefdal og til dels expert har skjønnt dette.

 

Det å si ifra på dette forumet synes jeg er helt greit. Det er digg å få ut litt frustrasjon. Jeg kan forstå de som jobber for disse firmaene og hvordan det er fra deres side, men de må også forstå at når de går på jobb så er det de som er bedriftens ansikt utad, og kundens kontakt med bedriften. Hvis ting går galt så må dem finne seg i å få høre det når det har gått galt så mange ganger som det har her. Kunden har absolutt ingen mulighet til å finne frem til "riktig" person i en slik bedrift, spesielt når man hverken får tak i telefonnummer eller de nevnte personene ringer tilbake, og selgerene må dermed bli de som tar støyten. Alle som jobber i slike bedrifter vet også at det finnes noen vanskelige mennesker også, og enkelte blir hysteriske. Iblandt er ikke dette så rart, men jeg er helt enig i at akkurat det er ikke nødvendig.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rett det du sier, og om jeg hadde klart å beherske meg selv kan jeg ikke garantere, jeg mener aldri at jeg selv er et eksempel om jeg ikke spesifikt sier det, men jeg hadde prøvd til mitt beste å beherske meg, og det går alltids an å snu og roe seg igjen :)

 

jeg har sett selv noen brev som fetteren min har skrevet både til avisa og forskjellige "styrer" og det er utrolig hvor godt meninger og klager kan fremmes hvis man klarer å beherske seg, og å bruke riktige ord.

 

jeg lærte en gang av moren min, å ALDRI ty til personangrep i diskusjoner, det gjeler også i krangler og på forumet her osv.

av og til er det vanskelig, spesiellt når man må prøve å forsvare seg mot personangrep, men det går!

 

det er en ting som jeg vil mene at jeg i de fleste tilfeller klarer å beherske meg med, uansett hvor ophisset jeg blir, så mener jeg at jeg er meget flink til å holde meg unna personangrep.

 

det er noe veldig mange burde lære seg, bla.a. trådstarter.

sånn sett, så hadde din kritikk mot meg fremstått som mye bedre hvis du hadde fremstilt den som et spørsmål :)

 

*edit*

tok en titt på posten min ovenfor, kanskje jeg ikke er så flink som jeg tror alikevel?

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

At du i det hele tatt går til det skritt å gnåle såpass over en slik filleting på et forum som dette, sier faktisk litt av hvert om hva slags person du er, uavhengig av din egen forestilling av at du holdt deg i skinnet under selve seansen. Basert på dette antar jeg at du ikke fremsto som en spesielt tålmodig og ålreit person da heller.

 

Uansett hva du driver med (jobb eller ikke) antar jeg at du også har prioriteringer, og da skjønner du at det å sette himmel og jord i bevegelse for et jævla hvitevarestativ ikke er noe en butikk med hundrevis av millioner i årlig omsetning har råd til å drive med. De purrer selvsagt på leverandør, og hvis denne ikke kan holde hva den lover er det ikke så mye mer de kan gjøre med saken.

 

Det som har skjedd her er ganske åpenbart en enkel lagerfeil, og butikken har faktisk lovet deg at du skal få tilsendt varen så snart den kommer på lager. Bra service spør du meg, problemet ligger her hos leverandør. Akkurat det samme hadde skjedd om det gjaldt Expert, Elkjøp eller Fandens Oldemor ltd.

 

Jeg har jobbet både i en slik og andre butikker selv, og er det noe som gjør livet surt i slike jobber er det sløkka kunder som tror at butikken selv er ansvarlig for og har fullstendig kontroll på all logistikk.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du Largie?

du oppfører deg som en jævla drittunge på 10 år!

 

hvis tolmodighetsstrikken blir tøyd, så er det fortsatt viktig å ikke la den ryke!

 

hvis du stopper opp, og prøver å lese denne tråden på nytt, sakte, rolig, og reflekterer litt over det som står her UTEN å være en arrogant drittsekk, så tror jeg du kan klare å både forholde deg mer saklig til tråden, og kanskje fremtidige tilfeller også :)

8091120[/snapback]

 

Humm, her synes jeg man like så vel kunne stille spørsmålet tilbake. Hvor gammel er du? Hvilken EQ har du?

Forum brukes bla. til å tømme sin frutrasjon etter dårlig behandling. Jeg tok det på ingen måte for gitt at han brukte samme tone ovenfor lefdals kundesenter som han brukte her. Tvert imot, og som han bekrefter, brukte han ikke den tonen.

 

At frutrasjonen veldig tydelig skinner gjennom er da ikke noe problem. Når jeg leser slike innlegg legger jeg knapt nok merke til adjektivene som beskriver de forskjelige innvolverte, men forsøker å fange opp faktiske forhold og forholder meg til det.

 

Det er ingen her som nekter for at feil er gjort men det mange reagerer på er tonen i trådstarters første innlegg. Det synes jeg er dummt fordi slike innlegg er nettopp tømming av frustrasjon og bør sees i lys av det. Tviler ikke på at kundebehandlere møter mange ubehagelige kunder, men dere går litt for fort i forsvarsposisjon her på forumet når dere automatisk antar at de som klager sin nød brukte samme tone mpt butikk som de bruker her.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du Largie?

du oppfører deg som en jævla drittunge på 10 år!

 

hvis tolmodighetsstrikken blir tøyd, så er det fortsatt viktig å ikke la den ryke!

 

hvis du stopper opp, og prøver å lese denne tråden på nytt, sakte, rolig, og reflekterer litt over det som står her UTEN å være en arrogant drittsekk, så tror jeg du kan klare å både forholde deg mer saklig til tråden, og kanskje fremtidige tilfeller også :)

8091120[/snapback]

 

Humm, her synes jeg man like så vel kunne stille spørsmålet tilbake. Hvor gammel er du? Hvilken EQ har du?

Forum brukes bla. til å tømme sin frutrasjon etter dårlig behandling. Jeg tok det på ingen måte for gitt at han brukte samme tone ovenfor lefdals kundesenter som han brukte her. Tvert imot, og som han bekrefter, brukte han ikke den tonen.

 

At frutrasjonen veldig tydelig skinner gjennom er da ikke noe problem. Når jeg leser slike innlegg legger jeg knapt nok merke til adjektivene som beskriver de forskjelige innvolverte, men forsøker å fange opp faktiske forhold og forholder meg til det.

 

Det er ingen her som nekter for at feil er gjort men det mange reagerer på er tonen i trådstarters første innlegg. Det synes jeg er dummt fordi slike innlegg er nettopp tømming av frustrasjon og bør sees i lys av det. Tviler ikke på at kundebehandlere møter mange ubehagelige kunder, men dere går litt for fort i forsvarsposisjon her på forumet når dere automatisk antar at de som klager sin nød brukte samme tone mpt butikk som de bruker her.

8091651[/snapback]

 

jeg er 18 år, det står forresten i profilen min (i allefall fødselsdato)

min EQ har ikke blitt målt, men den er sikkert tilnærmet fraværende.

 

hvordan man oppfører seg er en personlig oppfatningm som kan være missvisende. hvis du leser det forige inlegget mitt, så ser du at jeg har falt i den fella selv, og man skal alltid være kritisk, dermed må du også være kritisk til det trådstarter oppgir.

Lenke til kommentar

At trådstarter er litt vel hissig kan så være, men enkelte store elektrokjeder kommer al for ofte med feilaktig informasjon om når varer kommer inn, mye oftere en feil i leveranse lagertall e.l. kan forklare (om de ikke har et system med enormt mange feil). Jeg vet ikke hva som er problemet, men noe bør gjøres med det, for endel koster det faktisk litt tid å komme seg til en lektrokjede.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om du var like uhøflig etterhvert ovenfor de ansatte på kundesenteret som du er med dine uttalelser her, så vil jeg si du er en krevende kunde.

 

Dette er et vaskestativ, altså et tilbehørsprodukt. Lagerfeil kan oppstå, og vi er alle mennesker.

 

At du ikke har blitt fulgt opp er selvfølgelig beklagelig, men det er like beklagelig at du som kunde evt har oppført deg slik som det ser ut til at du har gjort :).

 

EDIT: Jo mer jeg leser posten din, jo mer irritert føler jeg at jeg blir over den.

8090145[/snapback]

Slenger meg på denne her selv. jobbet for elkjøp tidligere men ikke nå lengre.

 

Du virker som en klagete sytete kunde. du skjønner ikke at det kan være feil med lager beholdningen over tid.

Jeg tror du skulle ha godt av og jobbe litt i en butikk jeg, og ikke bare jobbe på ett kontor(eller alt annet enn butikk).

 

Er gla jeg slipper klagete sytete kunder rundt meg lengre. jobber enda i samme bransje men ikke i butikk :)

 

Må bare nevne 1 ting.

Står du i kø i 20min for å kjøpe en mobil så blir du forbannet. ikke sant??

Svaret er JA

Blir du forbannet når du står og venter i kjøttdisken på og få de 2kg med indrefilet du skal til middag imorgen?

Svaret er NEI, for du har ikke no forventinger når du kommer til meny.

 

Samme er når du kommer i kassa etter at du har fått varen, da må du kanskje vente i 5min på elkjøp/leftal/expert. det er jævelig det, for du har jo fått varene dine. men hvis du har fått varene i en mat butikk og må vente 10min for det er helg da er du bli som faen for du vet du skal bli FEIT av alle mat varene :)

 

Ingen som kjenner seg igjen ??

Lenke til kommentar

Må si meg enig med trådstarter.

 

Har opplevd lignende fra disse kjedene, og det er bare bullshit fra ende til annen. Har ringt direkte til butikk og spurt om de kan forsikre meg at varen jeg skal ha er på lager, siden jeg kommer fra noen mil unna og skal hente den og ikke vil gjøre en bomtur, når jeg kommer fram og skal ha varen finnes den selvsagt ikke der allikevel.

 

Dette har også hendt meg på elkjøp, er rett og slett grusomt irriterende, føler at de rett og slett lurer meg til å komme til butikken i håp om at jeg kjøper noe annet istedet.

 

Det er absolutt ingen unnskyldning for butikken/ansatte at de ikke klarer å ha oversikt på lageret, da bør de heller ikke jobbe der, eller lagersystemet dems er så dårlig at de bør ta en kraftig oppgradering. Det er i hvertfall ingen unnskyldning for å fortelle kunden at varen han skal kjøre ørten mil for å hente er på lager, men faktisk ikke er det allikevel.

 

Varene jeg skulle ha har stort sett vært hvitevarer, og kan ikke se for meg at ett kjøleskap eller vaskemaskin skulle være noe problem å se om eksisterer eller ikke, blir ikke akkurat bare borte i en krok.

 

Dette har hendt meg så mange ganger at jeg aldri mer kommer til å bruke noen av disse kjedene til slike kjøp, synes rett og slett det er useriøs oppførsel av såkaldte proffesjonelle kjeder.

Lenke til kommentar

All den tid det er menneskelig å feile, er det faktisk en unnskyldning. Det er i hvert fall tydelig at du ikke har noe begrep om hvordan slike lagere drives og ser ut. Om varebeholdning på datamaskinen er feilaktig, er det ikke gjort i en fei å rette opp i det. Derfor må man rett og slett anta at systemet har rett hvis man ikke er helt sikker på at det tar feil.

 

Dette er helt klart en svakhet med dagens butikksystemer, men slik er det over alt, og man kan ikke på grunnlag av en slik opplevelse fastslå at en butikk er bedre eller verre enn noen annen. Hadde det eksistert et system som gjorde det lett å unngå slike feil, skal jeg nemlig love deg at alle hadde gått over til å bruke det.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er litt uheldig at brukere så som med moderatorer her på forumet, bør unngå å gå i forsvarspossisjon fordi de jobber i samme konsern.

 

Jeg veit det er stressende for moderatorene da det er en del fjoritss-spam med alt av irritasjon det medfører.

 

Men mener det er nærmest justismord å være moderator for så å gå til angrep på en bruker som vil dele sine erfaringer mht. kundebehandling og sin rolle som kjøper. :mad:

 

Jeg mener slike grosister bør tåle at kjøperens synspunketer kommer fram i søkelyset, for slik at andre kan unngå å gå i samme "fella" :thumbup:

 

Da håper jeg dette innlegget ikke blir umiddelbart fjernetav HMS Alastor, som med mitt forrige :whistle:

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar
Men mener det er nærmest justismord å være moderator for så å gå til angrep på en bruker som vil dele sine erfaringer mht. kundebehandling og sin rolle som kjøper. :mad:

En moderator har jo like stor rett til og si det han/hun/det mener som alle andre.

Lenke til kommentar
All den tid det er menneskelig å feile, er det faktisk en unnskyldning. Det er i hvert fall tydelig at du ikke har noe begrep om hvordan slike lagere drives og ser ut. Om varebeholdning på datamaskinen er feilaktig, er det ikke gjort i en fei å rette opp i det. Derfor må man rett og slett anta at systemet har rett hvis man ikke er helt sikker på at det tar feil.

 

Dette er helt klart en svakhet med dagens butikksystemer, men slik er det over alt, og man kan ikke på grunnlag av en slik opplevelse fastslå at en butikk er bedre eller verre enn noen annen. Hadde det eksistert et system som gjorde det lett å unngå slike feil, skal jeg nemlig love deg at alle hadde gått over til å bruke det.

8091825[/snapback]

 

Mitt inntrykk er at dette skjer relativt ofte hos enkelte kjeder. Om det er lagersystemet eller ansatte som ikke klarer å se hva som er sikker og usikker informasjon (evt ikke sier det), eller noe annet vet jeg ikke. Men mitt inntrykk er at det skjer vesentlig oftere enn "lagerfeil" alene kan forklare.

 

AtW

Lenke til kommentar
At trådstarter er litt vel hissig kan så være, men enkelte store elektrokjeder kommer al for ofte med feilaktig informasjon om når varer kommer inn, mye oftere en feil i leveranse lagertall e.l. kan forklare (om de ikke har et system med enormt mange feil). Jeg vet ikke hva som er problemet, men noe bør gjøres med det, for endel koster det faktisk litt tid å komme seg til en lektrokjede.

 

AtW

8091765[/snapback]

 

Alle firmaer som har et lager, veit at lagerbeholdningen OFTE er feil, jeg har jobbet som selger for en god del firmaer, og må si at vi hadde like stort problem med dette som sikkert Lefdal har (Nå snakker jeg ikke selger i butikk).

Lefdal vil jeg tro har et ENDA større problem med dette, da de har ting som butikk tyveri, mange ansatte som går inn og ut av et lager, samt den normale mengden med svinn av diverse årsaker. Står det 1 i lagerbeholdning kan man banne på at den ikke er på lageret... desverre i Lefdal sitt tilfelle så sitter ikke kundeservicen fysisk i butikken, og er derfor avhening av datasystemet, det samme gjelder nettbutikken og derfor kan dette skje.

 

At noen gidder å syte så mye over en liten ting som dette (Ja alt er relativt, jeg veit), er meg en gåte.

Dog jeg skjønner frustrasjonen over at de ikke ringte han tilbake som avtalt.

Endret av warelf
Lenke til kommentar
At trådstarter er litt vel hissig kan så være, men enkelte store elektrokjeder kommer al for ofte med feilaktig informasjon om når varer kommer inn, mye oftere en feil i leveranse lagertall e.l. kan forklare (om de ikke har et system med enormt mange feil). Jeg vet ikke hva som er problemet, men noe bør gjøres med det, for endel koster det faktisk litt tid å komme seg til en lektrokjede.

 

AtW

8091765[/snapback]

 

Alle firmaer som har et lager, veit at lagerbeholdningen OFTE er feil, jeg har jobbet som selger for en god del firmaer, og må si at vi hadde like stort problem med dette som sikkert Lefdal har (Nå snakker jeg ikke selger i butikk).

Lefdal vil jeg tro har et ENDA større problem med dette, da de har ting som butikk tyveri, mange ansatte som går inn og ut av et lager, samt den normale mengden med svinn av diverse årsaker. Står det 1 i lagerbeholdning kan man banne på at den ikke er på lageret... desverre i Lefdal sitt tilfelle så sitter ikke kundeservicen fysisk i butikken, og er derfor avhening av datasystemet, det samme gjelder nettbutikken og derfor kan dette skje.

 

At noen gidder å syte så mye over en filleting som dette, er meg en gåte.

Dog jeg skjønner frustrasjonen over at de ikke ringte han tilbake som avtalt.

8091903[/snapback]

 

Det er bare det at på mange butikker er dette som skjer en gang med deg som kunde, men når sånne ting skjer mange ganger begynner man å lure, når man blir forespeilet at noe er på lagger, og det er feil en høy prosent av gangene, så er det noe som er rart, man har ikke 20% lagersvinn heller. At alle kan ha feil er jo greit nok, men det virker mystisk når man som kunde biter seg merke i at man har ekstremt mye "uflaks" hos enkelte, i forhold til alle andre butikker man benytter seg av.

 

AtW

Lenke til kommentar

Slenger meg på ATW sin post. Begge sider av saken på en måte. Kunden har rett. Servicen deres suger, og de burde ikke få holde på slik.

 

Men det er et klestativ, altså.... å gjøre det til en fanesak som det står i første post. Hva med bare å annbefale folk å la være å handle der? Høres ut som du skal starte et tog bestående av en lynsjmob.

 

Syns forøvrig den med å bruke kreftene på å hjelpe barn i afrika var ganske bra.

Lenke til kommentar
Men mener det er nærmest justismord å være moderator for så å gå til angrep på en bruker som vil dele sine erfaringer mht. kundebehandling og sin rolle som kjøper. :mad:

En moderator har jo like stor rett til og si det han/hun/det mener som alle andre.

8091886[/snapback]

 

Det er klart, men vil poengtere at det er uheldig at man har en slik dobbelt rolle, der man føler seg truffet, pga. å tillhøre samme konsern som lir omtalt, for så å forsåvidt ikke ha noe dirrekte med denne saken å kjøre. :thumbup:

 

Tillnærmede bør kontakte en kontaktperson som kan ta seg av saken, slik at det ikke bare blir påstand mot påstand, og et forfølgelses vannvidd som har lett for å utvikle seg ved posting av rett og slett dårlig kundebehandling.

 

Som med Alastor's posting her så kan motkritikk, gå litt lenger en bare rundt hjørnet :thumbup:

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar
Slenger meg på ATW sin post. Begge sider av saken på en måte. Kunden har rett. Servicen deres suger, og de burde ikke få holde på slik.

 

Men det er et klestativ, altså.... å gjøre det til en fanesak som det står i første post. Hva med bare å annbefale folk å la være å handle der? Høres ut som du skal starte et tog bestående av en lynsjmob.

 

Syns forøvrig den med å bruke kreftene på å hjelpe barn i afrika var ganske bra.

8091933[/snapback]

 

Lol guttorm, jeg mener det er barnslig at folk skal opptre aggressivt, fordi de kanskje ikke har vært i samme possisjon som vedkommende her har vært.

 

Til alle dere butikkansatte: Kjøperen har alltid rett.;)

Lenke til kommentar

Synes dette hørtes merkelig ut trådstarter. Jeg jobber på Lefdal Alna (så det er sagt), og alle kunder som har kjøpt varer vi ikke har/ikke klarer å skaffe til en tid som kunden finner akseptabelt, får selfølgelig pengene tilbake. Uten unntak. Har du gjort det klart for annsatte du snakket med på lager/butikk/kundesenter at du vil ha pengene tilbake?

Og hvis det stemmer at du har blitt fortalt 3 ganger at varen er på lager uten at den er det, og har reist ned for å hente den, er selfølgelig det helt uakseptabelt. Hvis du sender meg en personlig melding her på forumet med telefonnummer, skal jeg ringe deg i morgen og ordne opp i dette, dvs hvis du ikke allerede har ordnet opp, da jeg ser at du skriver du skal ned dit i kveld.

 

Edit: En annen ting jeg synes er merkelig, er at ingen fra butikken har kontaktet deg, hvis det stemmer at du har kontaktet kundesenteret så mange ganger som du sier. Dette fordi vi har meget gode rutiner og systemer på kommunikasjon mellom oss, kundesenter og kunde.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...