Gå til innhold

Kommunikasjonsproblemer hos Lefdal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At trådstarter er litt vel hissig kan så være, men enkelte store elektrokjeder kommer al for ofte med feilaktig informasjon om når varer kommer inn, mye oftere en feil i leveranse lagertall e.l. kan forklare (om de ikke har et system med enormt mange feil). Jeg vet ikke hva som er problemet, men noe bør gjøres med det, for endel koster det faktisk litt tid å komme seg til en lektrokjede.

 

AtW

8091765[/snapback]

En elektrokjede har bestilt 200 stk. LG 17" skjermer som blir BEKREFTET inn til hovedlageret 18/02. De dukker ikke opp... de får ny dato som er 27/02 som også er BEKREFTET og beklager forrige gang... skjermene kommer inn 01/03 og er dermed ikke uti butikkene før 03/03.

Ikke alltid leverandørene greier å levere og de som får "svi" er jo butikkene...

 

Det som burde gjøres er jo at selgeren følger opp sakene sine selv og ringer og sier om noe blir forsinket eller faktisk kommer til tiden. :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå lest hele posten og kan, til dels, forstå din frustrasjon. Det jeg ikke kan forstå er hvorfor du framlegger deg på en helt banal måte og mister all troverdighet i saken din? Du kan jo ikke prate for deg, ergo blir du ikke hørt. At du itillegg bruker uttrykk som "sleskete", "lure seg unna" og "løgnere" sier litt om hvor lite du faktisk vet om dette temaet. Ble relativt provosert av å lese alt vrøvlet du kom med og har derfor følgende synspunkter:

 

Uhøflig? Krevende? Makan til vrøvel. Jeg har vært meget tolmodig!

 

Du har vært tålmodig? På hvilken måte? Det jeg leser er en utålmodig unge som har hatt en dårlig erfaring (selvfølgelig er det kjipt, men hvem har ikke det iblant?) og som nå på en barnslig måte skal fortelle verden dette.

 

Her er det snakk om å måtte 3 ganger møte opp for å hente varer som faktisk ikke er der.

 

Du møtte opp tre ganger, sier du? Såvidt jeg ser utifra det du beskriver har du ikke vært fysisk i butikk tre ganger. Isåfall er jo det beklagelig, men alle er mennesker. Feil kan skje. Er du feilfri i din jobb? Det svært så hyggelige lagerpersonalet tilbød seg til og med å betale for alle fraktkostnader hjem til der du bor. Er ikke det kundeservice, kanskje? De aner ikke hvor du bor og gjenstanden er av relativt stor størrelse, men allikevel innrømmer de feilen og tilbyr seg å sende varen hjem til deg ferdig betalt. Svært, svært god kundeservice vil jeg påpeke selv. :)

 

Så begynner selve "hvitløgns-perioden". Varen kommer om.... blah blah blah...

 

Her begynner usakligheten din for fullt. Hvordan vet du at de lyver? Du uttrykker jo for fullt at du vil hate de. Greit nok det, det skal du selvfølgelige få lov til, men et lite tips vil være å uttrykke seg saklig. Respekten blir mye lettere gagnet på denne måten.

 

Ut fra din tilbakemelding Alastor, så avslører du deg at du jobber, eller har jobbet, på et kundesenter eller lignende.

 

Er du tankeleser, kanskje? Angrep er det beste forsvar, vet du. Hvordan vet du dette? Og isåfall; hva er galt med å jobbe på et kundesenter? Et kundesenter har utrolig mye ansvar (iallefall for en såpass stor og etablert bedrift) og at de skal ha rett i 100% av gangene er rett og slett urimelig tenkning. Som telefonkonsulenter tar de høyde for hva de ser i systemene sine. Det er ikke alltid at dette stemmer 100% og når kunden da kommer i butikken og finner feilen (om det så er 1. , 2. eller 3. gang) skal selger / lagerpersonalet forsøke å finne en fin ordning for kunden så han/hun skal bli fornøyd. I dette tilfellet ga de deg gratis frakt med en gang varen kom inn på lager noe jeg synes var veldig gavmildt.

 

For alt jeg vet, så kan det hende du er ansatt hos Lefdal. Bare se din reply . Forsvarer Lefdal sterkt ja!

 

Hva har det å si for diskusjonen hva en bruker har skrevet i tidligere innlegg? Good work, Sherlock Holmes. Han har vel rett til å ha sine meninger, uavhengig av om han jobber der eller ei. Han representerer jo ikke bedriften, gjør han? Kun sine egne meninger som individ.

 

Uansett, jeg har fått en storm av tilbakemeldinger med negativ omtale fra andre på jobben. Jeg er ikke alene om å dele dette synet.

 

Selvfølgelig er du ikke alene om å dele dette synet. Kan du nevne en bedrift som bare fornøyde kunder? Det vil alltid komme noen vanskelige kunder, spesielt i en så stor og omfattende forretning. Si at en Lefdal Alnabru har 800-1000 kunder innom om dagen; kan du da forvente at 1000 kunder skal bli 100% fornøyd? Hvis du går på IKEA og det mangler skruer når du kommer hjem, blir du da like forbanna? Eller hvis "Benno" ikke er inne i furu-farge ettersom det var en feil? :)

 

Edit, veggiss:

Du har tydligvis ikke blitt utsatt for dårlig kundebehandlig før. Mistenker deg for å jobbe i samme bransje!

 

Så hvis det faktisk finnes fornøyde kunder må de jobbe i samme bransje? Tenkt litt over den. What a logic sense. Er han mistenkt av deg? Oh no! Please!

 

Du mener at det er helt greit at kunden må komme til butikk 3 ganger bare fordi logistikken til butikken er ubrukelig/ikke fungerende?

 

Selvfølgelig er ikke dette akseptabelt. I dette tilfellet har de prøvd å finne en fornuftig løsning på det hele grunnet den noe spesielle situasjonen. Hva vet du om logistikk, egentlig? Tror du virkelig at logistikken til en så stor forretning er ubrukelig? Isåfall er du dummere enn jeg først trodde. En såpass stor forretning som Lefdal Alnabru kan ha (opp mot) 10000 kunder i løpet av en uke. Med såpass mange fornøyde kunder (dette vises jo av at folk kommer tilbake) er jo dette et bevis på at logistikk virkelig er i høysete her. Jeg sier ikke at den er feilfri, for det er ingenting, men den fungerer svært, svært godt. Lager / beholdningsfeil oppstår. Deal with it and move on.

 

Hvis ja, viser det helt klart holdningen til butikkansatte!

 

Dra alle butikkansatte over en kam. Det er riktig, det. Ikke feil. Neida.

 

Min sak blir presentert med den frustrasjonen og sinne en butikk kjede kan gjøre med å skjerme seg på den måten de gjør.

 

Her forstår jeg ikke helt formuleringen din. Du er irritert? De skjermer seg jo for all del ikke. Når en bedrift blir såpass stor som den er i dette tilfellet er jo et kundesenter en nødvendighet for at nettopp du som kunde skal få en bedre opplevelse av handelen.

 

Jeg vil prate med noen som faktisk kan gjøre noe, ikke en haug med meldings-tanter på et kundesenter.

 

Du er klar over at disse "meldingstantene" (uten bindestrek) faktisk er de som står til tjeneste for å hjelpe deg så du kan få det riktige produktet ditt? Greit nok at det ikke har fungert i dette tilfellet, men i 98 / 99% av de andre tilfellene gjør de det. Get used to it!

 

Hvis du jobber i en butikk er du sikkert happy for at kundesenteret skjermer dere, men det ender opp med at jeg tar det opp face-2-face!

 

Såvidt jeg ser gjør du det vel egentlig tastatur-2-tastatur?

Et kundesenter er til for at du skal få hjelp fortest mulig og ikke alltid behøve å dra til den aktuelle butikk for å få bekreftet lagerbeholdning / andre spørsmål. Flott, er det ikke? :)

 

Siden du jobber i elektrobutikk så trenger du faktisk ikke å kjøpe noe fra slike kjeder som Lefdal. Derfor vet du ikke hvor frustrerende det er, og burde heller ikke mene noe om saken!

 

Tror du virkelig ikke man er innom andre elektrobutikker når man jobber i en selv? Og er det du som bestemmer hva folk får lov / ikke lov til å mene noe om? Folk bør få mene hva de vil og i dette tilfellet mener jeg du er et komplett fjols. Who are you to judge? :)

 

Elkjøp og Lefdal eies av "DIXONS STORES GROUP RETAIL NORWAY AS". Dette er til alle underfirmaene.

 

Imponerende at du klarte å finne ut dette når Alastor skriver dette i posten over. Du vet vel ikke egentlig hva dette går ut på, gjør du? :)

 

Alle som har relasjoner til Lefdal eller Elkjøp er innhabil i denne saken!

 

Din usaklighet når nye høyder. Er du virkelig så dum? Hvis alle er inhabile hvor skal du få varen din fra? Eventuelt pengene dine. :D

 

Jeg skal helt klart henvise til denne diskusjonen når jeg får tilbake pengene.

 

Gjør det. Og gi meg gjerne tilbakemeldingene dine. :)

 

om sammenhengen mellom Elkjøp og Lefdal]

Det har alt med saken å gjøre. Samme logistikksystem, samme innkjøpsrutiner, samme moderfirma, samme styring. Helt klart at det har noe med saken å gjøre.

 

Hvordan vet du alt dette? Vet du egentlig hva innkjøpsrutinger / logistikksystem er? Virker som om du finner opp mye for å bygge opp under din egen frustrasjon. Ikke et tegn på en saklig debatt. :)

 

Men siden du jobber på Elkjøp, så kan du skaffe meg et vaskemaskinstativ? :)

 

:D

 

Så det at alastor jobber i en tilsvarende butikk og dermed har god kjennskap til hvordan det ser ut fra den andre siden diskvalifiserer han fra å ha noen mening?

 

Det var helt gjennomskuelig at Alastor jobber i samme system som Lefdal, og er dermed innhabil. Hans personlig mening gjenspeiler at han jobber hos Elkjøp.

 

Mens en som kommer med usaklige personbeskrivelser (f.eks. slasker) skal taes 100% bokstavelig?

 

Jeg vil si at om trådstarter hadde holdt en mer saklig tone i første innlegg så ville det vært mye mer negativt for Lefdal enn den flåsete måten han gjør det på her.

 

Helt enig med deg her, Chricton. Han har da all rett til å ha en mening, uavhengig av hva slags jobb han har.

 

For å si det slik: Det har vært en høflig tone fra første stund mot Lefdal. Men når de faktisk drar strikken så langt mister hvertfall jeg hodet. Jeg blir faktisk så frustrert å sur at jeg gidder å sitte her å whine om det. Jeg vurderer faktisk å dra det enda lenger, men det er nok ikke verdt det!

 

Drar strikken? De har innrømmet flere feil / svik i deres system og prøvd etter beste evne å rette opp i feilen. At du er et fjols som ikke klarer å holde deg saklig skal ikke de få skylden for. Jeg har hørt at det er mennesklig å feile. Vet ikke om det stemmer, men. :hmm:

 

Og det er faktisk et kjent faktum at man får bedre hjelp med høflighet. Det betyr ikke at de mobber kundene for å være uhøflige, men at de ved høflighet lettere strekker seg bittelitt lenger enn de er forpliktet til.

8090714[/snapback]

 

Stemmer utrolig bra - man kommer langt med høflighet. :)

 

Høflighet er helt klart viktig, og det varer inntil tolmodigheten er slutt.

 

Din tålmodighet eller Ola Nordmann sin? Din er tydeligvis veldig mye kortere.

 

Jeg har handlet flere ting hos Lefdal uten problemer, med hyggelig betjening. Men her har de faktisk gjort for mye ugang til at jeg i det hele tatt vil handle der igjen!

 

Synd for deg ettersom det er der du får de beste prisene. At du som kunde ikke kommer igjen tror jeg (eller vet jeg) at de ikke taper betydelige penger på. De har gjort sitt for at du skal bli fornøyd. Og som du / dere sikkert har forstått allerede; ja jeg jobber i en lignende butikk. ;)

 

 

dimiles

Lenke til kommentar
Slenger meg på denne her selv. jobbet for elkjøp tidligere men ikke nå lengre.

 

Du virker som en klagete sytete kunde. du skjønner ikke at det kan være feil med lager beholdningen over tid.

Jeg tror du skulle ha godt av og jobbe litt i en butikk jeg, og ikke bare jobbe på ett kontor(eller alt annet enn butikk).

 

Er gla jeg slipper klagete sytete kunder rundt meg lengre. jobber enda i samme bransje men ikke i butikk :)

 

Må bare nevne 1 ting.

Står du i kø i 20min for å kjøpe en mobil så blir du forbannet. ikke sant??

Svaret er JA

 

Blir du forbannet når du står og venter i kjøttdisken på og få de 2kg med indrefilet du skal til middag imorgen?

Svaret er NEI, for du har ikke no forventinger når du kommer til meny.

 

Samme er når du kommer i kassa etter at du har fått varen, da må du kanskje vente i 5min på elkjøp/leftal/expert. det er jævelig det, for du har jo fått varene dine. men hvis du har fått varene i en mat butikk og må vente 10min for det er helg da er du bli som faen for du vet du skal bli FEIT av alle mat varene :)

 

Ingen som kjenner seg igjen ??

En serviceperson/selger som sier at en person virker som en klagete og sytete kunde har ikke noe å gjøre i et slik yrke spør du meg. Det kan godt hende du har rett, og man har ytringsfrihet i Norge, men jeg håper du ikke har samme instillingen på jobb, eller at du klarer å legge den vekk. Ja, jeg skjønner det er vanskelig å være blid og hyggelig i mange år i samme jobb med mange krevende kunder hver dag.

 

Du sier jo selv at du slipper klagete og sytete kunder i en annen butikk i samme bransje, og bør de andre butikkene lære av denne butikken. Hvis ikke målet deres er å spare penger ved å ha dårlig logistikksystem, kundebehandlere, selgere og for lite folk på jobb.. Det negative er nok at prisene blir ofte høyere. Slik ser man i alle bransjer; lavere priser betyr ofte dårligere service.

 

Står man 20 minutter i kø i en butikk i Norge så er det for lite kapasitet, det vil si for mange kunder i forhold til arbeidskraft. Da blir folk ofte sure uansett om det er i en matbutikk eller elektrobutikk. Om de har en grunn til det, er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Står man 20 minutter i kø i en butikk i Norge så er det for lite kapasitet, det vil si for mange kunder i forhold til arbeidskraft. Da blir folk ofte sure uansett om det er i en matbutikk eller elektrobutikk. Om de har en grunn til det, er en annen diskusjon.

8092890[/snapback]

 

Så du mener en person som står 20 minutter i kø på Rimi / IKEA o.l. er like sur som en som står 20 minutter i kø på Elkjøp? Man skal ikke behøve å stå i kø 20 minutter noe sted, men reaksjonene til folk flest dersom det skulle skje (*bank bank*) er veldig forskjellige fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar
Står man 20 minutter i kø i en butikk i Norge så er det for lite kapasitet, det vil si for mange kunder i forhold til arbeidskraft. Da blir folk ofte sure uansett om det er i en matbutikk eller elektrobutikk. Om de har en grunn til det, er en annen diskusjon.

8092890[/snapback]

 

Så du mener en person som står 20 minutter i kø på Rimi / IKEA o.l. er like sur som en som står 20 minutter i kø på Elkjøp? Man skal ikke behøve å stå i kø 20 minutter noe sted, men reaksjonene til folk flest dersom det skulle skje (*bank bank*) er veldig forskjellige fra butikk til butikk.

8093140[/snapback]

 

20 minutt i en dagligvarebutikk er jo helt ekstremt, da hadde man knapt nok hatt plass i butikken til alle folkene, de fleste dagligvarersjapper har jo ganske mange kasser per butikkareal. I en dagligvarebutikk hadde jeg neppe blitt like sur, fordi jeg hadde godt et annet sted, det er jo mange av de. Men hadde det ikke vært for det ville det nok vært enda mer irriterende der enn i en elektrosjappe.

 

AtW

Lenke til kommentar
(Largie @ 06/03-2007 : 15:14)

Edit, veggiss:

Du har tydligvis ikke blitt utsatt for dårlig kundebehandlig før. Mistenker deg for å jobbe i samme bransje!

 

Alle som har postitvt og si en en elektrokjede lyver eller jobber for den kjeden det snakkes om!

 

Det finnes ikke godt i butikker, alle burde brenne da de er roten til alt vondt!

Til opplysning jobber faktisk veggiss i samme bransje, men hverken på Elkjøp eller Lefdal. ;)

 

Men både han og jeg har opplevd å være på "andre siden av bordet", og skjønner nok at det ikke er så enkelt å være selger eller for den saks skyld jobbe med kunder i det hele tatt.

 

Når det er sagt: Det som er virkelig skandale i denne saken er ikke at de har gjort tre feil på rad, men at kunden blir avskåret fra å komme i kontakt med de som har myndighet til å rydde opp, nemlig sjefene. :hmm:

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Det er så morsomt å se folk rive fra hverandre inlegg ord for ord. Det er til og med veldig enkelt. La meg ta noen få eksempler under her (legg merke til at jeg tar dem løpende, og ikkke plukker de jeg synes er enkle). Jeg bemerker at jeg ikke nødvendigvis mener det jeg sier, bare at slike "plukke fra hverandre og ta setning for setning" opplegg er en dårlig måte å kommunisere på, og vil sørge for at poenger forsvinner og diskusjoner pågår i evigheter:

 

Jeg har nå lest hele posten og kan, til dels, forstå din frustrasjon. Det jeg ikke kan forstå er hvorfor du framlegger deg på en helt banal måte og mister all troverdighet i saken din? Du kan jo ikke prate for deg, ergo blir du ikke hørt. At du itillegg bruker uttrykk som "sleskete", "lure seg unna" og "løgnere" sier litt om hvor lite du faktisk vet om dette temaet. Ble relativt provosert av å lese alt vrøvlet du kom med og har derfor følgende synspunkter:

Dett er mer eller mindre vrøvl fra din side. Du kan sitte her på sidelinjen uten å ha vært frustret over at elektrokjeden og sette deg rolig ned og se på saken. Trådstarter har kanskje kommet fra en opphetet diskusjon, som kanskje til og med selger startet etter alt du vet og skrevet sitt innlegg. Det er helt naturlig at man forsvarer sine synspunkter videre. Kanskje trådstarter til og med har lese og skrivevansker. Hvilken rett har du til å henge ut folk på den måten? Hva med å ta poengene og se litt gjennom fingrene på gjennomførelsen?

Uhøflig? Krevende? Makan til vrøvel. Jeg har vært meget tolmodig!

 

Du har vært tålmodig? På hvilken måte? Det jeg leser er en utålmodig unge som har hatt en dårlig erfaring (selvfølgelig er det kjipt, men hvem har ikke det iblant?) og som nå på en barnslig måte skal fortelle verden dette.

Ja, riktig. Nå er trådstarter en unge, og du virkelig sakelig? Jeg ser at du virkelig er på et annet nivå, mye bedre enn trådstarter... (ja, det var sarkastisk ment)

Her er det snakk om å måtte 3 ganger møte opp for å hente varer som faktisk ikke er der.

 

Du møtte opp tre ganger, sier du? Såvidt jeg ser utifra det du beskriver har du ikke vært fysisk i butikk tre ganger. Isåfall er jo det beklagelig, men alle er mennesker. Feil kan skje. Er du feilfri i din jobb? Det svært så hyggelige lagerpersonalet tilbød seg til og med å betale for alle fraktkostnader hjem til der du bor. Er ikke det kundeservice, kanskje? De aner ikke hvor du bor og gjenstanden er av relativt stor størrelse, men allikevel innrømmer de feilen og tilbyr seg å sende varen hjem til deg ferdig betalt. Svært, svært god kundeservice vil jeg påpeke selv. :)

Hvis du nå hadde tatt deg til til å lese det første innlegget som ble skrevet så ville du se at det var totalt tre bomturer. I min bok er en bomtur en reise til og fra et sted med uforrettet sak, og jeg ser at bokmålsordboka deler mitt syn. Hva vet du om hvordan han ble behandlet i disse tilfellene. Jeg har hatt butikkansatte som har kjeftet på meg selv. Du vet ingenting om hverken høflighet eller noe annet. At de tilbyr seg å sende hjem gratis skulle da bare mangle. Egentlig burde de både sende varen hjem gratis OG betale for to av de tre bomturene, samt unødvendige telefonkostnader. Det skulle jo bare mangle at de ikke betalte for frakten. Det er tross alt butikken som har gjordt feil her tre ganger (flere om du teller telefonsamtalene).

Så begynner selve "hvitløgns-perioden". Varen kommer om.... blah blah blah...

 

Her begynner usakligheten din for fullt. Hvordan vet du at de lyver? Du uttrykker jo for fullt at du vil hate de. Greit nok det, det skal du selvfølgelige få lov til, men et lite tips vil være å uttrykke seg saklig. Respekten blir mye lettere gagnet på denne måten.

Hvordan kan du si at de ikke lyger? De har da vitterlig sagt at de har varen på lager? De har da vitterlig lovet å få varen innen visse datoer? Hvis du lover noe og ikke holder det så er løftet brutt. Hvis du sier du har noe og ikke har det så er det en løgn. Det er to veldig like ord i betydning, og jeg ser ikke noe problem med å kalle dette løgn. Jeg synes fremdeles ikke du har rett til å snakke om usakelighet du som kaller de du diskuterer med for unger, uten at du vet noe om det i det hele tatt. Faktisk så er karen antagelig godt gjennom skolen for i det hele tatt å kunne skrive såpass bra som han gjør, om enn kanskje litt mer følesesladet enn det burde vært.

Ut fra din tilbakemelding Alastor, så avslører du deg at du jobber, eller har jobbet, på et kundesenter eller lignende.

 

Er du tankeleser, kanskje? Angrep er det beste forsvar, vet du. Hvordan vet du dette? Og isåfall; hva er galt med å jobbe på et kundesenter? Et kundesenter har utrolig mye ansvar (iallefall for en såpass stor og etablert bedrift) og at de skal ha rett i 100% av gangene er rett og slett urimelig tenkning. Som telefonkonsulenter tar de høyde for hva de ser i systemene sine. Det er ikke alltid at dette stemmer 100% og når kunden da kommer i butikken og finner feilen (om det så er 1. , 2. eller 3. gang) skal selger / lagerpersonalet forsøke å finne en fin ordning for kunden så han/hun skal bli fornøyd. I dette tilfellet ga de deg gratis frakt med en gang varen kom inn på lager noe jeg synes var veldig gavmildt.

Som nevnt over, så var det det minste de burde gjøre. Hvis du leser første post så ser du at den tredje bomturen så hadde faktisk selger gått på lager og sjekket, og allikevel så var det feil. Å forsvare dette synes jeg virker som et litt desperat forsøk på å angripe trådstarter. Det er klart at slike systemer kan være feil, men den løsningen butikken har kommet med er ikke bra overhodet. De lovet å både ringe og levere, og at varen var i butikken uten at noe av det stemte eller ble gjennomført. Veldig gavmildt er kanskje å rosemale tilstanden litt?

For alt jeg vet, så kan det hende du er ansatt hos Lefdal. Bare se din reply . Forsvarer Lefdal sterkt ja!

 

Hva har det å si for diskusjonen hva en bruker har skrevet i tidligere innlegg? Good work, Sherlock Holmes. Han har vel rett til å ha sine meninger, uavhengig av om han jobber der eller ei. Han representerer jo ikke bedriften, gjør han? Kun sine egne meninger som individ.

Det er en grunn til at man i norsk rettsystem ikke lar folk med tilknytning til saken være med på dommen. Det har i aller høyeste grad med personens integritet å gjøre hvor stor vekt man legger i personens uttalelser. Hvis karen jobber i butikken uten å gi dette til kjenne så er det ikke bare uetisk, det strider mot retningslinjene i norsk lov og rett, og kalles villeding av retten dersom det kommer så langt. Det er på sin plass å påpeke slike ting for forumet lesere for at de skal kunne gjøre seg en objektiv mening om saken.

 

 

Her gir jeg meg. Som dere ser så er det ikke vanskelig å rive fra hverandre slike meninger i det hele tatt. Jeg, og enhver annen oppegående person som kan prate litt for seg, skal kunne klare å dele enhver argumentasjon opp i små deler og rive det hele fra hverandre.

 

Faktum i denne saken, gitt at trådstarter gir riktig info her, er at kunden har fått dårlig behandling, og butikken har gjordt feil gang på gang. Hverken tilbud om gratis hjemkjøring eller noe annet kompanserer for all tid, frustrasjon og kjørekostnader som kunden har hatt. Det faktum at en Lefdal ansatt kommer inn på forumet og beklager og lover bot og bedring gjennom pm i forumet osv taler jo for seg selv om at de til og med hos Lefdal synes dette har gått litt over stokk og stein. Burde ikke det være tydelig nok i trådstarters favør?

 

Så kan utfordringen til alle her være å rive min argumentasjon i filler. Det tror jeg alle klarer, og jeg må inrømme at jeg ikke strår for alt det jeg skrev. Det var for demonstrasjonens skyld. Nå venter jeg bare på en eller annen rettskrivningstulling skal komme og totalt overse meningen med dette inlegget og komme med en eller annen uttalelse som ville gjordt norsk språkråd stolt...

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Da er jeg kommet tilbake fra Lefdal og alt har blitt ordnet opp i.

 

Det ble fortsatt sendt skyllebøtter til leverandøren med forandring av artikkelnummer, avbestillinger pga av gammelt nummer osv osv osv... Men who cares, kona blir fornøyd med sitt nye vaskemaskinstativ.

 

Men jeg må beklage min vrede som ble fyrt løs over Lefdal Alnabru tidligere. Jeg har mild sagt vært meget irritert og forbanna idag. Måtte ta meg i nakken før jeg gikk inn i butikken idag, men jeg beholdt roen.

 

Den virkelig ulven her er vistnok kundesenteret. Jeg pratet med en selger som ikke kunne se noen meldinger, men jeg vet at det er en liten hvit en, siden jeg f.eks har fått svar fra dem med dette + at jeg så en melding sendt tidligere på skjermen hans :ermm:

 

Hei og takk for din henvendelse

 

Dette videresendes til din lokale butikk for videre oppfølging og tilbakemelding.

Du vil bli kontaktet så snart som mulig.

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

 

Vennlig hilsen

Unn

Lefdal Kundesenter

www.lefdal.com

815 58 800

 

Uansett, jeg fikk et demostativ gratis, grunnet at de ikke har klart å skaffe meg ett på over en måned. Meget fornøyd med det, burde være nok til å dekke bensin og tidsbruk på dette.

 

Lefdal har ikke mistet meg som kunde. Noe som kan være greit for dem, siden jeg har et budsjett på ca 50.000 til 80.000 på elektroartikler i året for privat bruk.

 

Moralen er: Bruk ikke tid på et irriterende kundesenter, ta personlig kontakt!

 

 

 

Nok om det, tid for å svare på litt replies.

orjanos3.16:

Meget bra, jeg er fornøyd med løsningen. Takk for at du ville ta tak i saken, men det ble ordnet i butikken :thumbup:

 

dimiles og andre som deler hans mening:

Det lukter lang vei at du føler deg truffet av mange av mine beskyldninger. Du og jeg er sansynligvis to helt forskjellige typer, men jeg blir faktisk forbanna når jeg får dårlig behandling.

Måten saken er presentert på er i sinne, ergelse og frustrasjon. Dette har bygget seg opp på rundt 1 måned, og blei denne gangen sluppet løs på forumet istedenfor mot de det faktisk gjaldt (de ville i prate med meg i telefonen uansett). Om folk finner det teit eller ei er helt uvesentlig, 500 stk har faktisk sett min frustrasjon idag; noen enige, noen uenige.

Av poster du har lagt ut tidligere er du rundt 20 år, og skal snart begynne på mer skole. Jeg er forbi det stadiet og har desverre mindre og mindre fritid til å bruke på slikt piss. Idag måtte jeg ta meg tid til det, hvis ikke hadde jeg vel dratt ned til byen og yppet på meg en slosskamp.

 

Isbilen:

Du fremstiller fartingen fram og tilbake til butikken som en fillesak. Det er det faktisk ikke. Første dagen jeg var hos dem var de klar over lagerfeilen, men de 2 andre gangene skjønte dem ingenting. Når jeg da får en avtale om levering og hører ingenting, så er det også greit for deg? Kunden bryr seg ikke om systemet til butikken, en avtale er en avtale.

 

Til dere som ville at jeg skulle prøve å jobbe i butikk:

Det har jeg faktisk gjort, og jeg har taklet flere av min kaliber. Det kan til tider være tøft, men jeg vegret meg ikke for å ringe å gi beskjed. Fra kundens ståsted er det bedre å vite enn å ikke høre fra butikken.

PS: Å stå i kø over 20 min, uansett om det er i kassa på rimi eller hos Lefdal er helt uakseptabelt.

 

Til alle i samme situasjon:

Unngå callsenter/kundesenter!

Gi beskjed om at du ikke er fornøyd!

Ta det personlig med selger!

Blir forbanna! Tell til ti.... tjue..... tredve....

 

 

Siste ord i saken (for min del):

Etter meldinga på jobben fikk jeg tilsendt et regneark som en kollega hadde brukt ovenfor Posten, Telenor, Elkjøp og andre tjeneste ytende bedrifter. Den regnet ut hvor mye bullshit tid du har brukt for å handle hos dem pga lagerfeil osv... Dermed fikk man verdien av "bortkasta" tid som man kunne bruke ovenfor firmaet ;)

Lenke til kommentar
Så vær så snill, spre det onde budskap om styggedommen kalt "Lefdal på Alnabru"

Herregud. Ta det med ro.

 

Greit nok at du har hatt en dårlig opplevelse med Lefdal Alnabru, men alle andre trenger vel ikke hate butikken av den grunn.

 

Hva godt får du igjen ved at folk sprer budskapet om din erfaring med en butikk? Hevn?

Lenke til kommentar
Isbilen:

Du fremstiller fartingen fram og tilbake til butikken som en fillesak. Det er det faktisk ikke. Første dagen jeg var hos dem var de klar over lagerfeilen, men de 2 andre gangene skjønte dem ingenting. Når jeg da får en avtale om levering og hører ingenting, så er det også greit for deg? Kunden bryr seg ikke om systemet til butikken, en avtale er en avtale.

Det er ikke en evig og uforanderlig fillesak, men jeg forbeholder meg retten til å mene at det er en fillesak sett i forhold til lurvelevenet du startet på grunn av det. Uansett var det god moro, så du får være tilgitt. :p

Lenke til kommentar
Så vær så snill, spre det onde budskap om styggedommen kalt "Lefdal på Alnabru"

Herregud. Ta det med ro.

 

Greit nok at du har hatt en dårlig opplevelse med Lefdal Alnabru, men alle andre trenger vel ikke hate butikken av den grunn.

 

Hva godt får du igjen ved at folk sprer budskapet om din erfaring med en butikk? Hevn?

8093442[/snapback]

Som det kom frem i Valla/Yssen-saken: Hevn er undervurdert!

 

Det er forøvrig morsomt å lese mange av innleggene her som forsvarer Lefdal og skånselløst kritiserer trådstarter for at han overreagerer med å poste her. Jeg synes å erindre en eller to av dere nærmest ønske dødsstraff over de som har sendt dere en spam-mail eller 100 i noen gode, gamle tråder... :whistle:

 

Hva er mest uleielig, å slette noen spam-mail eller å kjøre tre turer forgjeves til butikken + x antall telefoner uten å få det du har bestilt... ? Saken er vel helst hvem det rammer. Enhver er kanskje sin egen liktå nærmest??

 

Eg berre spyr.

Lenke til kommentar
Når det er sagt: Det som er virkelig skandale i denne saken er ikke at de har gjort tre feil på rad, men at kunden blir avskåret fra å komme i kontakt med de som har myndighet til å rydde opp, nemlig sjefene.  :hmm:

8093245[/snapback]

helt enig. Det skjer oftere og oftere at "sjefene" blir skjermet, eller at de ikke ønsker å snakke med kundene. Derfor må serlgerne, som ikke har skyld i det selv, ta støyten

Lenke til kommentar
Til alle i samme situasjon:

Unngå callsenter/kundesenter!

Gi beskjed om at du ikke er fornøyd!

Ta det personlig med selger!

Blir forbanna! Tell til ti.... tjue..... tredve....

8093345[/snapback]

 

Disse punktene er jeg egentlig helt enig i. Alle selgere har heldigvis (eller burde ha) som ansvar å ordne opp personlig om noe går galt.

 

Flott at det ordnet seg til slutt :).

Lenke til kommentar

er jo ingen vits at kundene skal snakke med "sjefen" hvis selgeren han snakker med har myndighet til å løse saken. jeg har et prinsipp om at ting skal løses på lavest mulig nivå, jeg ønsker ikke at annenhver kunde som har et problem skal inn og snakke med meg når selgeren han snakker med faktisk kan løse saken for han.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar
er jo ingen vits at kundene skal snakke med "sjefen" hvis selgeren han snakker med har myndighet til å løse saken. jeg har et prinsipp om at ting skal løses på lavest mulig nivå, jeg ønsker ikke at annenhver kunde som har et problem skal inn og snakke med meg når selgeren han snakker med faktisk kan løse saken for han.

8095577[/snapback]

Dette er slik det er i elkjøp også - ALLE selgere har ansvar for å løse kundesaker - og selvfølgelig også rettigheter i forhold til systemet når det gjelder det å gjøre kunde fornøyd.

Lenke til kommentar

LarGie:

 

Kjempebra at det ordnet seg. Selvfølgelig er det uakseptabel oppførsel og jeg synes det er fint at de løste det på en måte du er fornøyd med (?). :)

 

Ko-DeZ:

 

Jeg forstår godt ditt poeng, men føler at ved å være mer spesifikk i hva du kommenterer (av motpartens innlegg) kan diskusjonen bli langt mer effektiv. Har ingen planer om å skrive et like langt innlegg en gang til, men vi kan gjerne prates på PM hvis du skulle ønske det. :)

 

Veggiss

 

Der er jeg helt enig med deg. Jeg jobber i Elkjøp og der har som oftest selgeren tilgang til å løse de aller fleste saker som kan dukke opp. Vanlig prosedyre er også at det blir gjort på denne måten. :)

Lenke til kommentar
Ko-DeZ:

 

Jeg forstår godt ditt poeng, men føler at ved å være mer spesifikk i hva du kommenterer (av motpartens innlegg) kan diskusjonen bli langt mer effektiv. Har ingen planer om å skrive et like langt innlegg en gang til, men vi kan gjerne prates på PM hvis du skulle ønske det. :)

Da tror jeg ikke du skjønte hva jeg mente.

 

Det du driver med er en effektiv måte å rive i stykker hva som helst på, men ikke en effektiv måte å diskutere på. Ved å diskutere slik så er det både umulig å komme til enighet, og hovedpoenget forsvinner.

Det er effektivt på den måten at du nødvendigvis vinner hver runde av diskusjonen, men du kommer ingen veg med å gjøre det slik. Hvis motparten forsøker å komme tilbake til hovepoenget så kan du bare fortsette som før og nødvendigvis "vinne" diskusjonen til tross fort at det ikke har kommet til noen løsning i det hele tatt.

Du får bevist at motparten tar feil på alle måter, men du løser altså lite. Til og med politikere klarer å unngå denne måten å diskutere på fordi den ikke bærer frukt. Det ser nok veldig imponerende ut for de som leser det, og er effektivt fordi det tar fokus vekk fra hovedpoengene og fokuserer på små detaljer. Ser ikke skogen for bare trær type situasjon.

 

Jeg håper du lar være å diskutere på denne måten igjen, og spesielt så håper jeg at du ikke lar dine meninger, som er udelt positive overfor din arbeidsgiver, komme frem i lyset igjen uten at du presisserer helt først at du faktisk jobber for nevnte kjede eller tilsvarende i hver post du skriver i slike diskusjoner. Veldig få her som klarer å huske nick og arbeidssted gjennom lange diskusjoner.

 

-Morgan-

Lenke til kommentar
Veggiss

 

Der er jeg helt enig med deg. Jeg jobber i Elkjøp og der har som oftest selgeren tilgang til å løse de aller fleste saker som kan dukke opp. Vanlig prosedyre er også at det blir gjort på denne måten. :)

8096033[/snapback]

Egentlig irrelevant i denne sammenhengen, da beviselig ingen av selgerne faktisk ryddet opp, men det måtte en sjef til! Når man har gitt selgerne tre sjanser, og de på egen hånd ikke ordner opp, er det faktisk nødvendig å snakke med en overordnet! Derfor er det skandale at man er avskåret fra å få tak i disse!

 

Min personlige erfaringer med sjefer (ikke veggiss ;) )er at de gjerne brisker seg med å være sjef/ha det siste ordet, men gjerne kvier seg for å ha noe med noen vanskelige saker å gjøre, og derfor skyver "undersåttene" foran seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...