Gå til innhold

Kommunikasjonsproblemer hos Lefdal


Anbefalte innlegg

Advarsel: Quoten under er skrevet i sinne og ergelse. Les den igjennom, deretter ta en titt på sakens løsning i denne threaden. (Post nummer 50)

 

Saken er ferdig for meg, derfor kommer jeg ikke til å svare på mer.

 

Bare som en advarsel vil jeg be alle i Oslo området å styre unna Lefdal på Alnabru. Kona og jeg skulle kjøpe et enkelt vaskemaskinstativ av typen HAMA.

 

Her er historien:

* 2 bomturer i butikk der varen står på lager men det finnes faktisk ingenting på lager.

* 1 bomtur der varen ble betalt fordi selger fant varen på lager. Nå viste det seg at det var feil vare, derfor måtte jeg gå tomhendt hjem. En lageransatt skulle ordne med gratis frakt hjem av stativet når det kom på lager

* 1 uke går, hører ingenting. Ringer det mest ubrukelige kundesenteret og får telefon fra Alna at det kommer noe på mandag om 1 uke.

* Mandagen kommer, hører ingenting, jeg ringer igjen det ubrukelige kundesenteret. INGEN ringer tilbake.

* Flere beskjeder er blitt sendt via mail og telefon men ingen respons. Virker som Alna selgerne har pingla ut, og er redd for å ordne opp!

* Kundesenteret påstår at de ikke kan sette over til slasker av noen sjefer ol (selv om dette ble gjort tidligere mot selgere). De vegrer seg også å gi ut telefonnummer til butikken annet enn et standard nummer som ingen svarer på.

 

Jeg kommer idag til å dra ned til senteret og kreve å få prate med daglig leder og få tilbake penga på dette virvarret det har klart å skape på egenhånd.

 

Så vær så snill, spre det onde budskap om styggedommen kalt "Lefdal på Alnabru"

 

Husk, denne threaden inneholder løsningen (post 50)

Endret av Largie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du var like uhøflig etterhvert ovenfor de ansatte på kundesenteret som du er med dine uttalelser her, så vil jeg si du er en krevende kunde.

 

Dette er et vaskestativ, altså et tilbehørsprodukt. Lagerfeil kan oppstå, og vi er alle mennesker.

 

At du ikke har blitt fulgt opp er selvfølgelig beklagelig, men det er like beklagelig at du som kunde evt har oppført deg slik som det ser ut til at du har gjort :).

 

EDIT: Jo mer jeg leser posten din, jo mer irritert føler jeg at jeg blir over den.

Lenke til kommentar
Om du var like uhøflig etterhvert ovenfor de ansatte på kundesenteret som du er med dine uttalelser her, så vil jeg si du er en krevende kunde.

 

Dette er et vaskestativ, altså et tilbehørsprodukt. Lagerfeil kan oppstå, og vi er alle mennesker.

 

At du ikke har blitt fulgt opp er selvfølgelig beklagelig, men det er like beklagelig at du som kunde evt har oppført deg slik som det ser ut til at du har gjort :).

 

EDIT: Jo mer jeg leser posten din, jo mer irritert føler jeg at jeg blir over den.

8090145[/snapback]

 

Uhøflig? Krevende? Makan til vrøvel. Jeg har vært meget tolmodig!

 

Her er det snakk om å måtte 3 ganger møte opp for å hente varer som faktisk ikke er der.

1 gang = Varen står på lager både på internet (Lefdal.com) og i butikk

2 gang = Jeg tar kontakt for å bekrefte at varen faktisk er der via kundesenter.

3 gang = Selger tar kontakt med meg og sier at den faktisk er der. Jeg betaler, lager finner ikke produktet.

 

Så begynner selve "hvitløgns-perioden". Varen kommer om.... blah blah blah...

 

Ut fra din tilbakemelding Alastor, så avslører du deg at du jobber, eller har jobbet, på et kundesenter eller lignende. For alt jeg vet, så kan det hende du er ansatt hos Lefdal. Bare se din replyher. Forsvarer Lefdal sterkt ja!

 

Uansett, jeg har fått en storm av tilbakemeldinger med negativ omtale fra andre på jobben. Jeg er ikke alene om å dele dette synet.

 

Så spar deg for slike uttalelser i fremtiden. Kundebehandling er halve jobben!

 

Edit, veggiss:

Du har tydligvis ikke blitt utsatt for dårlig kundebehandlig før. Mistenker deg for å jobbe i samme bransje!

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Jeg jobber i en annen elektrokjede :). Ikke lefdal.

 

Hva mener du med hvitløgnsperioden? Varelagersystemer kan ta feil, svinn kan oppstå. Og med automatiserte systemer så fører det noenganger til at varer som "skal komme inn" faktisk ikke kommer som følge av feil.

 

Det gjøres jo ikke med vilje.

 

Jeg benekter ikke at det har blitt gjort en feil. Det jeg stusser over er holdningen din til systemet.

 

Ord som "hvitløgnsperioden", "ubrukelige kundesenteret" (som det jobber like mennesker som deg og meg på), "selgerne har pingla ut og er redde for å rydde opp", "slasker av noen sjefer" (har du snakket med noen av de? Hvilket grunnlag har du for å si dette?) bygger under det jeg stusser over, og derfor satte jeg et spørsmålstegn rundt måten du presenterer din sak på.

 

Jeg sa "om du var like uhøflig mot lefdal sitt kundesenter ..."

 

Og dine utsagn nevnt rett ovenfor er uhøflighet ovenfor mennesker som er ansatt i en bedrift.

 

Det at du i tillegg presterer å si at jeg jobber på lefdal som følge av en post, er morsomt :). Kanskje jeg bare er uenig med et par av punktene dine? (Som er en vesentlig mer sannsynlig grunn).

 

EDIT: Du har også samme fordommer mot veggis. Hvorfor det? Synes ikke du fremmer din sak spesiellt godt ved å mistenke alle som svarer deg i mot for å være på lag med "den hatede fienden".

Lenke til kommentar

En liten digresjon.

For å være ryddg, ikke minst ettersom du er moderator, synes jeg absolutt du alltid i slike temaer klart skal flagge hvor du jobber Alastor.

Om jeg ikke tar feil så er det Elkjøp som er i samme konsern som Lefdal. Det er mer eller mindre samme firma.

Lenke til kommentar
Jeg jobber i en annen elektrokjede :). Ikke lefdal.

 

Der ser du!

 

Hva mener du med hvitløgnsperioden? Varelagersystemer kan ta feil, svinn kan oppstå. Og med automatiserte systemer så fører det noenganger til at varer som "skal komme inn" faktisk ikke kommer som følge av feil.

Det gjøres jo ikke med vilje.

 

Du mener at det er helt greit at kunden må komme til butikk 3 ganger bare fordi logistikken til butikken er ubrukelig/ikke fungerende? Hvis ja, viser det helt klart holdningen til butikkansatte!

 

Jeg benekter ikke at det har blitt gjort en feil. Det jeg stusser over er holdningen din til systemet.

 

Ord som "hvitløgnsperioden", "ubrukelige kundesenteret" (som det jobber like mennesker som deg og meg på), "selgerne har pingla ut og er redde for å rydde opp", "slasker av noen sjefer" (har du snakket med noen av de? Hvilket grunnlag har du for å si dette?) bygger under det jeg stusser over, og derfor satte jeg et spørsmålstegn rundt måten du presenterer din sak på.

 

Jeg sa "om du var like uhøflig mot lefdal sitt kundesenter ..."

 

Og dine utsagn nevnt rett ovenfor er uhøflighet ovenfor mennesker som er ansatt i en bedrift.

 

Min sak blir presentert med den frustrasjonen og sinne en butikk kjede kan gjøre med å skjerme seg på den måten de gjør. Jeg vil prate med noen som faktisk kan gjøre noe, ikke en haug med meldings-tanter på et kundesenter.

Hvis du jobber i en butikk er du sikkert happy for at kundesenteret skjermer dere, men det ender opp med at jeg tar det opp face-2-face!

 

Det at du i tillegg presterer å si at jeg jobber på lefdal som følge av en post, er morsomt :). Kanskje jeg bare er uenig med et par av punktene dine? (Som er en vesentlig mer sannsynlig grunn).

 

EDIT: Du har også samme fordommer mot veggis. Hvorfor det? Synes ikke du fremmer din sak spesiellt godt ved å mistenke alle som svarer deg i mot for å være på lag med "den hatede fienden".

8090473[/snapback]

 

Siden du jobber i elektrobutikk så trenger du faktisk ikke å kjøpe noe fra slike kjeder som Lefdal. Derfor vet du ikke hvor frustrerende det er, og burde heller ikke mene noe om saken!

Lenke til kommentar
En liten digresjon.

For å være ryddg, ikke minst ettersom du er moderator, synes jeg absolutt du alltid i slike temaer klart skal flagge hvor du jobber Alastor.

Om jeg ikke tar feil så er det Elkjøp som er i samme konsern som Lefdal. Det er mer eller mindre samme firma.

8090536[/snapback]

 

Helt enig, godt sagt!

 

Elkjøp og Lefdal eies av "DIXONS STORES GROUP RETAIL NORWAY AS". Dette er moder konsernet til alle underfirmaene.

 

Alle som har relasjoner til Lefdal eller Elkjøp er innhabil i denne saken!

 

Edit: Jeg vil gi tilbakemelding om saken etter jeg har vært i butikken. Jeg skal helt klart henvise til denne diskusjonen når jeg får tilbake pengene.

Endret av Largie
Lenke til kommentar
Greit, en post til før jeg løper på jobb. Jeg jobber i Elkjøp ja. Vi har samme eiere, DSG Inc. som ligger i england. Sånn bortsett fra det har jeg lite med lefdal å gjøre.

8090562[/snapback]

 

Det har alt med saken å gjøre. Samme logistikksystem, samme innkjøpsrutiner, samme moderfirma, samme styring. Helt klart at det har noe med saken å gjøre.

 

Men siden du jobber på Elkjøp, så kan du skaffe meg et vaskemaskinstativ? :)

Lenke til kommentar

Så det at alastor jobber i en tilsvarende butikk og dermed har god kjennskap til hvordan det ser ut fra den andre siden diskvalifiserer han fra å ha noen mening?

 

Mens en som kommer med usaklige personbeskrivelser (f.eks. slasker) skal taes 100% bokstavelig?

 

Jeg vil si at om trådstarter hadde holdt en mer saklig tone i første innlegg så ville det vært mye mer negativt for Lefdal enn den flåsete måten han gjør det på her.

 

Og nei, jeg hverken jobber, har jobbet eller ser noen gang for meg å begynne å jobbe i hverken Elkjøp, Lefdal eller noen lignende forretning.

 

Og det er faktisk et kjent faktum at man får bedre hjelp med høflighet. Det betyr ikke at de mobber kundene for å være uhøflige, men at de ved høflighet lettere strekker seg bittelitt lenger enn de er forpliktet til.

 

Edit:skriveleif

Endret av Chrichton
Lenke til kommentar

Jeg har handlet på Lefdal på Alnabru mange ganger, og har aldri hatt noen problemer. Det var enda greiere før, når 150%-garantien også gjaldt mot nettbutikker, men har ikke hatt noen problemer med å få kjøpt ting i butikken til samme pris som Lefdal nettbutikk, selv når det har vært merket med internett-pris. PC'ene som står i butikken er også koblet på internett, så det er ikke noe problem å bruke dem for å sjekke prisen andre steder, eller eventuelt bestille hos f.eks. Netshop Oslo, hvis ikke Lefdal vil eller kan gi lavere pris... ;-)

I fjor kjøpte jeg et par billige mp3-spillere (Packard Bell) som ble gitt bort i gave, begge disse døde etter en måneds tid, og når jeg kom tilbake med sa fyren i byttedisken rett ut at de hadde vært misfornøyd med kvaliteten på disse spillerne, så han syntes ikke jeg burde få de samme i bytte. Istedet fikk jeg to Asono-spillere (som egentlig kostet et par hundrelapper mer) som fungerte mye bedre.

Jeg er fornøyd med Lefdal på Alnabru, helt til jeg får en negativ opplevelse med dem. Da skal de nok får høre! Hehe...

Lenke til kommentar
Jeg jobber i Elkjøp ja. Vi har samme eiere, DSG Inc. som ligger i england. Sånn bortsett fra det har jeg lite med lefdal å gjøre.

 

Greit, jeg skal ikke spore denne tråden totalt av, men det er litt mere enn bare samme eier. Jeg tror ikke Elkjøp og Lefdal har samme eier på samme måte som Staten eier Nsb og Statoil.

Tar jeg ikke veldig feil så har de 2 "firmaene" samme administrasjon, samme lager, samme It-drift osv osv.

 

Edit:

Chrichton, alle får selvfølgelig ha en mening og uttrykke denne, men det er vanlig å si klart ifra om man er habil eller ikke. For alt vi vet kunne Alastor vært Adm. dir. i Elkjøp, jeg jeg ikke tror han er..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Så det at alastor jobber i en tilsvarende butikk og dermed har god kjennskap til hvordan det ser ut fra den andre siden diskvalifiserer han fra å ha noen mening?

 

Det var helt gjennomskuelig at Alastor jobber i samme system som Lefdal, og er dermed innhabil. Hans personlig mening gjenspeiler at han jobber hos Elkjøp.

 

Mens en som kommer med usaklige personbeskrivelser (f.eks. slasker) skal taes 100% bokstavelig?

 

Jeg vil si at om trådstarter hadde holdt en mer saklig tone i første innlegg så ville det vært mye mer negativt for Lefdal enn den flåsete måten han gjør det på her.

 

For å si det slik: Det har vært en høflig tone fra første stund mot Lefdal. Men når de faktisk drar strikken så langt mister hvertfall jeg hodet. Jeg blir faktisk så frustrert å sur at jeg gidder å sitte her å whine om det. Jeg vurderer faktisk å dra det enda lenger, men det er nok ikke verdt det!

 

Og nei, jeg hverken jobber, har jobbet eller ser noen gang for meg å begynne å jobbe i hverken Elkjøp, Lefdal eller noen lignende forretning.

 

Og det er faktisk et kjent faktum at man får bedre hjelp med høflighet. Det betyr ikke at de mobber kundene for å være uhøflige, men at de ved høflighet lettere strekker seg bittelitt lenger enn de er forpliktet til.

8090714[/snapback]

 

Høflighet er helt klart viktig, og det varer inntil tolmodigheten er slutt.

 

Edit:

asdfteam: Jeg har handlet flere ting hos Lefdal uten problemer, med hyggelig betjening. Men her har de faktisk gjort for mye ugang til at jeg i det hele tatt vil handle der igjen!

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du Largie?

du oppfører deg som en jævla drittunge på 10 år!

 

hvis tolmodighetsstrikken blir tøyd, så er det fortsatt viktig å ikke la den ryke!

 

hvis du stopper opp, og prøver å lese denne tråden på nytt, sakte, rolig, og reflekterer litt over det som står her UTEN å være en arrogant drittsekk, så tror jeg du kan klare å både forholde deg mer saklig til tråden, og kanskje fremtidige tilfeller også :)

Lenke til kommentar

Du har helt klart vært maks uheldig vil jeg tro... Lefdal tjener jo ikke på dette, men feil i et datasystem kan skje hos den beste.

Det med oppfølging nå når den "skal ha kommet" er såklart for dårlig hvis de har lovet å ringe deg (noe de selvsagt burde synes nå jeg etter så mye fram og tilbake).

 

Er det slik hos Lefdal også at man ikke får snakke med butikkene? Det er det jeg selv synes er negativt og mange bekjente som også kommenterer dette. (da kunne man jo ha sjekket om det fysisk stod på lageret...)

 

Jobber i Expert hvis noen lurer.

Lenke til kommentar
Edit, veggiss:

Du har tydligvis ikke blitt utsatt for dårlig kundebehandlig før. Mistenker deg for å jobbe i samme bransje!

Alle som har postitvt og si en en elektrokjede lyver eller jobber for den kjeden det snakkes om!

 

Det finnes ikke godt i butikker, alle burde brenne da de er roten til alt vondt!

 

 

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...