Cooper Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 "Hæ?! Seriøst?"...nei, tro'kke det. Mente ikke å lure noen, men jeg lurer på hvilke(t) spill til Xbox som ligner mest på Mario-spillene til Nintendo. Jeg elsker de gamle Super Nintendo-Mario-spillene og kunne tenke meg et lignende spill til boxen min. Er Oddworld noe sånt, eller er jeg helt på jordet da? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Ja du er helt på jordet da, det er ingen spill som gir deg samme følesen på Xbox, desverre. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 som Quaker sa, så er det nok ikke noe lignende spill av lignende kvalitet på Xbox - nei. Nærmeste en kommer er vel Blinx, som var et dårlig forsøk. Men, det du kan gjøre er jo og modde xbox'en din, så laste ned alle Mario roms'ene (fra SNES og N64) og så kjøre disse på Xbox'en med N64 og SNES emulator :smile: gjør dette selv, og jeg spiller faktisk flere gode gamle SNES/N64 spill på boxen enn jeg spiller xbox spill (spiller bare Splinter Cell og litt halo samt Marvel VS Capcom 2 på burken) Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hehe ja, om Blinx er Xbox's svar på Mario, så hum kremt. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Det finnes vel en Nintendo emulator som kan gi deg den samme følelsen... Hvis du ha chip installert. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Ja det gjør det. Det er mange måter og få EMU på Xbox, da kan du spille alle de gode gamle mario spillene. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Kanskje Vexx blir bra. Det ser litt kult ut. Lenke til kommentar
xcshl Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 hvis du liker mario spill .hvorfor ikke selge x-boxen ( hvis du har ) og kjøper deg en game cube.der kommer det mange nintendo spill. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Definitivt Blinx, det er meget bra hvis du liker den type spill. Selv om man ikke liker en type spill, betyr det jo ikke at det er dårlig for det. Forøvrig så må du ikke høre på anti-xbox-mafiaen som herjer her på foraet :wink: Lenke til kommentar
Cooper Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Hmm.. Ja, jeg har Xbox, og har ikke lyst til å selge den. Mario alene er ikke nok argument for å velge Gamecube, bare nesten. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å lage et spill lignende Mario til Xbox. Fargerik fantasiverden..menneskelig hovedfigur med andre menneskevenner..kjæledyr som kicker ass..rundinger og bobler så langt øyet ser. Uansett hvor plagiat-anklaget dette spillet ville blitt ville jeg trykt det til mitt hjerte. Hvis det hadde vært bra da, det er vel et par faktorer jeg har hoppet over som må til for å lage et bra spill. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 britneys dance beat Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 13:04, skrev xcshl:hvis du liker mario spill .hvorfor ikke selge x-boxen ( hvis du har ) og kjøper deg en game cube.der kommer det mange nintendo spill. Lenke til kommentar
zedty Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Mario funker greit på Xbox det, hvertfall NES, SNES og N64 utgavene og en Matrix chip ;P Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 08:51, skrev zedty:Mario funker greit på Xbox det, hvertfall NES, SNES og N64 utgavene og en Matrix chip ;P Matrix er jalla, X2 eller multi-bios TSOP mod ruler gata :razz: forøvrig så funker N64 emulatoren så dårlig til Xbox at den ikke er verdt og laste ned engang.. enda den bare er på et par mb. xSnes9x og nes emulatoren fungerer dog bra. Emulatoren som virkelig ruler gata er Final Burn dog, som kan kjøre Toaplan og Capcom's CPS 1/2 roms.. dvs. Alle ordentlige arcade utgaver av Street Fighter versjonene (fra 1 til Zero/Alpha og greier).. Street Fighter Zero rom'en tror jeg er på ca. 30mb hvis jeg ikke husker feil Skulle ønske det fantes en Neo-Geo arcade emulator til Xbox også, slik at jeg kunne spille gode gamle Samurai Showdown 1/2 og 3, som virkelig var KONGEN blant fightingspill.. og fortsatt er definitivt en av de beste.. SNK _kunne_ fighting.. Hvis noen har en gammel SNK Neo-Geo cartridge-basert maskin (ikke Neo-Geo CD) liggendes, og vil selge den, KONTAKT MEG!! skal ha en sånn! :smile: Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Skulle ønske det fantes en Neo-Geo arcade emulator til Xbox også, slik at jeg kunne spille gode gamle Samurai Showdown 1/2 og 3, som virkelig var KONGEN blant fightingspill.. og fortsatt er definitivt en av de beste.. SNK _kunne_ fighting.. MAME støtter alle de gamle NeoGeo spillene, Capcom (CPS1,CPS2), Sega, Taito og det meste annet av 2D spill som har vært i spillehallene de siste 30 åra. I MAME v062 på PC er tallet nesten oppe i 4000 spill. MAME finnes selvsagt også på Xbox under navnet MAME-X, men har pr i dag dessverre en begrensning som gjør at man ikke kjøre roms som er over ca 50 MB i størrelse (upakket). Dette blir forhåpentligvis forbedret i neste versjon. De fleste versjonene av Samurai Showdown, Fatal Fury, KOF, World Heroes osv. kjører perfekt på Xbox allerede. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 10:26, skrev Mr_Snuffles:MAME støtter alle de gamle NeoGeo spillene, Capcom (CPS1,CPS2), Sega, Taito og det meste annet av 2D spill som har vært i spillehallene de siste 30 åra. I MAME v062 på PC er tallet nesten oppe i 4000 spill. MAME finnes selvsagt også på Xbox under navnet MAME-X, men har pr i dag dessverre en begrensning som gjør at man ikke kjøre roms som er over ca 50 MB i størrelse (upakket). Dette blir forhåpentligvis forbedret i neste versjon. De fleste versjonene av Samurai Showdown, Fatal Fury, KOF, World Heroes osv. kjører perfekt på Xbox allerede. Hrrm!.. hørte snakk om at MAME-X fungerte heller dårlig med "tunge" arcade-spill jeg, men men.. har ikke testa, fåkke bredbånd igjen før den 5 januar, så da orker jeg ikke og begynne og laste ned roms på vel over 30mb i størrelse på en ustabil 56k linje :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå