Jorgur Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg sitter her med en tutorial, men har kommet til en situasjon jeg ikke forstår: TopWinClass::TopWinClass (int resId, HINSTANCE hInst, WNDPROC wndProc) : WinClass (resId, hInst, wndProc) Hva gjør det ene kolonet før "WinClass" der? Har bladd litt på nettet uten hell. Det er som følger er definisjonen til funksjonen, men jeg regnet med at den var urelevant. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hva gjør det ene kolonet før "WinClass" der? Har bladd litt på nettet uten hell. 8089543[/snapback] Sender argumenter til base-klasse. Lenke til kommentar
Ric_H Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det som er etter det ene kolonet kalles en constructor initializer list. Du kan initialisere variabler i klassen med en slik komma-separert liste. I tillegg kan du kalle en constructor fra en baseklasse med samme syntaks, og på denne måten sikre at en bestemt constructor i baseklassen har blitt kalt før constructoren i klassen som arver kalles. Det er dette man kan observere i ditt eksempel. Constructoren WinClass(int, HINSTANCE, WNDPROC) kalles altså med de angitte argumenter før koden i TopWinClass(int, HINSTANCE, WNDPROC) kjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå