Jannis-15 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 begynner å bli litt lei av kazaa, winmx, og DC nå... jeg har lastet ned en fil for en i USA, men hvordan kan jeg få overfort den til henne fra maskinen min? MSN messenger fungerer ikke pga brannmur.. jeg må også ha murlighet til å fortsette overføringen senere, slik at jeg tar 1/2 ene dagen og 1/2 andre dagen.. Takker for alle svar! Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
2roll Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 En litt bedre forklaring på hva du skal, hadde ikke vært så dumt. Følgende er ok for å overføre filer: 1) FTP. Absolutt det beste. Sett opp en ftp med resume og la amerikaneren laste ned. Servere: Servu er enkel. Bulletftp er veldig konfigurerbar. (Synes LeechFTP er en fin klient.) 2) Er filene små? Bruk mail. Evt winace eller winrar for å dele opp filene. 3) Middels store filer over kjapt nett: MSN eller ICQ 4) Sliter du med brannmurer, så kan det være greit å sette opp en privat hub i DC. Veldig enkelt. Støtter resume Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 tror jeg går for alternativ 4, siden de andre ikke passer så bra... ja, jeg har brannmur og filen er for stor til mail (205MB).. men hvordan oppratter jeg en privat server i DC++? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Jannis-15 skrev (2002-12-09 21:32):tror jeg går for alternativ 4, siden de andre ikke passer så bra...ja, jeg har brannmur og filen er for stor til mail (205MB)..men hvordan oppratter jeg en privat server i DC++? Du må laste ned server versjon av DC Lenke til kommentar
2roll Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Last ned DChub fra http://www.neo-modus.com. Sett tilgangen slik at kun vennene din kan logge seg på, eller bare pass på at du ikke registrerer den på nettet. Alt du trenger å konigurere er på første siden av oppsettet. Du må huske å logge deg på selv også. På toppen av det hele så får dere en ok chat-funksjon Ps: Hun må ha ditt ip-nummer og dc eller dc++ Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 ok, da har jeg en hub oppe, jeg selv kommer inn men ikke henne... :sad: er det noe jeg har gjort galt? kan noen prøve å komme inn på 192.168.123.112 slik at jeg finner ut om den virker eller ikke? Takk! Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Dette er jo en intern ip...! Du må konfigurere ruter og brannmur til å forwarde/akseptere trafikk til denne ipen (fra din offentlige). Altså sette opp en "rute". [ Denne Melding var redigert av: SuperFly på 2002-12-09 22:44 ] Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Sitter du bak en router? Isåfall må du NAT'e slike at porten du har satt DC huben på viser til din maskin på nettverket. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 og hvordan gjør jeg det??? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 22:55, skrev [urban]: :lol: :lol: :lol: Ikke noe vits i å le av han! Men jannis, trodde du visste dette med IP'er jeg :wink: Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Kunne ikke dy meg.. Har gått i klassen til bror hans i 6 år så... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 takk for tillitten! og nei, jeg har over hodet ikke peiling på dette surret med IP'er og routere, det er derfor jeg spør dere her på hw fordi jeg regnet med jeg kanskje kunne få noen seriøse svar.. så takk til alle som har hjulpet meg med problemet. :smile: Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Nei.. seriøst.. Du må forwarde port 411 TCP & 412 UDP til pc'n du skal kjøre DC på.. så skal det funke.. :wink: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 og hvordan gjør jeg dette? er vist *litt* n00b på dette.. :razz: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Tror det er på tide å si RTFM. For du fikk vel med det med routeren din? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Om du har NGT og Netopia-ruter, kan denne siden være smart å lese: http://www.tellefsen.net/netopia.php Ellers finnes #nextgentel på EFNet, som ikke drives av NGT, men der finnes det folk som sikkert kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Var en som sa: Er du flau for å spørre er du flau for å lære! Btw jannis har du fått deg dame i statene? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 nei det har jeg ikke fått. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå