shutout Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei, jeg har et problem med lyd på pcen min. Et litt merkelig et. Når jeg skal regulere lyden fungerer ikke den vanlige Master Volume i windows volume control. Uansett hvilket nivå jeg setter denne på så avspilles lyden med lik styrke. Derimot fungerer wave-delen slik Master Volume skulle fungert. Dette hadde jo ikke vært noe stort problem ettersom jeg har en imon-fjernkontroll og kan stille inn hvilken voluminnstilling som skal reguleres med denne, men det som forverrer ting er at ved avspilling av dvder så går det ikke å regulere lyden med wave-innstillingene. Har et Asus P5W DH Deluxe hovedkort med Realtek HD-lyd, digital-coax (SPDIF)ut med innstillingen satt til Dolby Digital Live. Oppdaterte driverne i går, uten at det hjalp. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hei, jeg har et problem med lyd på pcen min. Et litt merkelig et. Når jeg skal regulere lyden fungerer ikke den vanlige Master Volume i windows volume control. Uansett hvilket nivå jeg setter denne på så avspilles lyden med lik styrke. Derimot fungerer wave-delen slik Master Volume skulle fungert. Dette hadde jo ikke vært noe stort problem ettersom jeg har en imon-fjernkontroll og kan stille inn hvilken voluminnstilling som skal reguleres med denne, men det som forverrer ting er at ved avspilling av dvder så går det ikke å regulere lyden med wave-innstillingene. Har et Asus P5W DH Deluxe hovedkort med Realtek HD-lyd, digital-coax (SPDIF)ut med innstillingen satt til Dolby Digital Live. Oppdaterte driverne i går, uten at det hjalp. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet 8089188[/snapback] bruker du spdif ut til anlegget ditt ?? for da er det umulig å styre lyden med master... det er samme her jeg kjører optisk kabel og må justere enten på anlegget eller digitallyd Endret 13. mars 2007 av thunstop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå