Laffe Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 jeg er nesten ferdig med oppgaven!! endelig.. skrivi 3 sider nå, fattig.:o hehe men jeg trenger hjelp med noe å det er begynnelsen på avisa:p jeg har ikke skrivd noe begynnelse:p så langt har jeg kommet "I dagens sammfunn så ser vi stadig flere ungdommer bruker tida si på dataspill, " hører kanskje litt dumt ut?.. så jeg lurte på om noen vet hva jeg kan skrive?. klarer rett å slett ikke finne ord på hva jeg kan skrive.. tips? jeg har lyst at den skal innholde ord som "sosialiteten" "noen ungdommer spiller i mange timer" etc.. kan noen bare komme med noen par settninger så jeg klarer hvertfall komme igang Lenke til kommentar
lycitea Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er gjort nok forskning til at i en akademisk oppgave kan skrive at det er slik. Men for noen skeptikere vil det aldri være sikkert nok. Selv prater jeg daglig med andre om dette temaet, og blant de som spiller dataspill finner jeg de eneste skeptikerene jeg har pratet med. Samtlige har ment at forskningen som er gjort er utilstrekkelig. Du kan argumentere mot at det er slik, men det krever at du er veldig datainterresert etter mine erfaringer. 8103925[/snapback] Tja, det der er en påstand med modifikasjoner. Det er på ingen måte gjort nok forskning som viser at "spill er farlig" - men det er gjort en del forskning som sier at spill påvirker, selv om det på ingen måte er utelukkende i negativ retning. Trådstarter, og andre som vil se en dypere rapport om dette, kan sjekke rapporten "Dataspill og vold" fra Medietilsynet: http://film.medietilsynet.no/Doks/Rapporter/karlsen.pdf Dessverre er den noen år gammel, men den gir stadig et bilde av forholdet mellom spill og vold. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Du kan kanskje ta en titt på http://www.gameology.org/? Det er godt mulig at siden kanskje er i overkant akademisk av hva du er på jakt etter, men det er så vidt jeg har forstått et samlingssted for spillforskere. Vil også bare gjøre oppmerksom på at du bør ta Pnycopodias utsagn om vitenskapelighet og akademiske konklusjoner med en durabelig klype salt. Men det er en helt annen diskusjon og vil oppmuntre alle som har synspunkter om både dette og dataspillenes potensielle påvirkningskraft det til å ta det i den tråden og ikke fylle denne tråden med dette. Endret 13. mars 2007 av cetram Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Gi meg konkrete, fysiske bevis så skal jeg tro det. Men ikke kom med teori sider med masse tall og svada som kan tolkes både hist og her for det biter jeg ikke på lengere. 8104070[/snapback] Har nettopp fremført oppgaven min om mediavold, fra forsamlingen (vel 100 mennesker) var det en del mennesker. Av alle dem som pratet med meg etterpå var ikke en eneste en av dem skeptisk til det jeg sa, en person hadde tilogmed jobbet med tilsvarende tema på universitet og hadde tilsvarende konklusjon. Frem til nå (omtrent 6 måneder arbeid) har jeg enda til gode å møte en skeptiker som ikke er opphengt i data. Jeg tror ikke det er mer vitenskapelig bevis du trenger, heller mindre tid forran skjermen. Et tips, det har vært vitenskapelig bevist i årtier. Men slike som deg oppfører seg identisk med røykere som ikke tror sigaretter kan være helseskadelig. cetram, Du har misforstått dersom du tror jeg har egne "beviser" eller "konklusjoner". Det som er riktig er at jeg er enig med konklusjonene av omtrent samtlige vitenskapelige studier på mediavold, og særlig de største som er gjort (omfatter tusener av forsøkspersoner eller nærmere analyse av tusener av forskningstudier). Endret 13. mars 2007 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Jeg gidder ikke å diskutere de samme tingene som vi har snakket om 100 ganger før i den nevnte tråden. Uansett - før noen tar utsagnene og/eller oppgaven til Pycnopodia for god fisk, les tråden det er referert til over. Det er et påvist feilaktig utsagn at så godt som samtlige vitenskapelige studier på medievold konkluderer med at det er skadelig. Men igjen - hvis noen har kommentarer eller synspunkter til dette, ta det i denne tråden, så slipper Gatebarn å få denne tråden fyllt med ting som er langt utenfor det denne trådens emne. Endret 13. mars 2007 av cetram Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Men slike som deg oppfører seg identisk med røykere som ikke tror sigaretter kan være helseskadelig. 8145835[/snapback] Nå er det vel ikke det at røkere benekter farene ved røyking. Heller det, at man ikke bryr seg. Du kan si det samme om feite folk, drikke alkohol etc. Poenget blir vel om man skal ta avstand fra alt som har en potensiell skadevirkning eller faktisk kose seg med de tingene man liker og slutte å tenke på alt som kan gi skade. Husker en gang det var artikkel i vg om at stearinlys er kreft fremkallende... Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Malakai, la det ligge. Du leker med uante krefter. Sjekk tråden cetram linker til for mer informasjon. Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Malakai, la det ligge. Du leker med uante krefter. Sjekk tråden cetram linker til for mer informasjon. 8189317[/snapback] haha. skal droppe kveruleringen. To stk. av samme alen er neppe bra Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Har bare lyst til å si takk, til dere som ga meg infomasjon om spill;) fikk 5+ ohohohohoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå