Gå til innhold

stoff om Spill(data)

Anbefalte innlegg

heihei, noen som vet hvor jeg kan finne stoff om "Spill" på nettet? noen som har linker evt?

altså infomasjon om "hvorfor spiller så bra, hva er det spill kan gjøre med deg, når oppsto spill, hva slags spill sjangere fins det osv..."

noen som vet?

TAKK på forhånd;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mhm;/ bare jeg hadde finni ut litt mer stoff.. jeg er ikke så særlig inn i datasp0ill så jeg vet dessverre ike så mye.. derfor jeg spør om noen vet hva spill kan gjøre med deg, hvordan p0åvirker det ungdomer.. etcetc..

Lenke til kommentar
Vil anbefale å trekke inn elementer fra skadelige virkninger av dataspill. Da har du muligheter for å virkelig imponere både sensor og lærer.

8099230[/snapback]

Eller nærmere bestemt, gi dem en god latter vis du formulerer deg feil.

Lenke til kommentar
http://www.home.no/victork/Mediavoldensp%e...funnet-2007.odt

Du kan lese litt i det dokumentet, det står også med kildehenvisning hvor du kan finne enda mer stoff. Ønsker du å skrive om mediavold mener jeg du bør skrive om hvorfor det er farlig, og ikke om det er farlig.

8102610[/snapback]

Om man skal skrive en konkret riktig oppgave om det emnet der skal man skrive det som "om det er farlig" og ikke "hvorfor det er farlig" for vi mangler fremdeles beviser for at det er slik.

Men du har jo en egen tråd da som du eier så hvorfor ikke bare invitere han dit da ;)

Lenke til kommentar

jeg har fått en oppgave om å en lage 2siders avis, om "Hva gjør spill med med ungdommer/mennesker" jeg skal ha med både negativet og positivet sider ved det, hva får ungdommer til å spille wow/CS.. får du noe for det f.eks ;)

jeg kan ikke skrive Jeg-form eller sånn skole-oppgave f.eks "ta f.eks wow da"

det skal være sånn avis-følelse.. ;) men det er ikke problemet

problemet er å finne stoff;)

Lenke til kommentar

gruinnen at jeg leter etter stoff er for å få insprasjon om det temaet.. jeg er ingen sånn spill fyr og vet dessverre lite om spill, lærenene sa at stoffet må ikke var sant, de går ikke rundt på nettet å søker om det er sant eller ikke

jeg må skrive minst 2 sider stoff om det temaet.. som sagt stoffet må d ikke være sant, men det er bare at jeg aaaanner ikke hva jeg ska skrive.. slevom jeg kan skrive masse tull og sprell, så jeg kan ikke bare skrive "spill ødelegger deg", spill er farlig..":p hvis du skjønner hva jeg mener. hehe:p

må være litt realistisk.. noen somkan kommet med noe

det behøver ikkeå være sant..

btw: den linken du ga meg.. hva slags p0rogram ere som åpner ODT fil?

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar

i å med at du ikke er så gammel og ergo ikke skal skrive for f.eks aftenposten, ville jeg sjekka ut gammel 4 siders om wow og game addiction i dagsavisen. Skrevet av Ngyen. Positivt er det jo en masse i forhold til averadge gaming. Tenk mod virksomhet. Folk engasjerer seg i programering og design grunnet hjemme sider, brett design osv. Søk litt på google. Masse stoffå finne.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
http://www.home.no/victork/Mediavoldensp%e...funnet-2007.odt

Du kan lese litt i det dokumentet, det står også med kildehenvisning hvor du kan finne enda mer stoff. Ønsker du å skrive om mediavold mener jeg du bør skrive om hvorfor det er farlig, og ikke om det er farlig.

8102610[/snapback]

Om man skal skrive en konkret riktig oppgave om det emnet der skal man skrive det som "om det er farlig" og ikke "hvorfor det er farlig" for vi mangler fremdeles beviser for at det er slik.

Men du har jo en egen tråd da som du eier så hvorfor ikke bare invitere han dit da ;)

8102735[/snapback]

Det er gjort nok forskning til at i en akademisk oppgave kan skrive at det er slik. Men for noen skeptikere vil det aldri være sikkert nok. Selv prater jeg daglig med andre om dette temaet, og blant de som spiller dataspill finner jeg de eneste skeptikerene jeg har pratet med. Samtlige har ment at forskningen som er gjort er utilstrekkelig. Du kan argumentere mot at det er slik, men det krever at du er veldig datainterresert etter mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Det er gjort nok forskning til at i en akademisk oppgave kan skrive at det er slik. Men for noen skeptikere vil det aldri være sikkert nok. Selv prater jeg daglig med andre om dette temaet, og blant de som spiller dataspill finner jeg de eneste skeptikerene jeg har pratet med. Samtlige har ment at forskningen som er gjort er utilstrekkelig. Du kan argumentere mot at det er slik, men det krever at du er veldig datainterresert etter mine erfaringer.

8103925[/snapback]

Hvordan kan det være gjort nok forskning på et område man vet forferdelig lite om? Når man vet så lite om hjernen, hvordan kan man dra noen konklusjon at "slik er det"?

Unnskyld om jeg tar feil, men trodde forskning baserte seg på prøver som har et fast dekke. Når det kommer til psykologisk forskning blir det bare med spekulasjoner, for man vet ikke hvordan hjernen fungerer, man vet ikke engang nok til å kurere hjernesykdommer og må ty til stamceller fra ufødte barn. Så mye vet man om det området din forskning baserer seg på.

Kan man fastslå med fakta at det finnes paranormale entiteter rundt oss? Nei, for man har ikke grobunnen til å konkludere med noe, det blir bare med troen. Har man grobunnen til å fastslå at hjernen påvirkes med 100% sikkerhet, negativt til mediavold? Nei, det kan man ikke. Det er fakta.

Spør envær hjerneforsker i dag, hva er fakta, hva får du ta til svar? Der finnes ikke fakta, bare teorier.

Jeg er naturlig skeptiker når det kommer til slik, ganske enkelt fordi jeg vil ha fakta på bordet, til det kommer tar jeg det som teorier. Og disse teoriene som er kommet er kun teorier. Men de blir blåst opp som fakta av enkelte og brukt som propaganda av maktsyke amerikanske advokater til å gå til krig mot selskap som Rockstar, ikke fordi de kjemper for en sak de tror på, men fordi det er penger å hente i det.

Gi meg konkrete, fysiske bevis så skal jeg tro det. Men ikke kom med teori sider med masse tall og svada som kan tolkes både hist og her for det biter jeg ikke på lengere.

Lenke til kommentar

må det være om faren ved spill? Finn heller et litt mer generelt utgangspunkt og se på hvilken rolle spill har i dagens samfunn. Det er en million forskningsspørsmål og problemstillinger. Du kan se om du finner noe data om hvordan spill prioriteres som fridtidssyssel, eller om unge i dag bruker mer penger på datamaskiner/spill en mer tradisjonelle ting. Du kan se på det sosiale aspektet rundt multiplayer-spill, f.eks et mmorpg. Eller kanskje du finner noe interessant om spill driver utviklingen av hardware mye raskere enn det ville ha gjort hvis spill ikke var viktig for folk? Du kan se om du finner ut noe om hvorfor spill kryper inn i her og der, f.eks på mobiltelefoner, på spill-kanaler på TV og på web. Eller hvorfor spill utvikler seg som de gjør, realisme innen grafikk eller interaktivitet. Du kan også finne en del om hvordan gamere blir definert før og nå. Før var de sære nerder, nå i dag så har neste alle gutter og jenter en del erfaring med spill, og spiller regelmessig.

Det er masse å ta for seg, bare sørg for å ha gode kilder og vær kritisk til det du ser. Siden du har lite peil selv, vær varsom med å hevde ting uten å kunne forsvare det. Bruk referranser flittig, og ikke vær for bastant.

lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar
Vil anbefale å trekke inn elementer fra skadelige virkninger av dataspill. Da har du muligheter for å virkelig imponere både sensor og lærer.

8099230[/snapback]

Tror ikke det vil bli noe bonus for å fokuserer på det negative ved spill. Det er den samme floskelen som har vært de siste 20 åra. Heller et nyansert bilde med fokus på begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...