int20h Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 VMware tester et virtualiseringskonsept som lagres på en USB-minnepinne og deretter enkelt kan flyttes mellom forskjellige datamaskiner. Les mer Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Hva med MojoPac? De har gjort dette lenge. Dessverre virker MojoPac 1 bare når man er pålogget som administrator, hvilket gjør det lite nyttig for studenter som har lyst til å spille WoW på skolemaskinen, for eksempel. MojoPac 2 skal riktignok støtte dette. Endret 6. mars 2007 av gothtec Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 greit nok, mojopac siden er mildt sagt intetsigende men det virker på meg som om mojopac ikke driver med virtualisering på det nivå som vmware og lignende gjør. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Mojopac virker jo MEGET spennende når jeg leser framsida... det jeg lurer på er om det virkelig leverer? Hva med ytelse? Ser for meg at jeg med dette vil slippe å synkronisere alle filer og programmer mellom min hjemme-maskin og mine 3 kontor maskiner, samt at jeg kan "jobbe fra hvor som helst". Noen som har erfaring med dette programmet? Hva med å holde filer på Mojopack ajour med filer på "hovedpc"? Er dette innebygd, eller må jeg til med powerpack synchronizer og slikt (igjen)? Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Blir denne VMware løsningen helt uten å installere noe på hovedoperativssystemet der du måtte koble USB-minnepinnen inn? VMware lager mange bra og spennende ting, så dette synes jeg er en fin nyhet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Klarer de å få til hardware-akselerasjon av grafikk og lignende med denne? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er vel ikke mange "vanlige" virtualiseringsplattformer som har støtte for full hardwareaksellerasjon ennå? På betastadie muligens. Hadde vel vært for mye å håpe på det i en minnepinne. Btw. WoW tar vel 6 GB. Må ha en ganske stor minnepinne for å få plass til det, vmware og et OS. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 hmm, ja. glem en full install av vista på noe sånt ihvertfall Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Klarer de å få til hardware-akselerasjon av grafikk og lignende med denne? 8090590[/snapback] Det er vel ingen løsninger pr idag som tilbyr dette? Alt annet enn CPU tilbys som virtuell og relativt primitiv hardware for gjeste-OS. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Igjen, mojopac bruker jo de allerede installerte driverene. Det er ikke virtualisering på samme nivå, nei, men det gjør at man kan ta med seg sitt eget arbeidsmiljø til en annen pc uten å måtte installere noe på den, noe som holder til de fleste formål. Full virtualisering er ikke nødvendig med mindre man ønsker å ta med seg en linux-installajon, mener jeg. Endret 6. mars 2007 av gothtec Lenke til kommentar
mbergseth Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hm, detta e no eit konsept som passer meg bra. Sitat frå artikkel: Konkurrentene til VMware på dette stadiet kommer fra Microsoft, SWosft, virtual Iron og XenSource. Har disse konkurentene noen produkter per idag som til svarer VMware sit Pocket ACE, eller Mojopac? eller andre firmaer for den sak skyld? Er det noen med erfaringer med slike program? Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Bruker Mojopac pa en "ekstern" hdd som jeg har.. fungerer fett bade når jeg kobler til med SATA kabelen (ikke hot swap da min kontroller ikke støtter dette), og når jeg kobler på med USB2. SWEET sier nå jeg! Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvordan fungerer denne virtualiseringen med Windows Vista? skal kjøpe ny laptop nå som leveres med vista, men vil gjerne ha muligheten til å kunne gå tilbake til et virtuelt windows XP når behovet melder seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå