ze5400 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Trenger å kalle en void som ligger lavere i koden. Noe slikt: void1() { void2(); } void2() { void1(); } int main() { void2(); } Kan det gjøres? Eller må jeg slå sammen void1 og 2 til en ? Mvh; ze5400 Endret 13. mars 2007 av ze5400 Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Trenger å kalle en void som ligger lavere i koden. Noe slikt: void1() { void2(); } void2() { void1(); } int main() { void2(); } Kan det gjøres? Eller må jeg slå sammen void1 og 2 til en ? Mvh; haXXa 8088345[/snapback] Det er ikke noe problem du må legge til en deklarering av void2() så koden skal se noe slikt ut void void2(); //denne må legges til void void1() { void2(); } void void2() { void1(); } int main() { void2(); } ps. Jeg har også lagt til void som retur verdi. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Takk! Det redda meg Jeg sjønner faktisk hvorfor også ^^, var jo ganske logisk egentlig, nå som du sa løsninga Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er lurt å ha funksjonsdefinisjoner for alle funksjoner øverst i koden (eller lignende). Det gjør det også lettere å se hvilke funksjoner som er i koden. Gjelder selvsagt ikke hvis du har store prosjekter; da legger du jo funksjonsdefinisjonene i header-filer. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er lurt å ha funksjonsdefinisjoner for alle funksjoner øverst i koden (eller lignende). Det gjør det også lettere å se hvilke funksjoner som er i koden. Gjelder selvsagt ikke hvis du har store prosjekter; da legger du jo funksjonsdefinisjonene i header-filer. 8089875[/snapback] Legger dem vel helst i headerfilen med passende GOD dokumentasjon. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Evt. funksjonsdeklarasjoner. Er jo nettopp funksjonsdefinisjoner han har. Funksjons- og klassedeklarasjoner legges i headerfiler, mens funksjons- og klasseimplementasjoner legges i kildefiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå