Colin Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei Jeg holder på å sette opp en maskin med Windows XP som skal være grunnlag for et image som skal brukes på en del like maskiner. Disse maskinene er del av et domene, og er tilgjengengelig for mange brukere (ca 50-60 brukere). Det er en del innstillinger jeg gjerne skal være bestemt på foråhånd, slik som desktop theme, startmeny innstillinger osv. Det jeg mener, er at hvis jeg bestemmer f.eks at brukerne skal ha Windows Classic som theme, og Classic Start menu, så vil brukerne få dette når de logger seg på, også første gangen de logger seg på den enkelte maskinen. Dette gjelder forsåvidt også innstillinger relatert til security center osv. Problemet er at jeg ikke har helt greie på hvordan jeg som administrator kan sette disse innstilligene felles. Er det mulig? I så fall, hvordan? Jeg tenkte et alternativ var å gå inn på de 12 brukerne (elev-brukere på en skole) som ble brukt mest, og gjøre disse innstilligene før imaget ble laget, men det må da være en greiere måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå