Gå til innhold

Mohamed Ahssain drapet, mediefiksjon vs sannhet

Anbefalte innlegg

I dagesvis har medier og venner av den avdøde rosemalt historien om Mohamed Ahssain, som den vellykkede og godt integrerte innvandreren i Oslo som lykkes mot alle odds, hva nå det skulle bety. Venner beskrev ham som mor Theresa og han ble hedret av hundrevis av unge mennesker i Oslo. Holdt frem som bevis for at innvandrere bringer positive verdier til landet vårt.

Så kommer virkeligheten...

Politiets teori er at Ahssain ble lovet 5 millioner svart, narkopenger, under bordet. Han skrev nemlig under en kontrakt med de nye eierne uten å nevne penger i det hele tatt- altså skal han ha gitt bort restauranten sin gratis, noe som er temmelig usannsynelig. De arresterte skal ha dukket opp uten pengene og istedet slått ham ihjel.

Både den drepte og de siktede er altså nå antatte kriminelle innvandrere. Så får vi vel se i de kommende dagene om media klarer å svelge at den tragiske heltehistorien deres i virkeligheten bare er et nytt eksempel på at folka på UDI som bestemmer hvem som slipper inn i landet vårt sover på jobben...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir interessant å se hvordan dette legges frem i pressen i tiden fremover ja.

Det kan jo også føre til litt nyhetssaker om hvor mye penger som faktisk flyter i utelivsbransjen; det er jo mange steder som er stappfulle uka lang og tar inn titusener hver kveld bare i cover charge og alikevel går konk med jevne mellomrom... Man kan jo lure på hvor pengene blir av og hvor mye av omsetningen som går rett i lomma.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig helt sant. Dog er det både tragisk og typisk at man forsøker å utnytte saken for å sette innvandrere i et positivt lys... så viser det seg at helten i filmen også er en skurk. Omtrent som en Scorsese film...

8088001[/snapback]

Så, du vil at innvandrere som gruppe skal fordømme den drepte fordi han kanskje mottok penger under bordet? Og samtidig fordømme seg selv fordi de har samme bakgrunn?

Er det herlig å være en gruppefordømmer?

Lenke til kommentar

Så, du vil at innvandrere som gruppe skal fordømme den drepte fordi han kanskje mottok penger under bordet? Og samtidig fordømme seg selv fordi de har samme bakgrunn?

Overhodet ikke. Jeg vil at venstreorienterte, særlig i mediene og politikken, skal innse sine fatale feil og slutte å importere kriminelle til landet vårt. Det går nemlig først og fremst utover de innvandrerne som er i landet for legitime grunner.

Lenke til kommentar

Har du en link til opplysninger som utelukker at den drepte eller noen av de andre innvolverte ikke var 2 generasjons innvandrere. Noen spesifikke opplysninger om hvor kriminelle disse personene evt. var før de kom landet hadde vært greit. Regner med at du sitter med noen fakta her ettersom du så bastant kategoriserer de omtalte som importerte kriminelle.

Lenke til kommentar
Overhodet ikke. Jeg vil at venstreorienterte, særlig i mediene og politikken, skal innse sine fatale feil og slutte å importere kriminelle til landet vårt. Det går nemlig først og fremst utover de innvandrerne som er i landet for legitime grunner.

Fyren kom til Norge når han var fire år gammel så han hadde vel neppe det helt store rullebladet da. Vi kan si hva vi vil, men de fleste av disse menneskene med utenlandske navn som begår kriminalitet er nordmenn på lik linje med deg og meg. Det nytter ikke å skylde på myndighetene, eller komme med usaklige påstander om at de skulle hvert sendt ut av landet. Det er ikke sånn det fungerer, dette har FrP sanket stemmer på i årevis og slenge ut påstander om at de skulle være sendt hjem osv, og velgerne forstår tydligvis ikke at det eneste stedet vi kan sende disse menneskene hjem til er Tøyen eller Ammerud. Selv mener jeg kanskje det er bedre at de soner i norske fengsler enn at vi sender dem hjem til Tøyen eller Ammerud, i og med at det sjeldent er noen suksee å la folk slippe straff.

Selvfølgelig helt sant. Dog er det både tragisk og typisk at man forsøker å utnytte saken for å sette innvandrere i et positivt lys...

Ja for en kynisk media som utnytter slike saker, for å skape et positivt bilde av media det er helt grusomt gitt. Jeg er sikker på at Innvandrerne eier norsk media sammen med Jødene og Katolikkene, og sammen har de en plan om å lure oss til å stole på disse minoritetene, mens de i virkeligheten er ute etter å ta over landet vårt.

Selv ville jeg kanskje satt et lite spørsmål ved deg som bruker denne saken på en kynisk måte til å kritisere hvem UDI slipper inn i landet vårt. Når dette i virkeligheten har like lite med hvem UDI slipper inn i landet vårt som om det skulle hvert en etnisk nordmann det var snakk om.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Det nytter ikke å skylde på myndighetene, eller komme med usaklige påstander om at de skulle hvert sendt ut av landet. Det er ikke sånn det fungerer, dette har  FrP sanket stemmer på i årevis og slenge ut påstander om at de skulle være sendt hjem osv, og velgerne forstår tydligvis ikke at det eneste stedet vi kan sende disse menneskene hjem til er Tøyen eller Ammerud.

Hvor har du dette fra? Gi meg noen konkrete eksempler på at Frp har sagt at norske statsborgere bør sendes ut av landet, takk.

Lenke til kommentar
Hvor har du dette fra? Gi meg noen konkrete eksempler på at Frp har sagt at norske statsborgere bør sendes ut av landet, takk.

8096461[/snapback]

Det er jo netopp det som var mitt poeng, de skaper et inntrykk av at man bare kan fikse problemet ved å sende folk ut av landet. Når det i virkeligheten er slik at det aller meste av den gjengkriminaliteten som slike forslag dukker opp i etterkant av gjennomføres av Nordmenn. Man snakker om krimminelle innvandrere når det i virkeligheten er kriminelle nordmenn. Selvsagt foreslår ikkke FRP å sende nordmenn ut av Norge, men de skaper ofte et inntrykk av at det er mulig å løse problemene på den måten, når det i virkeligheten er svært få av de menneskene vi har krimminalsaker rundt vi har muligheter for å sende ut.

Mitt ønske er snakk ærlig om saken, innrøm at det er Norges problem at det er vi som ikke har klart å hindre at disse ungdommene vokser opp til og bli krimminelle, og det er vi som må ta konsekvensene.

ps. Blir utrolig dumt med den konfronterende holdningene din kommer vel ganske klart fram av det jeg skriver, at jeg reagerer på at man utnytter slike saker kynisk til å fremme ideen om at innvandrere skal sendes ut av landet. Når de i virkeligheten er nordmenn, hadde du lest ordentlig hadde du sett at jeg også nevner det i den siste linja.

Men vil ikke innvolvere meg for mye i diskusjoner her på forumet, da det er litt for mange mennesker som er litt for langt ute på siden politisk.

Lenke til kommentar

8096461[/snapback]

Det er jo netopp det som var mitt poeng, de skaper et inntrykk av at man bare kan fikse problemet ved å sende folk ut av landet.

Du påstår altså at Frp mener at det eneste man trenger å gjøre er å sende folk ut av landet?!

Litt av en påstand! Den må du nesten komme med en eller annen av bevis for.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig helt sant. Dog er det både tragisk og typisk at man forsøker å utnytte saken for å sette innvandrere i et positivt lys... så viser det seg at helten i filmen også er en skurk. Omtrent som en Scorsese film...

8088001[/snapback]

Ja, det er virkelig den mest problematiske tingen vi ser nå for tiden - innvandrere som settes i et alt for positivt lys. Det er selvsagt beklagelig hvis så er tilfelle i denne saken; men et mye større problem er de tabloide fremstillingene av hvor farlige innvandrere er, som vi til det kjedsommelige får servert i debattprogrammer og ellers i media.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...