Minigud Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Heisann jeg trenger et gratis php nyhets script som jeg kan betnytte meg på en side jeg allerede har lagd. Det må kreve login samt mulighet til å lage nyheten som en ny <div class"xxx"> for hver nyhet. HÅper noen vet om noe, takk for alle svar! Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 består ikke cutenews av en hel komplett side? Jeg vil jo gjerne bruke min egen side Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Da må du nesten begynne å lage ditt eget.. Det er ikke veldig vanskelig egentlig.. Hvis du har MYSQL kan du bare poste inn i databasen for så å hente det ut igjen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Cutenews består ikke av en egen side. Det er et script du må inkludere der du vil ha nyhetene. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Er det vanskelig å sette opp for en uten erfaring Ståle? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nei, det er bare å laste opp mappen, CHMODDE data-mappen og inkludere show_news.php der du vil ha nyhetene. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Hva gjør man om man ikke får opp æøå? Når jeg bruker cutenews i siden min så sprenger siden ut :S Kan man bruke dette som et bloggsystem (viss ikke, noen som vet om noen?)? Og så lurte jeg på om man kan ha 2 av de her på samme side.. Feks om du har 2 sider på samme host.. Endret 8. mars 2007 av mX_D Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 1. Æøå: Du har et encodingsproblem, prøv å sette doctypen til den derre vanlig latin-1-greia.. (encodinger er ikke min sterke side). 2. Da har du tydligvis ikke endret news-templaten riktig. Prøv å endre bredden på postene. Den er fast i CN. 3. CN er enkelt å bruke som blogg, du må bare stille den inn. Jeg vet om minst 2 som bruker CN som et CMS-system. (blog+statisk) 4. 2xCN burde ikke være noe problem, bare pass på at de bruker ulike tabellprefiks og ulike mappenavn. I teorien kan du bruke 1CN for 2 sider, siden det er enkelt å skille med kategorier. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 2. Da har du tydligvis ikke endret news-templaten riktig. Prøv å endre bredden på postene. Den er fast i CN. Vet du hvor jeg kan endre dette? 3. CN er enkelt å bruke som blogg, du må bare stille den inn. Jeg vet om minst 2 som bruker CN som et CMS-system. (blog+statisk) Stille dem inn? Hvor? Hvordan? 4. 2xCN burde ikke være noe problem, bare pass på at de bruker ulike tabellprefiks og ulike mappenavn. I teorien kan du bruke 1CN for 2 sider, siden det er enkelt å skille med kategorier. Hvordan fikser jeg slik at de bruker ulike tabellprefiks? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Vet du hvor jeg kan endre dette? 8113261[/snapback] Options->Edit Templates <div style="width:420px; margin-bottom:30px;"> Endre bredden for det som trengs. Stille dem inn? Hvor? Hvordan? 8113261[/snapback] Selv har jeg - kommer jeg til å ha - 2 kategorier som bare har en nyhet - disse nyhetene bruekr jeg som statiske sider ved å bruke en includesetning som bare inkluderer nyheterer fra den ene kategorien, med en egen template som ser ut som resten av sida - ikke som vanlige nyheter. Hvordan fikser jeg slik at de bruker ulike tabellprefiks? 8113261[/snapback] Hva er det jeg sier - CN bruker ikke tabeller (sql) - hvis du bare har dem i to forskjellige mapper burde dette løse seg selv. Endret 10. mars 2007 av Kagee Lenke til kommentar
jonanders102 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Har en side med 2xCutenews for a skille mellom norske og engelske nyheter.... Funker helt fint det... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg hadde en side med engelske og norske nyheter engang, jeg synes det virket fint med kategorier. Lenke til kommentar
jonanders102 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg hadde en side med engelske og norske nyheter engang, jeg synes det virket fint med kategorier. 8237777[/snapback] Jo men må du ikke bruke de samme templatene for alle kategorier?(eller må du ikke..... ) Slik at jeg hadde en norsk template for den norske cutenews og en engelsk for den engelske. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nei du kan ha forskjellige templates $template = "template_navn"; elns.. lenge siden xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå