marius883 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei! Jeg har et spøsrmål som jeg håper noen kan svare på. Jeg har en dali sc-7 center høyttaler, denne har et høypassfilter, som gjør at den ikke spiller dypere i frekvens enn 100hz, noe som jeg synes er litt vel mye. Så leste jeg på en dansk side, at det er mulig å fjerne eller kortslutte høypassfilteret, sånn at den spille noe dypere. den har jo 2 stk 5,5" bass/mellomtone elementer, så den bør vel kunne spille litt dypere enn 100hz vel? Er det virkelig mulig å fjerne dette filteret, så vil jeg gjerne at noen skal fortelle meg hvordan dette gjøres.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvorfor skal du fjerne det egentlig? Er det ikke nesten bare dialog som går gjennom centerhøyttaleren? Tror ikke det er mange som har stemme som går så mye dypere enn 100Hz Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 er stort sett dialoger og stemmer i senter;) senteren får du ikke "bass" lyden. Eller på de fleste souround forsterkere får du vertfall ikke dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå