Gå til innhold

Noen spørsmål ang Pentax,samsung og olympus 510

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!er samsung gx10 og pentax k10d det samme kameraet?så en test i et fotoblad,begge fikk akkurat samme karakter på alt.

Kan olympus e510 konkurere med de overnevnte,hva angår bildekvalitet,støy mm?

8087669[/snapback]

Pentaxen og Samsungen er i praksis identiske, kun marginale forskjeller.

Olympusen er det jo vanskelig å si noe om , da den ikke er i salg enda...

Men i følge Dpreview ser det ut at Olympusen har den samme fæle søkeren som tidligere modeller, noe som ville ha utelukket den helt for min del...

Lenke til kommentar
Hei!er samsung gx10 og pentax k10d det samme kameraet?så en test i et fotoblad,begge fikk akkurat samme karakter på alt.

Kan olympus e510 konkurere med de overnevnte,hva angår bildekvalitet,støy mm?

8087669[/snapback]

Pentaxen og Samsungen er i praksis identiske, kun marginale forskjeller.

Olympusen er det jo vanskelig å si noe om , da den ikke er i salg enda...

Men i følge Dpreview ser det ut at Olympusen har den samme fæle søkeren som tidligere modeller, noe som ville ha utelukket den helt for min del...

8092172[/snapback]

Takk for sist, på foto.no mener jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

8092172[/snapback]

"Fæle søkeren" er nå å ta litt hardt i.

Det var forøvrig E-410 og ikke 510 som ble nevnt på dpreview. Søkeren på 410 var litt større enn på forgjengeren.

Angående støy så er det en ny sensor på 510 som er av typen som ble brukt på 400. Denne skal vist være bedre på støy enn sensorene til 500 og E-1.

Lenke til kommentar

men hadde ikke 510 liveview da?

edit:

"New, more advanced Live View function

The Live View function allows users to shoot while watching the LCD monitor on the back of the camera just as they can with compact digital camera. Even with high-angle or low-angle subjects that are difficult to view through the viewfinder, users will be able to shoot comfortably without having to stretch or contort themselves to get the shot. The ability to by frame compositions in the LCD monitor without having to look into the viewfinder is also useful in portrait shooting, helping users capture more natural and relaxed pictures. In addition, besides enabling pin-point focusing, Live View lets users check the results exposure correction and white balance adjustment in real time on the LCD monitor."

http://www.olympus-global.com/en/news/2007...070305e510e.cfm

Endret av DeViSoR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...