sdf123 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei, Som topic sier, hva slags forsikringer trenger mann? I mitt tilfelle er vi 2 stk, jeg har fast jobb, mens dama studerer og jobber ved siden. Vi har en leilighet og en opel kadett 90modell. Vi har i dag IF total forsikring hvor vi har: -Reise (1350kr) -Ulykke (810kr) -Innbo (840kr) -Bil (4677kr - ansvar) Totalt ca.7250kr. Jeg er med i LOfavør og har gjennom dem: -Kollektiv hjem forsikring -Grunnforsikring -Fritidsulykkeforsikring Kan jeg da i grunnen ta vekk ulykke og innbo forsikring? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei, Som topic sier, hva slags forsikringer trenger mann? I mitt tilfelle er vi 2 stk, jeg har fast jobb, mens dama studerer og jobber ved siden. Vi har en leilighet og en opel kadett 90modell. Vi har i dag IF total forsikring hvor vi har: -Reise (1350kr) -Ulykke (810kr) -Innbo (840kr) -Bil (4677kr - ansvar) Totalt ca.7250kr. Jeg er med i LOfavør og har gjennom dem: -Kollektiv hjem forsikring -Grunnforsikring -Fritidsulykkeforsikring Kan jeg da i grunnen ta vekk ulykke og innbo forsikring? 8087315[/snapback] Du kan i hvertfall ta bort innbo. Les litt på de ulykkes forsikringene du har,holder nok lenge med en. Som Lo-medlem har vi vistnok gode forsikringsavtaler men sparebank 1 mener jeg det er,sjekk der,kan hende det lønner seg å flytte alt dit. For oss med jernbanepersonalets bank og forsikring var det ikke lønnsomt Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Som sagt av Rune-B kan du ta bort innboforsikringen. Ulykkesforsikringen hadde jeg villet utvidet med et uføretillegg. If sitt dekker de mest vanlige sykdommene man blir ufør av, men ikke utbrenthet og rygg/nakke osv. Dette er en mellomgod forsikring men er også billig pga. at den ikke dekker "folkesykdommene" og med tanke på at den vil øke totalrabatten med noen %. LO og andre organisasjoners ulykke/uføre/død er ofte svært lave summer (hva er vel 500 000,- om du blir lam fra nakken og ned?) og kan med fordel kompenseres med forsikring privat. Livsforsikring tegner du dersom dere har felles gjeld eller annet forsørgeransvar. Endret 9. mars 2007 av Mr.Rogers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå