DE1 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Heisann! Er det ulovelig om jeg og tre kamerater møtes for å spille poker med penger i Norge? Kan vi lissom få bot for det? Artikkel fra VG Stusset litt da jeg leste dette.. 20 væpna folk stormet pokerklubb.. Jaha, fritidsproblemer i politiet? Edit: Kanskje flyttes til "Juss"? Endret 5. mars 2007 av DE1 Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ja, det er ulovlig å spille om penger i Norge. Og ja, dere kan få bot for det ja. Men sjansen for å bli tatt er jo forsvinnende liten om ikke dere driver en slags klubb. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja, det er ulovlig å spille om penger i Norge. Og ja, dere kan få bot for det ja. Men sjansen for å bli tatt er jo forsvinnende liten om ikke dere driver en slags klubb.8087605[/snapback] Trodde det var lov for private i lukkede forsamliger jeg... Stemmer for at denne flyttes til juss-forumet så vi kan få svar av "kvalifiserte" folk... Lenke til kommentar
martbo Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Og da flytter jeg denne til juss Lenke til kommentar
Janmayen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Og da flytter jeg denne til juss 8087852[/snapback] Jeg kjenner en av de som var der.. De fikk rulleblad og 3000 i bot! De var 36 stykker og de spilte om 400 kroner hver. De pleier å spille om mye mer, kanskje 1500 kroner ca. Nei det er ikke ulovlig men politiet gjør som de vil her i Norge..Not! Selvsagt er det ulovlig. Lenke til kommentar
Janmayen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Heisann! Er det ulovelig om jeg og tre kamerater møtes for å spille poker med penger i Norge? Kan vi lissom få bot for det? Artikkel fra VG Stusset litt da jeg leste dette.. 20 væpna folk stormet pokerklubb.. Jaha, fritidsproblemer i politiet? Edit: Kanskje flyttes til "Juss"? 8087219[/snapback] Hvordan skal politiet vite at dere spiller poker? Disse gutta var mer semi-profesjonelle spillere som spiller om potter med 5-sifrede beløp ofte! Jeg spiller poker med gutta hele tiden men tror ikke politiet ville bry seg med det.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Takk, var det jeg lurte på. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Ganske sikker på at det er lov for noen kompiser å samles og spille om mindre beløp, der det sosiale er i fokus. Om purken da stiller opp på døren, så brukes det vel skjønn. Og de vil ikke gjør noe. Endret 7. mars 2007 av stakan Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er ikke lov, nei. I noen forstand. Men politiet vil forhåpentligvis ikke slå inn døra på hybelen din likevel Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det som er sykt, er at poker er ulovlig iht Lotteriloven, fordi det påstås å være elemener av flaks i spillet. Men det er faktisk lovlig å spille om penger i Bridge. Som om det ene skulle være basert på mer flaks enn det andre.... Pantera Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Det som er sykt, er at poker er ulovlig iht Lotteriloven, fordi det påstås å være elemener av flaks i spillet. Men det er faktisk lovlig å spille om penger i Bridge.Som om det ene skulle være basert på mer flaks enn det andre.... 8105948[/snapback] For ikke å snakke om Lotto, som er basert på tilfeldigheter. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Lotto er tillatt pga en spesiell lov som tillater statsdrevet lotteri hvor inntektene går til veldedige forhold. Jeg gjetter at ingen gir 55 % av pokergevinsten sin til Røde Kors? Men det er sant, Poker er mer enn noe annet et ferdighetsspill, og jeg mener det burde vært tillatt. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Det virker som om noen politikere er på gli.... Bra forslag. Får håpe det skjer noe snart. Pantera Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Er ikke verre enn at man kan arrangere et pokerlag som setter inn penger på en konto med sitt navn som meldingsfelt og vinneren får utbetalt pengene på kontoen sin. Da kan dere spille med sjetonger som vanlig. Lenke til kommentar
Gullstad Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Spiller dere med chips hvor pengene ikke er en del av spillet så kan ikke evt. store politiraid ta dere for noe så lenge pengene ikke ligger på bordet. Å spille poker er ikke ulovelig, men pengespill er i Norge. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Artig at pengespill er ulovlig så lenge pengene ikke går til staten. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Er ikke verre enn at man kan arrangere et pokerlag som setter inn penger på en konto med sitt navn som meldingsfelt og vinneren får utbetalt pengene på kontoen sin. Da kan dere spille med sjetonger som vanlig. 8117097[/snapback] Eller bare at en har det i lommeboka? Spiller du med ukjente og han stikker av med kontoen med alles kapital er du "dum" om du anmelder han.. "Hei, du.. Vi spilte poker med 5000 hver i innsats, også satt vi det inn på kontoen til Lars.. Og nå veit vi ikke hvor han er." *Deg får smekk på pungen og sur bot* Dyrt å spille poker. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Et lag, pokerlag i dette tilfelde, er en gjeng bekjente som spiller fast sammen. Derfor kan man gjøre det jeg sa. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, da blir det noe annet. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg sa jo pokerlag i posten min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå