Kontorstol Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei! Jeg bare lurte på om det var mulig å gå inn på diskusjon.no med mobilen (Opera mini) og så spamma forumet via gjesteposting? I så fall ,er det da noen mulighet til å blokke en eventuell IP-adresse eller få mobilnettet sperret på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Når du bruker Opera Mini så surfer du vel på forumet gjennom Opera sin proxyserver. Hvis denne blit IP-bannet vil trolig alle som bruker Opera Mini bli bannet. Bruker du derimot den innebygde nettleseren tror jeg at du har en egen, unik IP og man kan da sperre enkelttelefoner. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Når du bruker Opera Mini så surfer du vel på forumet gjennom Opera sin proxyserver. Hvis denne blit IP-bannet vil trolig alle som bruker Opera Mini bli bannet. Bruker du derimot den innebygde nettleseren tror jeg at du har en egen, unik IP og man kan da sperre enkelttelefoner. 8088086[/snapback] ok Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Når du bruker Opera Mini så surfer du vel på forumet gjennom Opera sin proxyserver. Hvis denne blit IP-bannet vil trolig alle som bruker Opera Mini bli bannet. Bruker du derimot den innebygde nettleseren tror jeg at du har en egen, unik IP og man kan da sperre enkelttelefoner. 8088086[/snapback] Kan Opera finne ut kva telefon som vart brukt og på ein eller annan måte forhindre det? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg har ingen anelse. Jeg antar at hvis de logger trafikken så er dette mulig. Du sjekker bare opp tidspunktet for henvendelsen mot hvilke IP-er som spurte om hvilke nettsider. Dog om dette er noe Opera under noen omstendigheter ville gitt ut til offentligheten er en helt annen sak. Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kan Opera finne ut kva telefon som vart brukt og på ein eller annan måte forhindre det?Garantert. Dog om dette er noe Opera under noen omstendigheter ville gitt ut til offentligheten er en helt annen sak.8091595[/snapback] Ikke til offentligheten, men om det foreligger en politianmeldelse fra diskusjon.no vil de nok gi det til Politiet om de blir spurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg