BlastFM Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Jeg har bredbånd fra Nextgentel. Når jeg kobler til med kabel får jeg ca. 18.000 kbit/sek. Når jeg kobler til via trådløst får jeg ca. 8.000 kbit/sek. Er det noen som har en ide om hva det kan være som gjør dette. Router Speedtouch 585i v6. trådløst nettværkskort er Intel® PRO/Wireless 3945ABG Det skal også nevnes at det er ca 3m fra router til pc. MVH Jon Endret 5. mars 2007 av jon_nethaug Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ikke for å være frekk, men det er fordi trådløse nettverk SUGER til dataoverføring. Bruk kabel om du vil ha fart. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Med 802.11g er det "Teoretisk" mulig å komme opp i 54 mbit/s, men i praksis vil man aldri se mer enn en brøkdel av dette. Hvorfor det er slik har jeg ingen anelse om. Det er mulig at du kan komme opp i 18 mbit/s med 802.11n. Endret 6. mars 2007 av the_zombie Lenke til kommentar
eppis Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 trådløs er ikke den beste metoden til og oppnå høye hastigheter på nei. Mye av N teknologien er også ny så ver litt obs og sjekk litt på dette hvis du planlegger og kjøpe slikt utstyr. Du kan prøve og endre kanal på den access-punktet/routern din og se om det hjelper. Kabel er selvfølgelig best som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
ullevål Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Dette er et kjent problem i XP. Har du en mail adresse kan jeg sende deg en fix Edit Ta en titt her http://www.askmarvin.ca/winxp.html Endret 6. mars 2007 av ullevål Lenke til kommentar
hiper Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 til opplysning klarer skikkelig n teknologi ca 100mbit under gode forhold.... Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Er det trådløst accesspunkt integrert i routeren eller har du egent trådløst accesspunkt eller router? Er det 802.11g (54 mbit)? I praksis på et trådløst nett basert på 802.11b/g får du sånn ca. halvparten av den oppgitte hastigheten om alt er optimalt. Det vil si at du har bra signalstyrke og at det ikke er forstyrrelser på kanalen. Det skal ikke være noe problem å utnytte linjen din over trådløst nett basert på 802.11g. Derimot 802.11b har problemer med å utnytte hastigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå