Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har 18mbit får bare 8mbit på trådløst

Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd fra Nextgentel. Når jeg kobler til med kabel får jeg ca. 18.000 kbit/sek. Når jeg kobler til via trådløst får jeg ca. 8.000 kbit/sek. Er det noen som har en ide om hva det kan være som gjør dette.

Router Speedtouch 585i v6.

trådløst nettværkskort er Intel® PRO/Wireless 3945ABG

Det skal også nevnes at det er ca 3m fra router til pc.

MVH Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 802.11g er det "Teoretisk" mulig å komme opp i 54 mbit/s, men i praksis vil man aldri se mer enn en brøkdel av dette. Hvorfor det er slik har jeg ingen anelse om.

Det er mulig at du kan komme opp i 18 mbit/s med 802.11n.

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar

trådløs er ikke den beste metoden til og oppnå høye hastigheter på nei. Mye av N teknologien er også ny så ver litt obs og sjekk litt på dette hvis du planlegger og kjøpe slikt utstyr. Du kan prøve og endre kanal på den access-punktet/routern din og se om det hjelper. Kabel er selvfølgelig best som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Er det trådløst accesspunkt integrert i routeren eller har du egent trådløst accesspunkt eller router? Er det 802.11g (54 mbit)? I praksis på et trådløst nett basert på 802.11b/g får du sånn ca. halvparten av den oppgitte hastigheten om alt er optimalt. Det vil si at du har bra signalstyrke og at det ikke er forstyrrelser på kanalen.

Det skal ikke være noe problem å utnytte linjen din over trådløst nett basert på 802.11g. Derimot 802.11b har problemer med å utnytte hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...