Gå til innhold

Tidenes mest siterbare film

Endre

Anbefalte innlegg

Hmm. Jeg synes det er merkelig at folk her synes det er lett å sitere strofer/setninger med flere titalls (om ikke hundrevis) ord. Jeg for min del foretrekker enkle innstikk som så og si alle husker.

8092849[/snapback]

Jeg og en kompis brukte noen norsktimer på å pugge følgende dialog:

Why, Mr. Anderson? Why do you do it? Why get up? Why keep fighting? Do you believe you're fighting for something? For more that your survival? Can you tell me what it is? Do you even know? Is it freedom? Or truth? Perhaps peace? Yes? No? Could it be for love? Illusions, Mr. Anderson. Vagaries of perception. The temporary constructs of a feeble human intellect trying desperately to justify an existence that is without meaning or purpose. And all of them as artificial as the Matrix itself, although only a human mind could invent something as insipid as love. You must be able to see it, Mr. Anderson. You must know it by now. You can't win. It's pointless to keep fighting. Why, Mr. Anderson? Why? Why do you persist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Any of you fuckin' pricks move and I'll execute every motherfuckin' last one of ya!

Fint sitat, bruker det hver gang jeg skal rane noe.

Lebowski er nok min favorittfilm, men om den er den mest siterbare ... :hmm:

Nobody fucks with the Jesus!

Ja, hvilken film mener du da er den mest siterbare?

Det var liksom vitsen med tråden, ikke å bare nevne noen gode sitater. En film som har et par-tre-fem sitater du bruker ofte er ikke tidenes mest siterbare.

Lenke til kommentar
Jay and Silent Bob Strike Back pleier jeg å ha en del sitater fra! Eller fra Jay som karakter generelt.

8089485[/snapback]

jeg har faktisk 3 ganger som jeg kan huske sagt følgende

"Heh, me lead you? Lady look at me, I don't even know where the hell I am half the time!" (Det er fra dogma forresten)

fra samme film og jeg brukte den sist for en uke siden når vi snakket om diarè på jobben :p

"Not born. SHIT into existence." :p

en jeg kjenner har en tendens til å si "But I'm a fuckin' demon."

har hatt lyst det siste halveåret til å bruke "Yeah... be the first motherfucker to see a new galaxy, or find a new alien lifeform... and fuck it" men har aldri fått gjort det (Clerks 2)

og en gang husker jeg at jeg sa "Affleck, was the *bomb* in Phantoms yo!"

og jeg kan faktisk fortelle når det var ... halveis igjennom Team america når Perl Harbor sucks sangen kom :p

Lenke til kommentar

Selv om sitatene kan være korte så skjønner jeg ikke hvordan man skal kunne bruke de slik at de faktisk gir mening. Jeg kunne gått rundt en dag og liret fra meg one-liners fra diverse filmer, men da hadde jeg vært like random som Family Guy.

Lenke til kommentar

Monty Python and the Holy Grail har til tider vært meget velbrukt. "Run away" er anvendelig i de fleste kjipe situasjoner, og det er mer enn nok andre gullkorn å ta av, selv om de kanskje ikke passer like godt inn i dagliglivet. Det er dessuten mulig at jeg har lirt av meg hele bruksanvisningen til Holy Hand Grenade i beåndede øyeblikk på nachspiel.

Trikset med filmsitater er å begrense bruken, en frekvens på en gang i året pr. sitat burde holde for de fleste.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Når det gjelder filmsitater brukt IRL, har jeg en høne å plukke med Mike Myers...

Jeg er såpass gammel, at etter "Wayne's world" gikk jeg og alle andre på min alder med ordene "Schwiiing", "party time" og "way" som en innbakt del av ordforrådet. Det var et par andre ting også, men disse har jeg heldigvis fortrengt. "Wayne's world" var et aldri så lite fenomen når den kom ut, jeg håper dette unnskylder noe.

Fordelen med å være såpass gammel, er at når "Austin Powers" ble ett tilsvarende fenomen, visste vi bedre. Vi gikk heldigvis ikke rundt og så "Yeah, baby", "do I make you horny, baby", osv, osv. Dette overlot vi til den yngre garde. Om det er hyklerisk eller bare etterpåklokskap vet jeg ikke, men vi lo av dem også.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Kom på en til... Er alltid litt rask til å poste.

Forrest Gump

Ruuun Forrest, RUUUUUN!

Et sitat alle vet hvor kommer fra, brukt i utrolig mange filmer

8094749[/snapback]

Brukte det i går faktisk, måtte løpe for å rekke trikken med noen folk :D

Selv om sitatene kan være korte så skjønner jeg ikke hvordan man skal kunne bruke de slik at de faktisk gir mening. Jeg kunne gått rundt en dag og liret fra meg one-liners fra diverse filmer, men da hadde jeg vært like random som Family Guy.

Du sier det som om det var en dårlig ting? Imbecile!

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Man har jo noen fine fra Star Wars også da:

1. Darth Vader: I find your lack of faith disturbing.

2. Darth Vader: The force is with you young Skywalker, but you are not a Jedi yet.

3. Darth Vader: No. *I* am your father.

4. Emperor Palpatine: Rise, Lord Vader.

Lenke til kommentar
Evil Dead II, fordi det er så himla kult og enkelt.

Groovy.

8088365[/snapback]

Evil Dead II, fordi det er så himla kult og enkelt.

Groovy.

8088365[/snapback]

Det er jo mange flotte i Army of Darkness. "Hail to the King, baby" og "Give me some sugar". Ahhh, Evil Dead.

8089846[/snapback]

Det er for meg de to filmene som er mest siterbar ihvertfall, to geniale filmer :)

Lenke til kommentar

Full Metal Jacket

Ikke så mange typiske one-linere, men legendarisk antisosial dialog og oppførsel fra den lettere psykotiske sersjanten.

Gunnery Sergeant Hartman: What's your excuse?

Private Cowboy: Sir, excuse for what, sir?

Gunnery Sergeant Hartman: I'm asking the fucking questions here private. Do you understand?

Private Cowboy: Sir, yes, sir.

Gunnery Sergeant Hartman: Well thank you very much, can I be in charge for a while?

Private Cowboy: Sir, yes, sir.

Private Joker: I wanted to see exotic Vietnam... the crown jewel of Southeast Asia. I wanted to meet interesting and stimulating people of an ancient culture... and kill them.

http://www.imdb.com/title/tt0093058/quotes

Lenke til kommentar

Jeg siterer jo fra Ace Ventura filmene hele tiden, uten at jeg tenker over det!

"Liiike a glove..."

"If I'm not back in five minutes... just wait longer."

"I'm looking for Ray Finkle.

[a shotgun cocks and is pointed at his head]

... and a clean pair of shorts!"

"Holy testicle Tuesday!"

Genialt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...