Endre Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvilken film mener du er tidenes mest siterbare? Jeg har sagt det før, jeg mener The Big Lebowski er tidenes desidert mest siterbare film. Se på forumet på IMDb, eller et annet sted der denne filmen diskuteres. Sikkert 80-90% av postene inneholder eller består utelukkende av et Lebowski-sitat. Enhver sann Lebowski-fan lirer av seg sitater fra filmen opptil flere ganger daglig. Det er så jeg skulle ønske jeg bodde i et engelskspråklig land, da kunne jeg gjort dette mye oftere. Diskutér. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 De som siteres oftest er vel The Matrix og Fight Club, selv pappa slenger ut en "Clever. How's that workin' out for you?" i ny og ne. Den jeg siterer oftest er vel Magnolia, men jeg tror ikke så mange legger merke til det. Lebowski har mye bra, det er ofte jeg må fortelle LarsP at han er "out of his element". Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hva siterer du fra Magnolia? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hva siterer du fra Magnolia? 8087828[/snapback] You need to be nicer to me, I love you Brad, Brad the bartender, I really do have love to give, I just don't know where to put it. Det er ikke catchphrases i "I'll be back"-stil, men likevel noe som ofte dukker opp. Det kommer an på personen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg har vanskelig for å komme på en utfordrer til Pulp Fiction. Her er de sitatene jeg kommer på selv nå på stedet uten å lese opp noen webiside: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sorry babe I had to crash your Honda I'm a mushroom cloud laying motherfucker, motherfucker Its the one that says "Bad motherfucker" You know what they call X in France? Its thirty minutes away, I'll be there in ten Goddamn, this is some serious gourmet shit - I don't need you to tell me how fucking good my X is, I'm the one who buys it Did you see a sign in front of the house that said X storage? - Do you know why? - Cause storing X ain't my fucking business! If any of you fucking pricks move, I'll execute every motherfucing last one of you Correctamudo Zed's dead baby, Zed's dead I'm on the motherfucker Two shakes of a lambs tail Oh man, I shot marvin in the face What country you from? -X ain't no country I ever heard of. They speak english in X ? English, motherfucker, do you speak it? Oh, I'm sorry, did I break your concentration? Ezekiel 25:17 Pretty please, with sugar on top, X! X is dead as... dead Personality goes a long way To be continued - I betydning "jeg skal på toalettet" Bring out the gimp That's Kool and the Gang Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Har selv sitert en god del fra denne filmen What? No. We can't stop here. This is bat country. Endret 6. mars 2007 av TomJ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Evil Dead II, fordi det er så himla kult og enkelt. Groovy. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Er jo ikke en film, men har en tendens til å sitere Joey sin " How you doin'?". Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Vel, dette er sitatet er heller ikke fra en film, men fra et spill. Privateer I for å være eksakt. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor "I don't mind that you tried to kill me, BUT protecting myself against your kind gets expensive and I'm on a budget" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 The Departed er en film som slo meg veldig når det gjaldt punch lines. Helt fantastisk faktisk. I'm the guy who does his job. You must be the other guy. I don't want to be a product of my environment. I want my environment to be a product of me. What's the matter, smartass, you don't know any fuckin' Shakespeare? There's guys you can hit and guys you can't hit. Now he's not a guy you can't hit, but he's pretty close to a guy you can't hit. You accuse me once, I put up with it. You accuse me twice... I quit. You pressure me to fear for my life and I will put a fucking bullet in your head as if you were anybody else. Okay? You got a nice suit at home or do you like coming to work everyday dressed like you're goin' to invade Poland? I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself. Maybe, maybe not. Maybe fuck yourself. You may play a tough guy for your gangster friends, but you don't get nothing past me, you lace-curtain Irish fucking pussy! Fuck you, fuckin' queers. Fucking firemen gettin' pussy for the first time in the history of fire or pussy. Go save a cat from a tree, you fucking homos. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jay and Silent Bob Strike Back pleier jeg å ha en del sitater fra! Eller fra Jay som karakter generelt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) "I'm sorry, but..ehh....you're fucked in your head, right? Utrolig morsomt og passende sitat fra The Beach som jeg ofte drar på telefonselgere eller andre personer som fortjener det. Endret 6. mars 2007 av flodhest Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Evil Dead II, fordi det er så himla kult og enkelt. Groovy. 8088365[/snapback] Det er jo mange flotte i Army of Darkness. "Hail to the King, baby" og "Give me some sugar". Ahhh, Evil Dead. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 High Five!! og The Greatest Country in The World:US and A Lenke til kommentar
Swome Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 The Departed er en film som slo meg veldig når det gjaldt punch lines. Helt fantastisk faktisk. Enig med den. Mange geniale og morsomme replikker der. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Er en del gode i Kellys Heroes og da... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor - Always with the negative waves Moriarty, always with the negative waves." - God almighty, you guys smell like you fell into a dung heap! - Kinda makes ya homesick, don't it? - You know it does, kinda ,don't it old buddy - So they tell me. Everybody round here is very friendly. Look, baby, I'm kinda hung up. I need sixty feet of bridge. - Hey, kid, they haven't got you in the nut ward again? - Ah, Bellamy, for cryin' out loud. That's the the stinking, most awful, stupid joke and you're always pullin' that stinking awful stupid joke. You don't want in this thing, you don't get in this thing. I cut you out of everything. I don't need you. Sixty feet of bridge I can get almost anywhere. Schmuck! Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er jo flere fra AoD: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ash: "Now listen up, you primitive screwheads. See this? This... is my boomstick! The 12-gauge double-barreled Remington. S-Mart's top of the line. You can find this in the sporting goods department. That's right, this sweet baby was made in Grand Rapids, Michigan. Retails for about $109.95. It's got a walnut stock, cobalt blue steel, and a hair trigger. That's right. Shop smart. Shop S-Mart. You *got* that?" Ash: "Well hello Mister Fancypants. Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town." Ash: "Good. Bad. I'm the guy with the gun." Ash: "What are you? Are you me?" Evil Ash: "Whad are do? Are do be? HAHAHAHAHAH! You sound like a jerk!" Ash: "Why ya doin' this, huh?" Evil Ash: "Oh, you wanna know? 'Cause the answer's easy! I'm BAD Ash... and you're GOOD Ash! You're a goody little two-shoes! Little goody two-shoes! Little goody two-shoes!" [begins to sucker-punch Ash] Evil Ash: "Goody little TWO-SHOES! Goody little TWO-SHOES!" HEHEHEHEHE! [honk honk honk] Evil Ash: "GOODY LITTLE TWO-SHOES! GOODY LITTLE..." Ash: [cocks shotgun and points it under Evil Ash's nose] [nods head] Ash: [bLAMMO!] "I ain't that good." Ash: "Alright. Who wants some?" Deadite Captain: "Cry Havoc and let loose the Dogs of War!" Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Hmm. Jeg synes det er merkelig at folk her synes det er lett å sitere strofer/setninger med flere titalls (om ikke hundrevis) ord. Jeg for min del foretrekker enkle innstikk som så og si alle husker. De jeg kommer på at jeg har brukt: - I want to play a game. (Saw) - Gjerne i sammenheng med treningsapparatene på Nidarø Gym og/eller karsken til en nordtrønder som går i klassen min. - A glitch in the Matrix. (The Matrix) - Som regel i sammenheng med 2. ordens inhomogene differensialligninger. - I'll be back. (Terminator) - Toalettbesøk. - Very nice!. (Borat) Endret 6. mars 2007 av LarsP Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Noen sitater fra Lebowski som lett kan brukes i mange sammenhenger. Walter Sobchak: Do you see what happens, Larry? Do you see what happens when you fuck a stranger in the ass! Walter Sobchak: This is what happens when you fuck a stranger in the ass! (Blond Treehorn Thug: [holding up a bowling ball] What the fuck is this?) The Dude: Obviously you're not a golfer. Brandt: Well, Dude, we just don't know. The Dude: Where's the fucking money Lebowski? That rug really tied the room together. Walter Sobchak: You mark that frame an 8, and you're entering a world of pain. The Dude: Hey, careful, man, there's a beverage here! Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling. Nihilist #3: I fuck you in the ass, I fuck you in the ass, I fuck you, I fuck you, I fuck you, I fuck... The Dude: Yeah, well. The Dude abides. The Dude: Fortunately, I'm adhering to a pretty strict, uh, drug, uh, regimen to keep my mind, you know, uh, limber. The Big Lebowski: Are you employed, sir? The Dude: Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. The Dude: At least I'm housebroken. Brandt: This is our concern, Dude. Walter Sobchak: Life does not stop and start at your convenience, you miserable piece of shit. The Dude: This is a private residence, man! The Dude: Ow! Fucking fascist! The Stranger: Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, he eats you. (Jackie Treehorn: Refill?) The Dude: Does the Pope shit in the woods? The Big Lebowski: Stop talking! Talk faster! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Any of you fuckin' pricks move and I'll execute every motherfuckin' last one of ya! Fint sitat, bruker det hver gang jeg skal rane noe. Lebowski er nok min favorittfilm, men om den er den mest siterbare ... Nobody fucks with the Jesus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå