Gå til innhold

Trenger EKSPERT hjelp - pc til max 9000!

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant først denne siden her i dag å må sei at her har ej gått glipp av nokke, genial side! men nokk off-topic :)

Skal kjøpe meg en bærbar-pc for første gang, har en pc fra før men ingen bærbar!

Desse kriteriene her må ej sette :

MINIMUM 1gb ram

Vil ha ca 15" skjerm

Minimum 100gb harddisk

Best mulig prosessor, har 0 peiling på det igrunn..

Bra skjermkort

Aller helst Dvi-utgang, visst ikkje må den ha Vga

Ting ej skal bruke pc`en til :

Internett

Spill (ingen som trenger bra grafikk)

Koble den til plasmaen for å sjå HD-filmer (720p) og alle andre sort filmer.

Håper dere kan komme med mange tips og anbefalinger ettersom jeg MÅ bestille pc`en før klokken 2 i morgen! :dontgetit:

Endret av Jensen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mangler ett vesentlig punkt i ønskelista di: pris. I det området du beveger deg er det vel fortsatt standardsvaret Compal HEL80 som passer bra, denne har ikke DVI-utgang, men for ca kr 10 000 får du ett oppsett som passer bra til alle bruksområdene dine. Se www.multicom.no.

DVI-utgang kan du få med bla. Dell Inspiron 9400. Denne har 17" skjerm, og er å få kjøpt til rundt 10 000 med konfig som er bra nok for ditt bruk.

Lenke til kommentar

så jeg burde kjøpe en såpass dyr pc for at den skal bli bra nokk til mitt bruk? er ikkje så farlig at det blir så veldi bra bilde på skjermen på den bærbare så lenge det blir bra på plasmaen, utruli vanskeli å finne "den rette pc`en"!

Lenke til kommentar
Den fra multicom koster jo godt under 9000 og oppfyller jo alle kravene foruten et, men det går jo an å kjøpe adapter til DVI da ;)

8088693[/snapback]

adapter til dvi? nei. adapter fra dvi til vga, ja. DVI har digitale og analoge signaler mens vga bare har analoge. Du kan kjøpe en omformer som gjør om disse til til digitale men det er dyrt.

Lenke til kommentar
hva slags spill er det du spiller?

8088760[/snapback]

Jeg tror egentlig ikke han tenker å spille noen krevende spill men nevner at skjermkortet må være bra med tanke på tv...om det er det han mener så kan han klare seg med en billigere pc enn de som jeg listet opp...

Kan ikke du komme med litt mere tydelig info om hva maskinen skal brukes til?

Her er en som du kan se på, men mulig du klare deg med en enda billigere..

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326716

Endret av Gega
Lenke til kommentar

eneste jeg må si meg skeptisk på der er at jeg gjerne skulle kjøpt min pc fra den lokale expert butikken, er greit med tanke på service å sånne ting..

kan dere komme med noen tips fra billig (ca 6000 og helt opp til 13.000) blir enten en billig ok en eller en dyr veldi bra en

Helt umulig å bestemme sej når man har så lite peiling som jeg har :(

Lenke til kommentar

ok, skal gjøre jobben lettere for dere..

Det MÅ vere en Acer

Skal brukes til å kobles på tv med best mulig bilde til en ok pris (skal bare brukes til å sjå tv-serier å sånt)

Brukes til internett og spill som ikkje trenger store kraften

MAX 15,4" skjerm

MAX pris 8000

Lenke til kommentar

Jeg ville også styrt unna Vista en stund til. Det er mange program som foreløpig ikke støtter Vista. I tillegg krever det mye av maskinvaren, jeg tror 1 gig minne er lite for å kjøre Vista, selv om mange sier det er tilstrekkelig.

Skal du ha windows anbefaler jeg fortsatt XP, gjerne i media-center utgaven.

Lenke til kommentar

dem fant selfølgeli ikke den nederste dem på expert-kjeden, finnes det en nyere utgave av denne eller? utroli kjipt når jeg endeli hadde omtrent bestemt meg for den.

Tv-kort? Hmmm..vet ikke hva det vil innebære jeg, trenger ikkje kanaler å sånt på pc`en men trenger å koble pc`en til tv`en.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...