Ripper overclock Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 jeg har et abit kx7 333 kort. når jeg går i biosen har jeg "soft menu 3" som jeg kan gå inn å forandre cpu innstillingene. på fsb'en står det at jeg kan velge mellom 100-250 fsb! dette synest jeg er litt rart... er dette riktig? jeg skjønner heller ikke dette med å låse opp xp'en... hvorfor kan jeg stille fsb, multiplier og vcore uten å ha låst opp cpu'en??? vil det ha noe å si om jeg låser den opp? jeg kjøpte i sommer det jeg trengte for å gjøre det, men har ikke giddet å gjøre det ennå... :smile: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 FSB kan du stille uavhengig av multiplier. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Ja det er riktig at du kan velge helt opp mot 250mhz FSB. Ikke regn med at det går an å bruke den da, 500mhz FSB er det ikke mange kort som klarer :wink: Det er bare multiplier som er låst. Du kan sikkert skifte den i BIOS, men hvis du prøver å starte maskina da har den sikkert hoppet tilbake til vanlig hastighet igjen.. Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 feil der panzerFaust... når jeg setter multiplier på 13+(13,5) så blir den der... orginalt er 12,5. kan maskina bli mere stabil av å låse opp cpu'en kanskje...? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Du har tydeligvis en orginalt ulåst CPU. Det er noen av dem også. Da kan du leke med både FSB og multiplier som du vil (så lenge maskinvaren klarer å holde følge) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hehe, fadern har en orginal ulåst t-bird 1400, han skjønnte ikke hva som var så bra med det..... (jeg var i ekstase) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå