Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

langtidsforelsket i bestevenninne, hjelp!


Gjest anogjest

Anbefalte innlegg

Gjest anogjest

Det har seg slik at jeg har vært forelsket i bestevenninnen min så lenge vi har vært bestevenner (over 1 år). For et par måneder siden var jeg så dum at jeg fortalte at jeg likte henne på en "ikke-vennskapelig-måte" på en fest mens vi begge var drita. Hun begynte å grine og fortalte meg at hun ikke kunne ha slike følelser for meg. Det eneste vi har snakket om det senere er at hun spurte meg om det var sant dagen etterpå og jeg svart "ja". Samt noen meldinger vi har sendt til hverandre i fylla. Vi har vært gjennom svært mye sammen. Hun var kjæreste med min andre bestevenn, rusproblemer og en hel andre ting. Hun vet ikke at jeg har vært forelsket i henne så lenge selv om jeg tror hun vet det. Men hun vil på en måte ikke vite det. Tror ikke hun vet hvor sterke følelser jeg har for henne. Vi er ekstremt gode venner og jeg vet ting om henne ingen andre vet om. Andre folk synes vennskapet vårt er rart og jeg har ofte blitt spurt om det er noe på gang. I det siste har vennskapet vårt strekt seg enda lengre. Jeg sier ofte at jeg elsker henne og hun sier det samme. Jeg er ganske sikker på at hun mener det. Selv om jeg ikke vet på hvilken måte. Av og til lurer jeg på om hun har følelser for meg. Vi har begynt å kose med hverandre når vi ser på film og "beføle" hverandre på en ikke-seksuell måte. Jeg blir ekstremt sjalu når jeg ser henne med andre gutter og det preger hverdagen min mye. Når vennskapet vårt er bra og hun ikke holder på med andre gutter har jeg det bra, men ellers er det et helvete. Av og til lurer jeg på om det er hvert å leve. Jeg tror aldri de følelsene mine for henne forsvinner, og det skremmer meg mer enn noe annet. Men når jeg går sammen med henne forsvinner alt det dårlige og det er himmelsk. Men jeg ønsker mer... Hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke ha det sånn som nå. Noe må gjøres men jeg vet ikke hva!

 

Beklager at det ble langt og rotete men håper noen kan komme med noen gode råd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gamle er dere ?

Dette er naturlig og vil løse seg med tiden.

Men siden jeg satser på at du er veldig glad i henne som venn så ikke press på!

da blir det bare merkelig.

hvis hun vet at du er keean på henne så vet hun det. ikke noe er værre enn å bli konstant minnet på det.

gi dette tid for all del.

 

Lykke til vidre.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Vi er begge 15 år. Jeg har også trodd dette ville løse seg med tiden. Men de følelsene har ikke forsvunnet enda, etter et år. Det kan da ikke være normalt. Jeg "presser" ikke så mye på, men man kan si jeg prøver å tøye litt grenser når vi er fulle. Vi pleier ofte å rote når vi er fulle.

Lenke til kommentar
Vi er begge 15 år. Jeg har også trodd dette ville løse seg med tiden. Men de følelsene har ikke forsvunnet enda, etter et år. Det kan da ikke være normalt. Jeg "presser" ikke så mye på, men man kan si jeg prøver å tøye litt grenser når vi er fulle. Vi pleier ofte å rote når vi er fulle.

8086825[/snapback]

 

Det med å tøye grenser i fylla er dålig idè! ikke bra greier.

Ta det rolig i EDERU tilstand!

dere er begge 15år. dere har hele livet forran dere, og hvis du respekterer henne som en god venninne lar du henne få tid til å finne ut av hva HUN vil.

 

IKKE NOE FYLLEUTNYTTING HELLER :p

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Vet det ikke er særlig smart/kanskje dårlig gjort men det er bare så fristende! Men ja, jeg skal la henne få litt tid...

8087137[/snapback]

 

Jeg hadde sagt det var utnytting hvis du skjenker henne for å få det du ikke kan få i ederu tilstand.

Men time will show.

Lenke til kommentar
Vi er begge 15 år. Jeg har også trodd dette ville løse seg med tiden. Men de følelsene har ikke forsvunnet enda, etter et år. Det kan da ikke være normalt. Jeg "presser" ikke så mye på, men man kan si jeg prøver å tøye litt grenser når vi er fulle. Vi pleier ofte å rote når vi er fulle.

8086825[/snapback]

Dere er så pass unge at dere begge sikkert ikke helt vet hva dere vil.. Spes ikke jenta.. Siden hun roter med deg i fylla, men ederu ikke helt vet hva hun føler får deg..

 

Ikke stress, ta livet med ro.. Du trenger ikke slå deg til ro helt enda :p hehe..

Lenke til kommentar

Har hatt omtrent samme situasjonen selv, og det løser seg det skjønner du ;)

 

Jeg også fortalte henne det, og selv om ting kanskje ble litt rart til å begynne med, gikk det fort tilbake som det var. Men for meg så var dette noe jeg ikke ville skulle skje, å jeg klarte da å slutte å tenke på det etterhvert, og vi er da fortsatt bestevenner :) (2-3 år siden dette nå)

 

Men du må jo tenke litt på om dette er noe du vil eller ikke. Jeg ville altså ikke (selv om jeg var dødsforelska), og kom over det, og synes i dag at det var det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...