Gå til innhold

Erfaringer med B&W CM7?

Anbefalte innlegg

For en 4-5 år siden kjøpte jeg mitt første anlegg - 2 stk CV V12-F kombinert med en NAD T762 Surround Reciver. Jeg ser at CV får mye pepper her inne, men som førstegangshøytalere til et gutterom har de rett og slett vært geniale. De har gjort jobben sin bra og tatt imot all juling med bravur.

Nå føler jeg meg imidlertid klar for noe nytt. En av grunnene er at høytalerene ikke akkurat er så slanke at det gjør noe, så for en hybeltilværelse er de ikke akkurat idielle. Jeg føler heller ikke at de er spesielt gode for nyte musikk på et litt lavere volum.

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe B&W CM7. Jeg falt pladask for utseende til disse høytalerene og de låter vanvittig bra.

Så, over til spørsmålene mine:

Vil NAD T762 fungere bra ilag med et par CM7?

Er det noen andre høytalere i samme prisklasse jeg bør vurdere?

Er det noe poeng med høytalere til 12 store når jeg stort sett spiller av musikk fra pcen min? Samtlig mp3-filer jeg har i samlingen min er enten rippet fra mine egne cder eller lastet ned i god kvalitet (192kbps minimum).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

System Audio 1750 er en høyttaler jeg ville lyttet på. Pen å se på og spiller ekstremt bra i forhold til pris.

En god høyttaler vil øke lydkvaliteten selv om du spiller av komprimert musikk, men du har selvsagt mye å hente på en bedre kilde.

Jeg bruker selv pc som kilde, men med en DAC imellom lydkort og forstererker. Har du en god DA-konverter og spiller av ukomprimerte formater som f.eks FLAC får du lydkvalitet som er likestillt med en god cd-spiller. Spiller av endel mp3'er selv, men holder meg til 320kbps. Skal ærlig innrømme at jeg må finlytte for å klare høre forskjellen på det og cd-kvalitet.

Lenke til kommentar

CM7 har blitt diskutert i denne tråden hvor det er en del info.

Rent spesifikasjonsmessig burde T762 gjøre en grei jobb, men jeg ville satset på en sterkere integrert stereoforsterker om du ikke skal ha surround. Da ville jeg valgt en sterkere surroundforsterker.

Lenke til kommentar

Jeg hadde store planer om å utvide anlegget med flere høytalere når jeg kjøpte det, men her sitter jeg fem år senere og kjører stereo. :p

Jeg har vurdert å selge T762 og heller kjøpe meg en stereoforsterker, for jeg kommer ikke til å utvide til surround med det første. Hva kan jeg forvente å få for T762 i dag? Den kostet jo 10.000 når jeg kjøpte den, så er det realistisk å håpe på halvparten?

Lenke til kommentar

Jeg har vært på hifiklubben og prøvelyttet Denon PMA-1500AE og var veldig imponert over det jeg hørte. Jeg har imidlertid vurdert å gå et stykke opp når det gjelder forsterker, for jeg merket at på lave volum klarte ikke PMA-1500AE helt å utnytte potensiale i CM7. Selgeren på hifiklubben foreslo PMA-2000AE som et alternativ. Det er jo selvfølgelig en helt annen prisklasse, men om jeg får noe som virkelig klarer å utnytte det som bor i CM7 på både høyt og lavt volum er jeg villig til å betale for det.

Hva synes dere? Er PMA-2000AE den beste forsterkeren til CM7 i sin prisklasse?

Jeg har også et spørsmål om effekten til PMA-2000AE. Den er oppgitt til å være 2*80w, mens en del konkurrenter i de samme prisklassene har 2*200w eller mer. Jeg vet man ikke skal se seg blind på tall, men vil PMA-2000AE sparke fra seg like godt som konkurrentene sine på tross av dette?

Synes forøvrig jeg fikk kjempe service at gutta på hifiklubben i Drammen. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Denon pma-1500ae, kan ikke si jeg var så imponert. Pen og se på, men det var omentrent det. Til mitt oppsett ble det alt for nøytralt og direkte kjedelig. Byttet den ut med en Vincent sv-226mk2 og merket enorm forskjell. Spesiellt i bassområdet. Jeg ville også tatt en titt på Primare I21 som jeg tror kan være en god match til B&W.

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på Hegel forsterkeren, men det ble nevnt på AVforum at Hegel og B&W ikke matchet hverandre så godt.

Har du en link til en norsk forhandler av Primare I21 phax?

Jeg må ærlig innrømme at jeg likte PMA-1500 veldig godt ilag med CM7, så tror dere jeg faktisk vil høre noen forskjell på forsterkere i PMA-2000 sin prisklasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...