Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser, henger så blir det svart.

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem.

Når jeg spiller vil bildet på et tidspunkt fryse og den "siste lyden" vil henge seg opp. Deretter blir bildet svart og det kommer opp "no signal" på skjermen. Jeg har latt den stå slik en stund uten endring.

Tempraturene mine er innenfor det normale, pcen er ikke overklokket.

Problemet er ikke regemessig da det kan skje 2 ganger på 10 minutter eller ikke en eneste gang på mange timers spilling.

spec:

x1950 pro AGP

2048mb OCZ el latency platinum rev.1

A64 3200+

MSI K8N neo platinum

skiftet til det nye gfx-kortet for en måned siden, har en aspire 500w psu.

har Catalyst 7.2, brukte 7.1 før skjedde da også.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør gjøre ved slike problemer er å teste både minne og harddisk... Test harddisk med HDTune og minne med memtest86 (har desverre ikke link). Vis du ikke finner noen feil der kan det jo kansje fungere med en god gammeldags formatering ;)

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg prøvde først formatering men det hjalp ikke så mye.

Problemet "endret seg" til å ikke henge opp lyden, det blir bare stille, skjermen blir deretter svart men jeg får ingen "no signal". Det har også gått over til å skje sjeldent i Battlefield men det skjer veldig raskt i andre spill jeg har spilt.

Jeg kjørte HDtune og fikk alt ok. Kjørte ikke Memtest men Windows Memory Diagnostic og fikk ingen problemer.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem for et år siden. Prøvde alt mulig og konkluderte med at det var skjermkortet som hadde tatt kvelden. Jeg fant aldri noe galt med noe som helst, men har kjøpt nytt skjermkort og det funker fint nå.

Prøv å kjøre en benchmark som f.eks siste versjon av 3dmark. Dersom det samme skjer der er det mest sansynlig skjermkortet som har tatt kvelden.

Det kan også være minnebrikken(e) din(e) som har tatt kvelden. Prøv memtest86 som fyren over her sier.

Anbefaler deg å prøve med ett annet skjermkort.

Lenke til kommentar

Hva med HDTune?

Edit: Leste ikke posten godt nok, så nå etter på at spørsmålet var besvart...

Har du endret på noe i BIOS? Kan prøve å sette denne til default (selv om jeg tviler på at det vil hjelpe)...

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemer, bare jeg fikk masse rare pixler opp på skjermen nå skjermkortet ble belastet ( spill og tester osv.. ) Så plutselig, kom pixlene opp, ble helt svart, var sånn i noen sekunder, også mistet skjermen kontakt med pcen, eller så restartet den seg..

Så jeg regnet med at skjermkortet var defekt, siden dette skjedde vær gang jeg kjørte sånn skjermkort tester.

Så i går, fikk jeg en pakke ifra komplett med et nytt skjermkort i... Nå fungerer ALT som en drøm igjen.. =D

Så, er 99% sikker på at skjermkortet ditt er defekt, selvom du ikke har klokket det eller noe, så kan det jo kanskje være skadet når du fikk det ifra Komplett? Men uansett, du har jo garanti, pluss du ikke har klokket det.. Så er INGEN problem med å få komplett til å sende deg ett nytt et..=)

Dem er snille sånn sett ( skjedd meg 3-4 ganger, fikk nye deler alltid )

Så, ring/send mail til dem og forklar problemet, vær ærlig, så ordner det seg.=)

Lykke til.

Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...