Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lov for meg (16år) å ha sex med ei på 15 år?

Gjest Gjest!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest!

Hei! Jeg tillater meg å bruke gjestefunksjonen, da jeg ikke vil at dette skal knyttes til brukeren min.

Til saken: Er det lov for meg å ha sex med ei på 15 år?

Jeg er da 16 år.

Har hørt mye om at hvis begge parter er villige, er det greit. Men da kan vel en 17åring ha sex med en 9åring, så lenge begge har lyst?

Er litt usikker på dette, og hadde satt pris på svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg tillater meg å bruke gjestefunksjonen, da jeg ikke vil at dette skal knyttes til brukeren min.

Jeg er da 16 år.

Har hørt mye om at hvis begge parter er villige, er det greit. Men da kan vel en 17åring ha sex med en 9åring, så lenge begge har lyst?

8086365[/snapback]

nei det er ikke lov ;)

hu kan da annmelde deg (hvis hu vill) å da sliter du ;)

Lenke til kommentar

Her er teksten direkte fra loven:

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

15 og 16 år vil ikke bli sett som ulovlig siden det er et kjent fenomen at jenter ofte ligger litt foran sånn gjennomsnittlig. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er da 16 år.

8086365[/snapback]

nei det er ikke lov ;)

hu kan da annmelde deg (hvis hu vill) å da sliter du ;)

8086402[/snapback]

Nope. Hvis hun går med på å ha samleie så kan hun ikke regne med å få ham dømt, siden de er så like i alder.

Lenke til kommentar
Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

15 og 16 år vil ikke bli sett som ulovlig siden det er et kjent fenomen at jenter ofte ligger litt foran sånn gjennomsnittlig. ;)

8086437[/snapback]

trudde det var sånn at begge måtte være 16 år for å ha sex jeg. er vist ikke det da :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Fint.. Har idag blitt "nesten" tatt på senga av pappa.. Med dama naken under dyna, og jeg i bar overkropp liggende ved siden av... Vi hadde jo akkurat hatt sex.. :p Så, kom han brasende inn og sa ifra at det var mat. Tenker at han skjønte hva som skjedde.

Mamma nevnte akkurat at jeg må passe på, for hun er bare 15 år osv. Og at det var ulovlig og straffbart og ha sex med ei på 15 år.

Men, da stoler jeg på kilden din datating, og viser denne til mamma neste gang hun nevner det! :D

Lenke til kommentar

8086437[/snapback]

trudde det var sånn at begge måtte være 16 år for å ha sex jeg. er vist ikke det da :p

8086483[/snapback]

Seksuell lavalder sier bare noe om slags skillelinje mellom barn og voksne. Barn under 16 kan ha sex, barn/ungdom rundt 16 år kan ha sex, ungdom/voksne over 16 år kan ha sex, men voksne over 16 og barn under 16 kan ikke ha sex.

Lenke til kommentar

E du glad i jenta, og dere begge vil dette her så ser ikke jeg problemet med det. Det er som folk her inne sier. Den loven er for å beskytte barn mot voksne. Slik jeg ser det er ingen av dere voksne enda, og dere er glad i hverandre.

Lenke til kommentar
Fint.. Har idag blitt "nesten" tatt på senga av pappa.. Med dama naken under dyna, og jeg i bar overkropp liggende ved siden av... Vi hadde jo akkurat hatt sex.. :p Så, kom han brasende inn og sa ifra at det var mat. Tenker at han skjønte hva som skjedde.

Mamma nevnte akkurat at jeg må passe på, for hun er bare 15 år osv. Og at det var ulovlig og straffbart og ha sex med ei på 15 år.

Men, da stoler jeg på kilden din datating, og viser denne til mamma neste gang hun nevner det! :D

8086518[/snapback]

Du kan godt banke i bordet med denne adressen. Norske lover på nettet. :)

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#196

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Hehe.. Det skal jeg hvis mamma prøver seg igjen.. :p

Men sånn er vel omtrent alle foreldre.. Litt gammeldagse, og beskyttende for sine små barn.

Gruer meg egentlig til jeg kommer i samme situasjon som pappa idag, det å komme brasende inn på rommet til lillegutt liggende naken med dama i senga... Blir vel litt sånn jeg da og tror jeg.. :p Men så tenker jeg sikkert: "Uff, jeg husker den gangen pappa...."

Takk for kjappe svar forresten! :)

Lenke til kommentar
Hehe.. Det skal jeg hvis mamma prøver seg igjen.. :p

Men sånn er vel omtrent alle foreldre.. Litt gammeldagse, og beskyttende for sine små barn.

Gruer meg egentlig til jeg kommer i samme situasjon som pappa idag, det å komme brasende inn på rommet til lillegutt liggende naken med dama i senga... Blir vel litt sånn jeg da og tror jeg.. :p Men så tenker jeg sikkert: "Uff, jeg husker den gangen pappa...."

Takk for kjappe svar forresten! :)

8086624[/snapback]

Seksuell lavalder ser ut som et populært tema, ja

<.<

>.>

Lenke til kommentar

Det er ikke lov (i teorien) men loven må gi unntak ved så små aldersforskjelder.

har da hatt meg med en som var 2år yngre enn meg og hun var under 16 da.

fikk også streng beskjed av mamma om å "passe meg"

ga max faen, men var litt noya for at morra hennes skulle annmelde meg (kom inn på oss)

Lenke til kommentar

Seksuell lavalder i norge er 16 år, Dermed er det eit lovbrudd uansett kva alder ein ein har ( så lenge ein sjølv er over 16 år)

Men strafferamma derimot vil variere iforhold til alderen til "syndaren".

Men ja, familien hennar kan anmelde deg for sex med mindreåring. Sakene i kautokeino er eit bevis på det. der snakker ein om jenter i 14-15årsalderen, men eldre menn som utførte "overgrepa".

Loven skiller også mellom under 14 eller mellom 14 og 16.

I praksisk vil det nok ikkje bli noko problem med 15åring jente og 16årig gutt, juridisk derimot er det eit lovbrot.

Edit Retta på nokre leifer

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

yups, det er nok noe i det Jankee sier. Den største "faren" er egentlig vedkommendes foreldre. Det kan med loven i hånd politiandmelde deg. Spørsmålet er om du blir dømt, det er ikke sikkert, men uansett så er det ikke morsomt og bli kallet inn i politiavhør og å gå gjennom hele den smørja. (sjansen for at noen rykter spres er også overhengende hvis det skulle skje)

Lenke til kommentar
yups, det er nok noe i det Jankee sier. Den største "faren" er egentlig vedkommendes foreldre. Det kan med loven i hånd politiandmelde deg. Spørsmålet er om du blir dømt, det er ikke sikkert, men uansett så er det ikke morsomt og bli kallet inn i politiavhør og å gå gjennom hele den smørja. (sjansen for at noen rykter spres er også overhengende hvis det skulle skje)

8086890[/snapback]

Det skal veldig gode advokater til for å dømme deg får å ha pult ei jente som er ett år yngre. De må bevise at dere ligger flere år unna hverandre i fysisk/psykisk utvikling, og det er ekstra vanskelig siden jenter modnes fortere i den alderen.

Lenke til kommentar

8086890[/snapback]

Det skal veldig gode advokater til for å dømme deg får å ha pult ei jente som er ett år yngre. De må bevise at dere ligger flere år unna hverandre i fysisk/psykisk utvikling, og det er ekstra vanskelig siden jenter modnes fortere i den alderen.

8086921[/snapback]

det var vel hele poenget mitt?

At man neppe blir dømt, men at det er ganske "kjedelig" å bli satt i søkelyset......

Kan vel også legge til at dere jeg vokste opp var det ikke uvanlig at mange gutter i 16-18 års alderen hadde seg med jenter i 14-15-16 års alderen. Ingen av dem ble dømt for noen ting, men jeg skal love deg at de begynte å svette litt når de ble kalt inn til avhør hos politet fordi forelderene hadde funnet ut forholdene og lagt inn anmeldelse......

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...