Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er dette enkelt å gjøre selv? har en gammel meopta axtomat 3 forstørrer, men ikke noen kar eller kjemikalier enda. Pappa har drivi med mørkerom på hans yngre dager, så han skal hjelpe meg, men han vet ikke noe om å fremkalle diasfilmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette enkelt å gjøre selv? har en gammel meopta axtomat 3 forstørrer, men ikke noen kar eller kjemikalier enda. Pappa har drivi med mørkerom på hans yngre dager, så han skal hjelpe meg, men han vet ikke noe om å fremkalle diasfilmer.

8086230[/snapback]

Nei dias er ikke noe du gjør selv uten videre... Det er fullt mulig, men da bør du ha en del erfaring med temperaturkontroll og fremkalling generelt. Kjøp det du trenger for å fremkalle svart/hvitt, og når du har fremkalt en haug med filmer, og kan gjøre det i søvne, kan du begynne å tenke på dias. Kjemi til E-6-fremkalling holder seg dårlig, så du må også ha en del filmer klar og fremkalle alt i løpet av et par dager etter at kjemien er blandet.

Og forstørreren får du ingen nytte av med dias....

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar

Husk at bl.a. RedLab i Oslo har greie priser på fremkalling av E6. Tror jeg betaler noenogfemti kroner for en ferdig fremkalt rull - så du kan fortsatt ha det gøy med dias!

Med vennlig hilsen stolt eier av 40 ruller med Velvia 50 (kjøpt på tilbud fra Preus!) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...