Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lov til å formatere - HP nx7400

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt nå...

Har kjøpt en HP nx7400 med XP proff - og her lå installasjonsfiler på en egen partisjon og ingen CDer fulgte med. Slikt skal man selvsagt ikke ha noe av, så jeg fikk ordnet med CDer fra HP support og satte i gang med å sette opp partisjoner og OSer slik jeg ville ha dem.

Men: etter noen installasjoner (testing, testing... blandt annet testet partisjonering med GParted) får jeg ikke lenger lov til å formatere partisjonene mine, og har ingen ide om hva dette skyldes.

Starter en WinXP-installasjon, og kommer til partisjonering. Deler opp og velger en partisjon å installere på. Starter så formateringen, men får med en gang beskjed om at disken ikke lar seg formatere.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har et liknende problem. En kompis har kjøpt pcen du nevner:

nx7400

og jeg skal kjøre en clean XP install på den (ekte, ikke pirat).

Men når jeg booter fra cden, så går det ca ett minutt (laster inn drivere) og plutselig står det at den ikke finner noen disk å installere på.

Hvordan løser jeg dette problemet? Må jeg laste inn nye diskdrivere?

Lenke til kommentar

Velger å komme med løsningen på mitt eget problem. Fikk hjelp av en kar fra HP kundeservice på online chat:

"Please restart the notebook and go to computer setup utility(BIOS). Go to System Configurations and select the option which reads as "Device Configurations".I suggest you to disable the Sata Native Mode. After disabling the sata native mode, please try to install Windows XP in the notebook."

Dette fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...