Gå til innhold

Kjøp/salg av aksje på nett - praktisk info

pfa87

Anbefalte innlegg

Hei, hvor bør man handle aksjer på nett. Har hørt om nordnet.no, er det en ok forretning? Lurer dessuten på om slike nettsider tar en viss andel av fortjenesten når aksjene selges, og om det i så fall er snakk om mye?

Hyggelig hvis noen kan svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Dinside har skrevet om aksjehandel, og Nordnett har vel vært et bra alternativ. Nøyaktig priser får du sjekke opp, men jeg tror de tar et beløp pluss provisjon. Både ved kjøp og salg.

Lenke til kommentar
Lurer dessuten på om slike nettsider tar en viss andel av fortjenesten når aksjene selges, og om det i så fall er snakk om mye?

8085854[/snapback]

Jeg synes www.netfonds.no har litt bedre grensesnitt enn Nordnet.

Du betaler ikke noe av "fortjenesten", det vanlige er å betale en viss del av totalsummen på handelen. Det kalles kurtasje.

På Netfonds koster det minst 35,- kr pr handel, eller 0,15% av totalsummen dersom dette er over 35,-. Handler du for 10.000,- blir det 150,- å betale. Dette gjelder både ved kjøp og salg.

De har også andre kombinasjoner, med høyere minstepris, og lavere %-sats (0,05%), som lønner seg hvis du handler for større beløp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Nordnet er visst bedriten dårlig etter hva jeg har hørt, mye delay på 10 min + Ikke bra.

8126035[/snapback]

Forsinkelsen er vel heller vanlig - og flere selger en premium-funksjon hvor du har live (eller mer "live") oppdateringer.

Lenke til kommentar

Vel.. har kjøpt igjennom DnbNor en stund nå.. kjøper alltid minste børspost (noe som gir en pris på 6000-12000 som vanlig..)

har ikke opplevd at kurtasjen (beløpet banken/nettmegleren/megleren) har vært mer enn minimumsbeløpet på 95,- ,men syns detter egentlig er dyrt nok.. har vurdert nordnet, men syns grensesnittet til dnb er bedre.. selvom det nok er mye å spare om man vil.. de 3 første månedene er det 9,- som minstekurtasje (eller 0,5% om det går over) etter dette blir det 35 kroner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...