Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Data'n henger seg..... [Problemet ikke løst..]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har temmelig ny maskinvare, se profilen. Sist jeg klokka for å teste maskinen, så fikk jeg ofte bluescreens og opplevde at maskinen kunne henge i et minutt, før den "våknet igjen".

Nå kjører jeg Vista Ultimate, og jeg lurer på om det er programvaren som henger maskinen. Kan tenkes at enkelte drivere og funksjoner ikke er helt modne ennå.

Har ikke testet XP på denne maskinen, men det har jeg heller ikke lyst til. Har nedklokket CPU, da jeg ikke trenger dette. Er ingen gamer, og slik jeg ser det, er det kun gamere som vil tjene på å klokke systemet sitt.

Men kan jo anbefale til trådstarter at du sjekker hvorvidt det er spesielle ting du gjør rett før maskinen henger seg. kanskje det er et program du tester eller noe du nylig har installert.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring skal alle BIOS'er kunne stilles tilbake til default. Når du starter opp pc'en trykker du en knapp (hos meg F2) for å komme inn i bios, når du er der inne leter du litt rundt etter "Set to default" eller noe lignende. Men ville ikke stilt på noe annet var jeg deg...

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar

Nei, knappen er ikke på hovedkortet. Den er inne i BIOS :!:

Når du starter opp maskinen, så trykker du "delete" knappen(det gjør i hvertfall jeg). Og da skal du komme inn i BIOS. Og når du har kommet deg inn i BIOS, så bare ser du etter en "knapp" som det står: Set to default. Også trykker du på den, og da må du bare går ut av BIOS og lagre. Og da starter maskina seg på nytt.

Så får vi håpe det fungerer :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei, knappen er ikke på hovedkortet. Den er inne i BIOS :!:

Når du starter opp maskinen, så trykker du "delete" knappen(det gjør i hvertfall jeg). Og da skal du komme inn i BIOS. Og når du har kommet deg inn i BIOS, så bare ser du etter en "knapp" som det står: Set to default. Også trykker du på den, og da må du bare går ut av BIOS og lagre. Og da starter maskina seg på nytt.

Så får vi håpe det fungerer :thumbup:

8096598[/snapback]

Har jo fiksa det da... I går.... :cool:

Lenke til kommentar
3 år gammel, da har du nok ingen garanti... Og vis du ikke får testet minne og harddisk, må du nok gjøre det "manuelt". Dvs du må prøve å ta ut diverse komponenter til å se om pc'en fungerer, dette er lettere om du har to ram brikker og to harddisker. Da tar du bare ut den ene og ser om den andre fungerer, og omvendt. Vis du har kun en ram brikke eller kun en harddisk, må du prøve å bytte komponenten med en annen. Anbefaler deg å bruke antistatisk armlenke når du driver med slikt arbeid, eventuelt få en dyktig person til hjelpe deg.

8091314[/snapback]

Quoter meg selv her, har du gjort det jeg foreslo her? Tror dette er problemet vis det ikke var BIOS...

Lenke til kommentar
3 år gammel, da har du nok ingen garanti... Og vis du ikke får testet minne og harddisk, må du nok gjøre det "manuelt". Dvs du må prøve å ta ut diverse komponenter til å se om pc'en fungerer, dette er lettere om du har to ram brikker og to harddisker. Da tar du bare ut den ene og ser om den andre fungerer, og omvendt. Vis du har kun en ram brikke eller kun en harddisk, må du prøve å bytte komponenten med en annen. Anbefaler deg å bruke antistatisk armlenke når du driver med slikt arbeid, eventuelt få en dyktig person til hjelpe deg.

8091314[/snapback]

Quoter meg selv her, har du gjort det jeg foreslo her? Tror dette er problemet vis det ikke var BIOS...

8109247[/snapback]

Har kunn prøvd BIOS greiene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...