Gå til innhold

Endret CPU Ghz => Svart skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sleit med å finne speedstep når jeg tok en kjapp titt etter den i stad. I hvilken meny vil den i så fall ligge i? Sammen med der jeg fastsatte Ghz hastigheten? Der var det i alle fall ingen speestep å velge om skulle være tilgjengelig eller ikke. Imidlertid stod det noe annet speed der som kunne disables lurer jeg på.

 

 

Imidlertid er det ikke det å fjerne eventuel speedstep som er poenget for meg. Egentlig en genial funksjon syns jeg. Det jeg bare lurte på var at jeg IKKE har MULIGHETEN til å velge annen "grunn CPU-hastighet"... Altså det som står i bios. Trodde jeg skulle hatt muligheten til å øke den selvom speedstep stod på...

Lenke til kommentar

Du kan dessverre ikke stille noe på speedstep annet enn av eller på. Men nå er ikke CMOS så hyperavansert heller da, så å lete gjennom alle menyene etter noe skal ikke være et stort problem.

 

Det er et kjent problem at speedstep og overklokking ikke hører sammen. Lev med det. Jeg for min del har også noe som heter qfan control, som justerer viftehastighet etter CPUtemperatur. Dermed har jeg det stille OG overklokket ;)

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Det er et kjent problem at speedstep og overklokking ikke hører sammen.

 

Nå skal det først sies at det virker som om PCen har blitt en del kjappere. Så da er det jo egentlig ikke noe problem...

 

Men må bare kommentere denne. For det her er jo ikke snakk om OVERklokking i det hele tatt! Det er snakk om en CPU som orginalt skal håndtere 1,7Ghz som nekter å kjøre på større hastighet enn 1,3 Ghz...

 

Men mulig det bare var du som brukte et litt feil ord (etter ordboka...)

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Det er et kjent problem at speedstep og overklokking ikke hører sammen.

 

Nå skal det først sies at det virker som om PCen har blitt en del kjappere. Så da er det jo egentlig ikke noe problem...

 

Men må bare kommentere denne. For det her er jo ikke snakk om OVERklokking i det hele tatt! Det er snakk om en CPU som orginalt skal håndtere 1,7Ghz som nekter å kjøre på større hastighet enn 1,3 Ghz...

 

Men mulig det bare var du som brukte et litt feil ord (etter ordboka...)

8087691[/snapback]

 

Tingen er vel den at speedstep ikke forandrer på fsb, men kan stille ned multiplier noen hakk. Så i ditt tilfelle vil det si at den kanskje setter multiplier til 13, men opp til 17 under load. Hvis du da har satt fsb til 130 vil dette bli 2.21Ghz...

Er ikke sikker på om det er akkurat sånn det er med din cpu, men det er vertfall sånn speedstep virker, stiller ned multiplier.

 

Vinci

Lenke til kommentar

Joda, men trodde kanskje man hadde muligheten til å sette den til 15 da f.eks. Da har den jo fortsatt mulighet for å justere opp/ned...

 

 

Men så lenge jeg veit at den går opp til 1,7 når det trengs er det jo egentlig fullstendig uten betydning :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...