genstian Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Får se til sommeren om jeg får plass i timeplanen igjen. Noe jeg oppdaget i natt var at jeg kun trengt 6timer sovn, virker som om jeg får mer REM selv i mono. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 jeg har veldig lyst selv og komme inn i et sånn rytme, dessvære ødelegger helgene for meg og det fakta at jeg er VEELDIG glad i og sove.. Artig at du bare trenger 6 timer nå Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Noe jeg syns er litt rart er at jo mindre jeg sover,jo lettere er det å våkne om morgnen. Alle sier "du kommer til å bli trøtt utpå dagen"". Men det har jeg ikke merket. Så kanskje jeg rett og slett sover for mye? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Ja, du mister også mye søvn hvis du våkner mens du drømmer. Ca 90minutter søvn (10-15min REM). Rart å tenke på at 9 timer bare er ( 9 x 15) ca 1t15min med REM. Er dessuten kjempe trøtt hvis jeg sover mer enn 8 timer. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Av prosjektet ditt, får man noe lavere levekvalitet ? Kan man få mindre levetid, psykiske problemer , problemer i hele tatt ? jeg mener ; det må da være en minus side av å sove 1,5 time. Endret 28. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
skraml Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hva skjer når du drikker deg drita? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Trro jeg skal prøve meg på dette. I håp om å få et litt bedre søvnmønster. Jeg er lei av å sitte våken uten å få sove(slik som nå) Men jeg liker meget godt å være våken om natten. Klarer å konsentrere meg mye bedre om natten og er generellt mye mer våken. Må bare få koordinert dette litt med sommerjobb osv. Skal lage meg en blogg eller noe, å prøve å holde en viss oppdatering på det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Tror kanskje jeg skal prøve en 5 naps uberman, eller så prøver jeg everyman pånytt nå som det snart er sommer og jeg får masse av tid Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Tror kanskje jeg skal prøve en 5 naps uberman, eller så prøver jeg everyman pånytt nå som det snart er sommer og jeg får masse av tid 8894217[/snapback] Fristet meg litt også, men tror rett å slett det blir for vanskelig å holde orden på. (selv i sommerferien ) Lenke til kommentar
nets Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Veldig spennende tråd, tror jeg skal prøve dette ut når jeg flytter hjemmefra. Foreldrene mine kunne umulig ha akseptert dette søvnmønsteret tror jeg. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Problemet med programmet er at det er nesten umulig. Når du ikke har sovet på lenge, inntar du en type "mikrosøvn" mens du er halvveis våken. (Altså, sover du ikke på ca 1-2 døgn, skjer dette). Kroppen sover små sekunder/minutter og du legger nesten ikke merke til det, fordi du er så trøtt at du forstår ikke hva som skjer, du er helt ruset nesten. Mikrosøvn er altså at kroppen sniker til seg søvnsekunder på vær eneste sjangse, om du setter deg ned og spiser, om du setter deg foran pcen, etc. Det er ikke farlig, men å overvinne mikrosøvnen er ubeskrivelig vanskelig. Lenke til kommentar
nets Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Ja. Har hatt sånn mikro søvn etter LAN hvor jeg ikke har lagt meg. Skulle ta bussen hjem fra et LAN, og fikk sånn "Søvn kick" som sikkert bare varte i noen sekunder sikkert hvert annet minutt under den 30 minutt lange turen. Utrolig irriterende siden du tror det har gått en time eller mer for hver gang du dupper av. Man får også hukomelse som en gullfisk da.. Endret 30. juni 2007 av Nets Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Slik jeg har har blitt fortalt om everyman, så er det REM-søvnen man dropper og at det er kun dyp søvn man er ute etter. Det høres logisk ut, for dyp søvn er det normale de første 3-4 timene i vanlig 6-8 timers søvn. Jeg har også prøvd drømme urt (Calea Zacatechichi) som øker REM søvnen og øker muligheten for lucid dreaming. På drømme urt, føles det ut som man har sovet litt for lite. Endret 30. juni 2007 av Svedge Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Lol, jeg har alltid tenkt på å få min egen døgnrytme, men for meg funker det ikke. Hva om du er hos en kompis en helg, skal du plutselig legge deg til å sove midt på dagen? Blir jo litt teit. Også det at du måååå ha med deg vekkerklokke overalt. Litt upraktisk Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Nesten alle har en vekkerklokke i lomma, den kalles vanligvis mobiltelefon. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Problemet med programmet er at det er nesten umulig.Når du ikke har sovet på lenge, inntar du en type "mikrosøvn" mens du er halvveis våken. (Altså, sover du ikke på ca 1-2 døgn, skjer dette). Kroppen sover små sekunder/minutter og du legger nesten ikke merke til det, fordi du er så trøtt at du forstår ikke hva som skjer, du er helt ruset nesten. Mikrosøvn er altså at kroppen sniker til seg søvnsekunder på vær eneste sjangse, om du setter deg ned og spiser, om du setter deg foran pcen, etc. Det er ikke farlig, men å overvinne mikrosøvnen er ubeskrivelig vanskelig. 8973865[/snapback] Hvis det stemmer så må det jo være veldig farlig å kjøre bil under et slikt eksperiment... Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Nesten alle har en vekkerklokke i lomma, den kalles vanligvis mobiltelefon. 8975918[/snapback] Ops. Tenkte jeg ikke på :!: On topic: Gjør man dette i flere år, så må det gjøre skader på kroppen/psyken.. det sier seg selv egentlig. You cannot cheat sleep Lenke til kommentar
genstian Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Ganske mange som kan det faktisk. Bare søk til rundt på nettet så finner du folk som holder på i flere måneder og enda er i live. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) *bump* - hvordan går det med søvnen, hotstian ? Ser jo det står avsluttet, men allikevel.. Endret 12. august 2007 av Fefas Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Fikk lyst til å prøve dette, men må vel vente til jeg flytter fra foreldrene mine. Måtte bare lese hele tråden (har enda ikke startet på leksene ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå