wil Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 jeg har nå fått tak i 700 MB med linux programmer. jer er jo interessert i linux så det var naturlig. så når jeg kommer på den linux maskinen å setter i cden så. for jeg ikke til å instalere et eneste linux program. alle filene virker skal jeg mene. så det er jeg som gjør noe gærlig. Kan noe forklare fremgangs måten når man skal intallere et linux program? Håper svaret kommer fort. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Det kommer helt ann på hvordan programmene kommer.. Kommer de som rpm-pakker rpm -i pakkenavn.. Er det source pakker, så må disse kompileres. Vil tro det ligger ganske så detaljerte fremgangsmåter i de pakkene..... Hvis du lurer på hvordan du pakker ut en tar.gz/bz2 så rtfm.. evt... tar xvvzf pakkenavn.tar.gz tar xvvjf pakkenavn.tar.bz2 Ptomania Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 wil er en demon.... han leker bare dum...!! WIL hold deg til windows Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 09:33, skrev zadaz:wil er en demon.... han leker bare dum...!!WIL hold deg til windows Hehe, syns nå det er greit at han spør. Men som en annen her sier, hvis du leser litt først, vil du nok greie å finne ut mesteparten av tingene selv :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 09:33, skrev zadaz:wil er en demon.... Vil bare opplyse om at det heter troll/trolling. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Mon tro om foreldrene til Wil hadde høyt stellebord.... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 ikke mobb wil da! :razz: Vi har alle vært newbies en gang. Han har vaffal intressen intressen der. Kanskje han har dyseleksi eller problemer med å lese engelsk. Er ikke alltid like lett og "RTFM" da!. Nok om det! for å installere rpm pakker kan du bruke: $ rpm -i navn-på-fil.rpm for tar.gz eller tgz: $ tar -zxvf navn-på-fil.tar.gz på tgz og tar.gz er det ofte at du bare får kilde koden og må komplimere selv. Du finner som regel en fil som heter "README" eller "INSTALL" som det står nøyaktige instruksjoner i. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå