Gå til innhold

AMD eller INTEL?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg klarer liksom ikke å velge, jeg hørt noe om at Turion 64 x2 yter litt dårligere core 2 duo, men er det merkbart, for i så fall så gidder jeg ikke jeg ikke kjøpe amd.

Hvis jeg skal game hva skal jeg satse på?

Og hvis jeg vil at maskinen skal være framtidsrettet hvilke spec bør jeg ha? :hmm:

Spill jeg kommer til å spille:

-stalker(når det kommer ut)

-Oblivion

-Dark messiah

-hl2 og cs:source

-rainbow six:vegas

Jeg skal ha windows vista og det skal være en flyt når jeg bruker vista, ikke sånn at det skal være kornete og at maskinen så vidt klarer å dra vista. Maskinen skal kunne dra vista behagelig og uten noe stress.

Innstillinger medium til høy. Bruker sjeldent antialliasing, af, hdr, dette bruker jeg sjeldent bruker heller bloom og høye innstillinger.

Maskinen skal koste maks 10000 spenn.

Jeg takker og bukker for alle inlegg, men hvis noen har erfaringer med sine maskiner kunne de da være så venlig å dele de med meg, mer relevant ville det ha vært hvis maskinen hadde turion 64x2 eller Core 2 duo.

Tusen takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg klarer liksom ikke å velge, jeg hørt noe om at Turion 64 x2 yter litt dårligere core 2 duo, men er det merkbart, for i så fall så gidder jeg ikke jeg ikke kjøpe amd.

Og hvis jeg vil at maskinen skal være framtidsrettet hvilke spec bør jeg ha? :hmm:

-Oblivion

-Dark messiah

Jeg skal ha windows vista og det skal være en flyt når jeg bruker vista, ikke sånn at det skal være kornete og at maskinen så vidt klarer å dra vista. Maskinen skal kunne dra vista behagelig og uten noe stress.

Innstillinger medium til høy. Bruker sjeldent antialliasing, af, hdr, dette bruker jeg sjeldent bruker heller bloom og høye innstillinger.

Jeg takker og bukker for alle inlegg, men hvis noen har erfaringer med sine maskiner kunne de da være så venlig å dele de med meg, mer relevant ville det ha vært hvis maskinen hadde turion 64x2 eller Core 2 duo.

8085456[/snapback]

trur ikke du vil få en god maskin til spilling for 10k.

Lenke til kommentar
Hei!

-Oblivion

-Dark messiah

8085456[/snapback]

Vet ikke om dette er svaret på spørsmålet ditt, men jeg var i samme båt som deg.

Etter det jeg forstod var core2 duo tingen.kjøpte en Acer 5684 og er kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Sjekk ut denne Eksempel 1

Eksempel 2

Disse bør være bra nok tror jeg, men fortsatt usikker på Amd eller intel valget. Tenker ofte på det, irriterer meg. :hmm:

8085523[/snapback]

Er da ikke noe å tenke på da Intel er Kongen i bærbare prosessorer og det finnes da masse tester om dette...... Merkbart i spill er det ikke men AMD er kjent for å utvikle mye varme og der igjen blir det mye viftestøy ved normalt bruk som internett og office eks.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Den laptopen du har Acer 5684 . ..Hva spiller du på den og kunne du si ulemper og fordeler?

har du kjørt 3dmark på den?

8085626[/snapback]

De spillene du spiller og skal spille så bør du ha min GO7600/X1600 med 256MB dedikert minne.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Den laptopen du har Acer 5684 . ..Hva spiller du på den og kunne du si ulemper og fordeler?

har du kjørt 3dmark på den?

8085626[/snapback]

De spillene du spiller og skal spille så bør du ha min GO7600/X1600 med 256MB dedikert minne.

8085652[/snapback]

Jeg er klar over det, det er derfor jeg har med de eksemplene, men det er en ting jeg grubler på.

Han ene sa at Acer 5684 var bra, men den har jo bare 128 mb på kortet, men kan låne inntil 512 mb. Høye innstillinger vil jo gå dårlig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...