Edorf01 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg har nettopp bygd pc med hovedkort Asus P5B-E. På hovedkortet er det 4 minnekanaler. De er plassert parvis med fargene gul og sort sammen. Jeg plasserte mine ram-brikker i den gule og sorte nærmest cpu. Jeg har 2 x 1 gig rambrikker. Er dette riktig? Det var vanskelig å lese i manul til hovedkort hva som er riktig. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Skal ikke si det absolutt 100% sikkert, men det pleier å være de to med samme farge du skal plassere brikene i. Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Tror det skal stå en i hver farge ja. En i den gule og en i den svarte, om de skal stå mot eller fra CPU er jeg ikke sikker på, men skjekk med CPUz om du kjører dual Lenke til kommentar
thrml Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvis ram brikkene er like skal de i samme farge, på den måten jobber rammen sammen. Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Tror ikke det, nettopp fått ny pc bygd fra komplett der står ram-brikkene i hver sin farge( Mine er like) Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Dette variere fra hovedkort til hovedkort, noen hovedkort skal rammen stå i to å to like porter, mens på andre hovedkort skal de stå annenhvær, f.eks grønn og blå. Lenke til kommentar
Edorf01 Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Magnuzzz: Hva er CPUz? Er det et program som sjekker om jeg kjører dual channel? På min fars dell-pc ser jeg at rambrikkene står på lik farge, slottene på hk er i sort og hvit - parvis. Dette er ulikt det jeg har gjort på min pc, der brikkene står tett sammen, på ulike farger. Jeg merker at folk er litt uenige her hvordan det skal gjøres. Det enkleste hadde jo vært om jeg kunne lest av noen plass at brikkene står i dual channel! Lenke til kommentar
severinM Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hei. På mitt Asus p5B-e Plus skal de plasseres i spor med lik farge for å kjøre dual channel. Regner med det er likt for ditt HK. cpuZ viser deg forskjellig informasjon om hardware. Blant annet om du kjører dual channel. Last ned cpuZ Endret 5. mars 2007 av severin20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå