vanetten Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Nokon som veit kor tid denne serien (80 og 120 GB) blir å få kjøpt? Evt. kor den faktisk er å få kjøpt i dag. Ser at utenlandske nettbutikkar allerede har begynt å selge den...til ein latterlig høg pris forresten... Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Her var det ikke mye hjelp å få. Hjelp gutten da! *vil også vite* :wink: -Zachzi Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Den er nettopp blitt lansert, Så dere må smøre dere med tolmodighet. Men i begynnelsen av januar kan eg tenke meg at de er kommet til lille norge. Lenke til kommentar
house Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 hmm.. serial ata.. er det noe bra enda da ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: house skrev (2002-12-10 20:24):hmm.. serial ata.. er det noe bra enda da ? Fordelen med S-Ata er at du har mindre kabler. http://www.serialata.org Les hær om s-ata, Er mangen fordeler. Men om du tenker på overførings hastigheten så er det ikke noen vits, Det er diskene som er bremsene ikke kontrolleren Lenke til kommentar
vanetten Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Det får bli neste gong! Bestilte 2 stk "vanlege" 120 GB i staden - SATA diskane er meir enn dobbelt så dyre i utlandet, så det blir fort kostbart...og i RAID kan ein vel alltids oppnå forholdsvis bra resultat med vanlege diskar. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: vanetten skrev (2002-12-10 20:48):Det får bli neste gong! Bestilte 2 stk "vanlege" 120 GB i staden - SATA diskane er meir enn dobbelt så dyre i utlandet, så det blir fort kostbart...og i RAID kan ein vel alltids oppnå forholdsvis bra resultat med vanlege diskar. Tja du få ca 15-20% ytelse økning i raid 0. Eg kommer nok aldri til å bruke raid igjen, Har mistet nok med data og så ble eg ikke imponert anngående ytelse forbderingen alle sa det skulle bli? Lenke til kommentar
vanetten Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Kjem til å satse på RAID 1 om det vert noko. Med den GB-prisen ein har i dag, er det verdt det. Raskare søketid enn vanleg oppsett og langt betre sikkerhet dersom noko skulle gå gale. Med RAID 1 vil det vel òg vere lettare å kutte ut RAID i forhold til RAID 0? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå