toazty Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) lesefeil på disken , trykk ctrl-alt-del... denne meldingen kommer opp rett etter oppstart... ingen komponenter eller kabler er blitt byttet... det er heller ikke blitt installert noe nytt... den fungerte før i dag.. nå har eg jaggu meg prøvd å formatere disken.. men tror du ikkje den nekte å boote.. defaulta hd'en, satt cd-rom som first boot og restarta pcen, men det står bare , booter cd .... så ny linje : lesefeil på disken , trykk ctrl-alt-del... så den går fra å prøve å boote fra cd'en til å boote disken som er defaulta... åååhhh... kossen i hxxxxxxxx ska eg klara å formatera ein disk som ikkje vil formaterast... Endret 5. mars 2007 av toazty Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 Det kan jo være at disken faktisk _er_ defekt? Prøv å skanne den med Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 ultimate boot cd ? e litt fjernt at den skal bli defekt bare sånn plutselig... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 fant noe programvare hos WD, diagnostic oplegg..men forstod det sånn at eg måtte kjøra detta i windows ol... eg har KUN en harddisk, så e litt vanskeligt for meg og åpna win. og scanna noe... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 men eg klare rett å slett ikkje å boota win cd'en heller, har formatert hardisker garantert 20 ganger med denne cd'en... ( har prøvd å boote med en ugyldig Vista cd, bare for å prøve... men samme resultat) når jeg kobla ut hardisken, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte sette inn en proper bootable device, then press enter... har 3 stk cd\dvd rom'er, har prøvd me alle.. er rett og slett hjelpesløs.. stikker snart på et pc verksted.. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Får du kommet inn i sikkerhetsmodus med kun kommandolinje? I tilfelle kan du jo kjøre "chkdsk /f"... Ellers anbefaler jeg deg ny harddisk Edit: En "leif" Endret 5. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 Hadde samme problemet rett før et lan. Det som skjedde var at jeg sendte den inn til netshop, og tre dager senere kom den tilbake: "Formatert. Testet OK". Vet ikke hva de gjorde, men den funker nå. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) kommer ikke inn i sikkerhetsmodus nei... men jeg burde da klare å boote en cd om ikke hd'en funke... Endret 5. mars 2007 av toazty Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Skal kunne boote cd om harddisk er defekt ja Kan vel kansje være hovedkort eller noe... Har du garanti fåreslår jeg at du sender den inn, dette er det ikke sikkert du klarer å fikse selv... Endret 5. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 http://support.wdc.com/download/index.asp?...pid=999&swid=30 Brenn på cd og boot opp. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) eg klare ikkje å boota noe som helst... "boot from CD : " står det et par sec, så komme Lesefeil på disken trykk ctrl alt del for å starte på nytt .. lesefeil på disk angår hardisken, for den meldingen komme opp hvis eg koble ut cd'rom'en også... så an prøve å boota fra cd-rom'en et par sec, men så hoppe an over bootingå og prøve å boota fra HD'en, noe som seff.. ikkje går.. for d e jo LESEFEIL PÅ DISKEN.. åhh.. eg klikke snart... Endret 5. mars 2007 av toazty Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) nå har eg testa ut xp cd'en å¨den bærbare... å den funke... nå har eg disable boot from other device.. så nå konsentrere an seg bare om first Boot , som e cd-rom'en då får eg opp meldingen "disk boot failure, insert system disk and press enter" ps: nå har eg prøvd å boota 5 forskjellige OS cd'er... ingenting fungere... å eg har prøvd alle 5 på 3 forskjellige cd'romer.-.. Endret 5. mars 2007 av toazty Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 e d ingen som kan hjelpa meg? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) satt netopp å tenkte på ein liten ting.. hvis cd-rom'en og hd'en ikke fungerer skikkelig, og de slutta å fungere skikkelig, kanskje det er noen instillinger som er feil i bios? eller? , jeg finner både hd og cd-rom i bios-.. men tenkte kanskje det er en eller anne finurlig innstillingsfeil siden de klikka samtidig? HK : ECS c19-sli Endret 5. mars 2007 av toazty Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 satt alle instillinger på default, satt på cd-rom som first boot, det funka.. men tror hardisken e kaputt... noe eg ikkje fårstår heilt.... men slike ting kan vel skje... sender jeg den inn så sier vel komplett.no at det har vært en brukerfeil her... bestilt ny iallefall, så nå skal alt være ordna.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 5. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 Prøvd å bytte ide kabel på cd-rommet? Kan være noe så enkelt som det hehe Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2007 heh.. fixa d nå... instillinger i bios som på en merkelig måte har blitt forandra på.. men HD 'en e fucked.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2007 toatzy: Forsiktig med bumpingen heretter, ellers vanker det en advarsel, ok? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2007 bumping? what's that? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå