Gå til innhold

xbox 360 eller ps3? klarer ikke å besteme meg :S


Anbefalte innlegg

For å svare på topic, personlig ville jeg gått for X360 på grunn av spillene som er ute og som er på vei, og fordi den koster halvparten av en PS3. (Core koster faktisk under halvparten og..)

 

De spillene jeg syns er best på X360:

 

Gears of War

Splinter Cell Double Agent

Crackdown

R6 Vegas

PGR3

 

(Disse har jeg.. har ikke prøvd så mange andre)

 

Kommende spill verdt å notere seg:

 

GRAW 2

Forza 2

Mass Effect <= TPS - RPG av BioWare. Ser utrolig lovende ut.

BioShock <= "Spiritual successor to System Shock 2"

Halo Wars <= Halo RTS, Lages av Ensemble Studios (Age Of serien bl.a. om jeg husker riktig)

Halo 3 <= 'Nuff Said

PGR4 kommer '07 el '08

Alan Wake :dribble:

 

Det var noen jeg kom på i forbifarten..

 

Må også nevne at jeg syns håndkontrolleren er den beste jeg noensinne har prøvd, det inkluderer PS1 og 2 kontrollerne, Gamecube sin, NES, SNES og SEGA :p

 

 

OG Live Arcade er genialt, høydepunktene imho.:

 

Geometry Wars

Lumines

Small Arms

Og Worms kommer imorgen :D (Onsdag)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er egentlig alle så hypet over Killzone 2? Killzone ligger jo på 70% på Metacritic, noe som ikke er forferdelig bra.

8088238[/snapback]

 

Killzone ble slaktet i media, men ar likevell en solid fanbase av spillere, og sannsynligvis ett av de mest utbygde fantasi universene basert på tactical shooters. :)

Killzone Liberation (PSP) var også bra.

 

hehe, fordel og kjøpe noe som er kommet ut ja :p

 

men har hørt at xbox 360 har påen måte dx10 innbygd? ikke full dx10 men noe liggnende?

 

når alan wake kommer som er et dx10 spill. får man samme effektene som man får på pc med et 8800 kort?

8087698[/snapback]

 

Nei, det stemmer ikke..

Microsoft hintet til det riktignok på E3 for ett par år siden, men det viste seg å være DX 9.x libraries for det meste, slik jeg har forstått det. :-/

Tror ingen konsoll-GPU er god nok for DX10-kravene.

Hvilke effekter som blir brukt, er opp til utviklerene og hvor mye penalty de vil ha på spillene.

Epic's Gears of War eller Alan Wake vil sannsynligvis være mye bedre på PC med den GPU'en, enn på konsoll.

Lenke til kommentar

hehe, har ikke spillt killzone før, men pga grafikken på den demoen på e3 05/06? såg det meget bra ut :) men om det er ingame er enn annen sak :p

 

mas effect: har sett litt på det og har et spm. er det fps eller rpg?

 

altså er det sånn at du ser ifra øynene, eller 3 person?

Lenke til kommentar
hehe, har ikke spillt killzone før, men pga grafikken på den demoen på e3 05/06? såg det meget bra ut :) men om det er ingame er enn annen sak :p

 

mas effect: har sett litt på det og har et spm. er det fps eller rpg?

 

altså er det sånn at du ser ifra øynene, eller 3 person?

8089500[/snapback]

 

Tipper det er litt a'la Oblivion med tanke på fps eller 3 person. At du da kan velge med andre ord. Og ja det er et rpg spill ;) har du kjøpt box'en enda forresten? =)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt 360 :)

Kanskje fordi jeg har 360 ?:p

Men uansett så er ikke 360 så sinnsykt billig, men den har du ihvertfall et valg om du vil ha trådløst nett, HDDVD osv. Jeg fikk i gave den trådløse adaptern :) Og den funker faktisk veldig bra.

Men jeg har sett litt videoer med 360 og PS3. PS3 har ofte et par detaljer mer som ingen bryr seg om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
joda, har bestemt meg og det blir 360 ja :)

 

større spill utvalg enn ps3 for øyeblikket så ;)

8092195[/snapback]

godt valg, før eller siden går PS3 ned i pris, og akkurat nå tilbyr den uansett ingenting for deg som ikke x360 gjør, spesielt om du ikke har et forhold til spillserier som tilhører ps3. Selv har jeg hatt PS1 og PS2, og skulle jeg valgt nå ville det sannsynligvis blitt PS3. Men for øyeblikket holder nok PCen og Wiien :)

 

skal forresten slenge meg med en god del andre her og si at X360-kontrollen er en herlig sak, kjøpte en for å bruke på PCen! Blir litt trist når jeg går tilbake til PS2 for å spille Shadow of the Colossus, men så er jo spillet så glimrende at jeg tåler det :D

Samtidig er PS2-kontrollen bedre når jeg spiller soul calibur, men man kan vel ikke få alt heller.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

360 og Wii er billigere en PS3 tilsammen, men hvis du nekter å gå for den så vil jeg nok ta 360, selv om det er spill på ps3 som jeg har lyst til å skaffe meg og. Dette inkluderer ikke killzone, however.

 

Edit: ok, så du hadde skrevi

Endret av gormers
Lenke til kommentar

:!: Velg 360 fordi den på nåværende tidspunkt er bedre enn PS3. Har 360 selv og hadde en US utgave av PS3 men den solgte jeg pga av to ting. Den ene og kanskje største grunnen var att jeg kjøpte en ny gamermoster av en pc og den andre er att det etter min smak var for få titler som kan forsvare prisen. Eneste som kanskje kommer opp er Resistance of Man men der har du Geow på 360.

 

Skal nok ha en PS3 igjen etterhvert også når spillkolleksjonen blir litt fyldigere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...